Και ενώ υπάρχουν αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται προς αυτή την κατεύθυνση, οι Κορεάτες είναι οι πρώτοι που θεσπίζουν ξεχωριστό τμήμα, υπό την αιγίδα της ίδιας της φίρμας.
Και το όνομα αυτού, Urban Air Mobility Division. Ένα τμήμα που φιλοδοξεί να περιορίσει την κίνηση στους δρόμους, πολύ απλά μεταφέροντας ένα ποσοστό αυτής στον αέρα! Ο στόχος, σύμφωνα με τους υπευθύνους είναι «η παροχή καινοτόμων και έξυπνων λύσεων κινητικότητας που κανείς ακόμα δεν έχει δει ή δεν έχει σκεφτεί». Κάτι τέτοιο μπορεί να ακούγεται γενικόλογο και κάπως μαρκετινίστικο, στην πράξη όμως η Hyundai δεν αστειεύεται.
Ενδεικτική είναι η επιλογή του δόκτορα Jaiwon Shin, να αναλάβει το τμήμα. Ο συγκεκριμένος επιστήμονας έχει θητεύσει ως επί κεφαλής στο Aeronautics Research Mission Directorate της NASA. Η εμπειρία του σε τεχνολογίες αιχμής που έχουν να κάνουν με την έρευνα στην αεροπλοΐα ξεπερνά τα 30 χρόνια. Ως εκ τούτου, θεωρείται ως ο πλέον κατάλληλος για να οργανώσει και να διευθύνει μία ομάδα ερευνητών σε ένα αρκετά ριζοσπαστικό και καινοτόμο τομέα.
Όπως ειπώθηκε και στην αρχή του άρθρου, οι Κορεάτες μπορεί να είναι οι πρώτοι που θεσπίζουν ξεχωριστό τμήμα για τα ιπτάμενα οχήματα, υπάρχουν και άλλοι όμως που τρέχουν ήδη έρευνες προς αυτή την κατεύθυνση, μέσω συνεργασιών ή θυγατρικών εταιριών.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τη Geely, μητρική της Volvo, που έχει αγοράσει την εταιρία ιπτάμενων οχημάτων Terrafungia, to 2017. H Audi και η Italdesign συνεργάζονται με την Airbus. Όσο για την Toyota, έχει βάλει ως στόχο να ανάψει τη φλόγα στους Ολυμπιακούς αγώνες του Τόκιο, το 2020, χρησιμοποιώντας μία ατομική συσκευή πτήσης!
Και για να έχετε μία πιο απτή εικόνα του που πηγαίνουν τα πράγματα, αναφέρουμε ότι μέσα στα επόμενα 20 χρόνια η συγκεκριμένη αγορά των ιπτάμενων οχημάτων υπολογίζεται να αξίζει 1,5 τρις αμερικάνικα δολάρια (για ευρώ υπολογίστε με την εκάστοτε ισοτιμία)…