SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD 6MT & 4WD CVT [test drive]

Οδηγήσαμε την 5η γενιά του CR-V που διατίθεται αποκλειστικά με το turbo 1.500άρη βενζινοκινητήρα και τιμές πώλησης που ξεκινούν από τις 33.650€.

Στην πορεία του χρόνου το CR-V ήταν ανέκαθεν ένα SUV διαφορετικό από τα υπόλοιπα (άλλωστε, η ονομασία του Comfortable Runabout – Vehicle υποδηλώνει σε μεγάλο βαθμό το στίγμα του αυτοκινήτου) και με τον τρόπο του έχει καταφέρει μέσα από τις πέντε γενιές του να διαμορφώσει ορισμένα στάνταρ της κατηγορίας του. Κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και εξακολουθεί να προτάσσει τους οικογενειακούς και γενναιόδωρους χώρους (για πρώτη φορά και με 7-θέσια διάταξη), τις έξυπνες λύσεις, τα εξαιρετικά άνετα οδηγικά του χαρακτηριστικά και πλέον τις turbo επιδόσεις ισορροπώντας ανάμεσα στα κόμπακτ και τα premium SUV. Η τιμή του CR-V μπορεί να ακούγεται υψηλή με την πρώτη ματιά αλλά όπως θα δούμε και αυτό το Honda δεν προσφέρει τίποτε λιγότερο από όσα ζητά για να το αποκτήσει κανείς (κάντε κλικ εδώ για τις αναλυτικές τιμές).

Σχεδιαστικά το νέο CR-V ακολουθεί την άμεσα αναγνωρίσιμη ταυτότητα του απερχόμενου μοντέλου δίχως τυμπανοκρουσίες και με μία μεταμοντέρνα αρμονική εμφάνιση. Μιλώντας με νούμερα το νέο CR-V είναι ελαφρώς μακρύτερο (μόλις κατά 5 χλστ. συνολικό μήκος 4,6 μέτρα) όταν το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 32 χλστ. (2,662 μέτρα το FWD, 2,663 το AWD). Σημαντική είναι η αύξηση της απόστασης κατά 35 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος φτάνοντας στην τετρακίνητη AWD έκδοση τα 20,1 εκ. (19,1 εκ. στην FWD). Επίσης η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί κατά 2% (ο Cd είναι στο 0,32) χάρη στη βέλτιστη ροή του αέρα στο κάτω μέρος και της ενεργητικής γρίλιας στην μάσκα (Active Shutter Grille).

Όπως είχα διαπιστώσει και στην πρώτη επαφή στην Αυστρία, περνώντας στο εσωτερικό πραγματικά αυτή την φορά οι Ιάπωνες τα έχουν καταφέρει περίφημα έχοντας στο νου τους την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει και στο νέο Civic. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και προσωπικά βρήκα πολύ βολική την ελαφρώς οριζοντιωμένη touch-screen με τον επιλογέα κίνησης να είναι μαζεμένος ψηλά και σε εργονομική θέση. H οθόνη αφής 5’’ ή 7’’ δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη και είναι πολύ καλύτερη σε απόκριση και γραφικά. Φυσικά υπάρχει υποστήριξη σε Android Auto και Apple Carplay με φωνητικές εντολές.

Ευανάγνωστος όσο και ξεχωριστός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Driver Information Interface ή DII με επίσης οθόνη TFT-LCD 7 ιντσών) με το ξαπλωτό στροφόμετρο και το ταχύμετρο στο μέσο όταν από κάτω εμφανίζονται διάφορες πληροφορίες (μέχρι και η κατανομή της τετρακίνησης στις AWD εκδόσεις). Ο έλεγχος και οι ρυθμίσεις πραγματοποιούνται από τους διακόπτες αφής στο τιμόνι, ενώ αξιοσημείωτο είναι το σύστημα ηχοακύρωσης Active Noise Cancellation (ANC) που ουσιαστικά χρησιμοποιεί δυο μικρόφωνα για να ανιχνεύει τους θορύβους του κινητήρα και παράγοντας αντίθετες συχνότητες από τα ηχεία να τους «σκεπάζει» δίχως ο οδηγός να αντιλαμβάνεται την λειτουργία του ή να χρειάζεται να κάνει κάτι.

Πολύ προσεγμένη είναι η ποιότητα των πλαστικών και το φινίρισμα τους που στις top εκδόσεις που οδηγήσαμε δεν επιδέχεται κριτικής. Από πλευράς χώρων το CR-V εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο άνετα SUV της κατηγορίας του. Όλοι οι επιβάτες βολεύονται με άνεση και οι πίσω έχουν περίσσεια χώρου. Μάλιστα προαιρετικά υπάρχουν και δύο αναδιπλούμενα «κρυφά» καθίσματα διαμορφώνοντας όπως προ είπαμε για πρώτη φορά ένα επταθέσιο CR-V. Μην φανταστείτε κάτι τρομερό, αλλά σε περιπτώσεις ανάγκης μεταφοράς δύο παιδιών η συγκεκριμένη επιλογή δίνει λύσεις. Επίσης τα κανονικά πίσω καθίσματα είναι συρόμενα κατά 15 εκ. με τον χώρο αποσκευών να ξεκινά από τα 561 λίτρα (150 στην 7-θέσια διάταξη) και να έχει πιο βολικό σχήμα χάρη στην αύξηση κατά 160 χλστ. σε πλάτος και κατά 250 χλστ. σε μήκος.

Η πλατφόρμα ενσωματώνει την αποκλειστική δομή αμαξώματος ACE (Advanced Compatibility Engineering) δεύτερης γενιάς της Honda με 25% μεγαλύτερο βαθμό δυσκαμψίας. Όσο  για το μοτέρ τα διαπιστευτήρια του μας τα έχει δείξει από το Civic. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό turbo τετρακύλινδρο στα 1.500 κ.εκ. με φουλ χρονισμό Dual-VTC (στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής) και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη waste-gate. Ακόμη και με τα 173 άλογα στην προσθιοκίνητη (υπάρχει και AWD με μηχανικό κιβώτιο) έκδοση πραγματικά  εντυπωσιάζει με την ελαστικότητα και τα αποθέματα ισχύος.

Κινεί αγόγγυστα το αμάξωμα των από +1.501 κιλών και παράλληλα είναι οικονομικός και ζητά περίπου 7,5-8 λίτρα/100 χλμ. (σε μεικτές συνθήκες). Κάτι παραπάνω και περίπου στα 9,5-10 λίτρα «καίει» η αυτόματη έκδοση (στάνταρ με AWD). Το μόνο σημείο  που μπορεί να σταθεί κανείς είναι ο λίγο πιο θορυβώδης κινητήρας όταν πιέζεται. Κατά τα υπόλοιπα η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ ακόμη πιο θετικές εντυπώσεις έρχονται από την ανάρτηση (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) που προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης.

Με το νέο CR-V κινηθήκαμε στην ορεινή Αρκαδία τόσο με την αυτόματο όσο και με την έκδοση με το μηχανικό 6άρι με βολάν διπλής μάζας. Όπως είναι λογικό η τελευταία είναι η πιο προσιτή οικονομικά και αποδίδει 173 άλογα και 220 Nm ροπής. Πολλά από τα στοιχεία του Civic έχουν μεταφερθεί στο νέο CR-V με γνώμονα το οδηγοκεντρικό στοιχείο. Πρώτο και καλύτερο η πολύ καλή θέση οδήγησης πίσω από το πολύ καλό σε ακρίβεια και πληροφόρηση ηλεκτρομηχανικό τιμόνι με τα δύο πινιόν. Στην αυτόματη έκδοση υπάρχουν και δυο paddles για  επιλογή των 7 διαβαθμίσεων (σχέσεων) του κιβωτίου CVT.

Εδώ η λειτουργία του κιβωτίου έχει βελτιωθεί -όπως και στο Civic- και δίχως αμφιβολία αποτελεί το καλύτερο CVT της αγοράς (έστω και αν υπολείπεται έναντι των κλασικών με μετατροπέα ροπής ή των διπλόδισκων). Από την άλλη, λόγω της μακρύτερης κλιμάκωσης το CVT είναι πιο «ταξιδιάρικο» όταν το μηχανικό 6άρι είναι πιο συμμετοχικό και απολαυστικό για όσους κινούνται σε πιο σπορτίφ και σε λιγότερο χαλαρούς ρυθμούς. Ο επιλογέας  έχει πολύ βολική θέση και ακρίβεια στα κουμπώματα του όταν το CVT δίνει λίγο πιο αργό εργοστασιακό «0-100».

Πάντως οι όποιες διαφορές αντισταθμίζονται από τα περισσότερα άλογα της CVT έκδοσης που αποδίδει 193 άλογα που δεν προέρχονται από απλή αύξηση της πίεσης του turbo αλλά από μηχανικές βελτιώσεις (όπως στον διαφορετικό υπερτροφοδότη, στα έμβολα και στον ψεκασμό). Επιπλέον η αυτόματη έκδοση που προσφέρεται στάνταρ με κίνηση στους τέσσερις τροχούς έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Όπως είπαμε οι προσθιοκίνητες εκδόσεις (είτε FWD, είτε AWD) απέχουν 19,1 χιλιοστά, κάτι που αποτελεί αρκετά σημαντική βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο CR-V προσφέροντας μεγαλύτερη ευχέρεια σε κίνηση μακριά από την άσφαλτο. Σχετικά με την τετρακίνηση «Real Time AWD with Intelligent Control» το σύστημα είναι ένα τυπικό για SUV που κινείται κατά κύριο λόγο ως προσθιοκίνητο (π.χ. στο ταξίδι) για οικονομία καυσίμου. Περιλαμβάνει ένα πολύδισκο ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη που κατανέμει την ροπή έως 50% στους πίσω τροχούς (δηλ. αναλογία από 0/50 έως 50/50 μπρος/πίσω).

Συμπερασματικά το νέο CR-V τα κάνει όλα και τα έχει όλα. Σύμφωνοι, φτηνό δεν είναι σε καμία περίπτωση. Το σύνολο του όμως είναι ολοκληρωμένο από κάθε άποψη προσφέροντας  turbo επιδόσεις, άνεση στο ταξίδι, σβελτάδα στις στροφές, κορυφαίους και εξαιρετικά πρακτικούς χώρους (για πρώτη φορά και σε επταθέσιο), high-tech ταμπλό και καλές εκτός δρόμου δυνατότητες για όποιον δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Honda CR-V 1.5 VTEC TURBO 1.5 2WD 6MT Honda CR-V 1.5 VTEC TURBO 4WD CVT
Κυβισμός 1.498 cc 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 89,5 mm 73,0 x 89,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 127 kW (173PS) / 5.600 rpm 142 kW (193 PS) / 5.600 rpm 
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.900-5.000 rpm 243 Nm (24,8 kgm) / 2.000-5.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με
υπερτροφοδότηση
Άμεσος ψεκασμός με
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3 sec 10,0 sec
Τελική ταχύτητα 211 km/h 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km 9,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,4 / 6,3 / 5,6 lt/100 km 8,6 / 7,1 / 6,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 57 lt 57 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 712 km 600 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 143 g/km 162 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων CVT με ## προεπιλεγμένες σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση -, 225/65 R17 -, 225/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.600×1.855×1.679 mm 4.600×1.855×1.689 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.602/1.630 mm
Off road γωνίες: Πρόσβασης -, Διαφυγής -, Ράμπας – μοίρες
Απόσταση από το έδαφος: 191 mm
1.602/1.629 mm
Off road γωνίες: Πρόσβασης -, Διαφυγής -, Ράμπας – μοίρες
Απόσταση από το έδαφος: 201 mm
Μεταξόνιο 2.662 mm 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 561-1.756 lt 378-1.122 lt
Απόβαρο 1.501 kg 1.598 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 33.650€

από 38.550€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Καλημέρα,

    Για μία ολόκληρη 5 ετία μέσα στην κρίση, το CRV άρχιζε από 27.500 ευρώ. Ξαφνικά η αντιπροσωπεία, μόλις είδε ότι τσιμπάει η αγορά προς τα πάνω, και με δικαιολογία ότι είναι καινούργιο μοντέλο το αρχίζει από τα 33.650 ευρώ. Σαν πολύ μεγάλη διαφορά δεν είναι ?? Το ίδιο ισχύει και για το bmw x1, τον τελευταίο χρόνο οι τιμές είναι πολύ διαφορετικές.

    1. Καλημέρα, η αλήθεια είναι πως τα νέα αυτοκίνητα έχουν γενικα ακριβύνει σε σχέση με το παρελθόν (που υπηρχε φορολογια βασει εργοστασιακης τσιφ). Υπαρχει διαφορετικό συστημα που βγαίνουν οι τιμές και βασιζονται στην λιανική προ φορων (έτσι λαμβανεται υποψη και ο εξοπλισμος του αυτοκινητου) πλέον όπως και με συντελεστη CO2. Π.χ. αν ένα μοντέλο έχει λπφ 25.010€ τοτε για 10 μόλις ευρω μεταπηδα απο φορο 24% στο 32% και αν εχει π.χ. CO2 στα 160g o φορος ειναι στο 38,4%. Για να μην σας μπερδευω μπορειτε να δειτε σε αυτο το αρθρο τον πινακα στο κατω-κατω που τα εξηγει αναλυτικα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!