Μπορεί η ανανεωμένη MiTo (model year 2014) να μην έχει να προτάξει πολλές αλλαγές, όμως (αλήθεια τώρα) ποιος θα ήθελε να αλλάξει αυτό το αυτοκίνητο;
Σχεδιαστικά είναι ίσως το πιο όμορφο μοντέλο της κατηγορίας των σούπερ μίνι. Οδηγικά όλες οι δοκιμές το συγκαταλέγουν μεταξύ των τριών κορυφαίων μικρών. Ποιοτικά είναι… ε… όχι και τόσο καλό όσο άλλοι premium ανταγωνιστές του… Όμως αυτό ακριβώς είναι το σημαντικότερο στοιχείο που άλλαξαν οι Ιταλοί στην ανανεωμένη MiTo! Και πιο συγκεκριμένα, τις ταπετσαρίες και το μαλακό πλαστικό στο επάνω μέρος του ταμπλό. Γενικά υπάρχει βελτιωμένη αίσθηση ποιότητας στην καμπίνα επιβατών και σ’ αυτό συμβάλει και η αναβάθμιση στο σύστημα πολυμέσων.
Το νέο σύστημα ονομάζεται Uconnect κι έχει σαν βάση του μια έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών στη μέση της κεντρικής κονσόλας. Το Uconnect εκμεταλλεύεται όλες τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας κι εκτός από ραδιόφωνο και CD player έχει επίσης: υπολογιστή ταξιδιού, πλοήγηση (όταν συνδυάζεται με το GPS της Tom-Tom), δυνατότητα εισαγωγής φωνητικών εντολών, δυνατότητα φωνητικής ανάγνωσης μηνυμάτων SMS (!), Bluetooth, θύρες USB και Aux και ενδείξεις σχετικά με το αυτοκίνητο. Κι όλα αυτά γίνονται πλέον από ένα εύκολο κι απλό περιβάλλον πλοήγησης με διαισθητικό τρόπο λειτουργίας. Είναι η πρώτη φορά που η MiTo αποκτά ένα σύστημα πολυμέσων αντάξιο του high-tech χαρακτήρα της.
Άλλες σημαντικές αλλαγές δεν υπάρχουν στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Εκτός αν έχετε μόνιμα μια τεράστια αφίσα της MiTo επάνω από το κρεβάτι σας, δύσκολα θα παρατηρήσετε ότι η γρίλια έχει πλέον χρωμιομένο πλαίσιο και τα φωτιστικά σώματα είναι λίγο πιο σκουρόχρωμα.
Ο κινητήρας της έκδοσης που οδηγήσαμε είναι ο γνωστός diesel 1.3 JTDM στην έκδοση με τους 85 PS. Αν και το σύνολο αυτό δε βάζει φωτιά στον δρόμο (0-100 km/h σε 12,9 sec. Τελική ταχύτητα 174 km/h), είναι ιδιαίτερα αποδοτικό από τις 2.000 rpm έως τις 3.500 rpm. Κάτω και πάνω από αυτό το εύρος δεν είναι τόσο καλό, όμως όταν μάθεις να χρησιμοποιείς την ωφέλιμη περιοχή του μπορείς να κινείσαι αρκετά σβέλτα. Αν ωστόσο δεν καίγεστε για τις επιδόσεις και σας ενδιαφέρει περισσότερο η οικονομία, θα λατρέψετε αυτό το μοτέρ. Γιατί; Επειδή η μικτή κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 3,5 lt/100 km (6,2 lt/100 km μετρήσαμε εμείς) και οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 90 g/km, που συνεπάγεται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.
Το σύστημα DNA με τα τρία προγράμματα λειτουργίας (Dynamic, Normal και All Weather) θα το χρησιμοποιήσετε λιγότερο απ’ όσο νομίζετε, καθώς πιθανότατα η ένδειξη θα «κολλήσει» (από εσάς) στο Dynamic. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το κράτημα και η σπορ αίσθηση της MiTo είναι εκεί και σε κάνει να αισθάνεσαι καθημερινά πως οδηγείς μια αυθεντική (με τη σύγχρονη έννοια του όρου) Alfa Romeo! Και όσο για την άνεση αυτή είναι ικανοποιητική αν σκεφθείς τις 17άρες ζάντες με τα χαμηλόπροφιλα ελαστικά.
Το γενικό συμπέρασμα από το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι θετικό. Η MiTo δείχνει πλέον πιο ποιοτική από ποτέ, έχει το σύστημα πολυμέσων που της ταιριάζει και εξακολουθεί να είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του σε οδική συμπεριφορά. Δεν κοστίζει φθηνά (από 17.500 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό), αλλά αν μπορείτε να διαθέσετε αυτά τα χρήματα δε θα μετανιώσετε ούτε για ένα ευρώ που ξοδέψατε για τη MiTo.
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.248 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 69,6 x 82,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 62 kW (85 PS) / 3.500 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 1.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 12,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 174 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,4 / 3,5 / 2,9 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 52 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 838 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 90 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Pilot Exlto, 215/45 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4063 x 1720 x 1446 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1483/1475 mm | |||
Μεταξόνιο | 2511 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 270 lt | |||
Απόβαρο | 1150 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.500€ (με όφελος απόσυρσης από 16.540€) |