NEA

Euro, η μεγάλη απειλή για τους ντίζελ…

common rail 2345 (4)

Τα μαύρα σύννεφα πυκνώνουν για τους κινητήρες ντίζελ ελέω των αυστηρότερων προδιαγραφών που σταδιακά θα επιβάλλει η Ε.Ε. στα επόμενα χρόνια…

Τροχοπέδη στην ζήτηση των πετρελαιοκίνητων θα είναι οι προδιαγραφές Euro 6, κάτι που θα γίνει πολύ έντονο προς το τέλος της δεκαετίας . Όπως έχουμε πει πολλάκις η ανάγκη για καθαρότερους ντίζελ κινητήρες  προϋποθέτει ακριβότερη τεχνολογία, η παράλληλη βελτίωση των χαρακτηριστικών των βενζινοκινητήρων και η μελλοντική συρρίκνωση των εγκαταστάσεων διύλισης στην Ευρώπη θα ανεβάσει την τιμή του ντίζελ, σύμφωνα με δηλώσεις του Joe Bakai, υπεύθυνου προϊοντικής εξέλιξης στην Ford.

«Αυτή τη στιγμή η Ευρώπη παράγει πολύ βενζίνη στις ΗΠΑ αλλά αν η ζήτηση μειωθεί τότε θα υπάρχει πλεονάζουσα ποσότητα σε χαμηλότερη τιμή αυξάνοντας την τιμή του ντίζελ. Τα οποία θα είναι πολύ ακριβότερα σαν αυτοκίνητα λόγων των Euro 6.2 & 6.1 μπροστά στην μείωση των NOx» είπε συνεχίζοντας στο βρετανικό περιοδικό Autocar. Μάλιστα ο Bakai τόνισε πως η τεχνολογία των βενζινοκινητήρων συγκρατείται περίπου 2-3 χρόνια πίσω από τους δημοφιλέστερους ντίζελ αλλά στα επόμενα χρόνια αυτή η ψαλίδα θα κλείνει καθώς οι τελευταίοι πλησιάζουν στο όριο εξέλιξης τους αλλά θα γίνουν και πολύ ακριβότεροι.

Στο ίδιο συμπέρασμα συγκλίνουν και οι απόψεις των περισσοτέρων ειδικών στα τμήματα R&D των εταιριών. Σήμερα περίπου το 70% των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ισπανία και την Γαλλία είναι ντίζελ με τον μέσο όρο στην Ε.Ε. να βρίσκεται στο 55%. Η Ευρώπη είναι η σημαντικότερη αγορά για τους πετρελαιοκινητήρες όταν τα μερίδια αγοράς στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία κινούνται σε μονοψήφιες τιμές. Ωστόσο, όσο περνούν τα χρόνια ο κύκλος του Rudolf Diesel θα έχει όλο και δυσκολότερο δρόμο με τους κινητήρες ντίζελ να ακριβαίνουν όλο και πιο πολύ κατασκευαστικά σε σχέση με τους βενζίνης.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...
Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!