Μετά από ένα σκασμό διαρροές έφτασε η ώρα της επίσημης παρουσίασης της 8ης γενιάς Golf.
Η παραγωγή του νέου Golf Mk8 θα ξεκινήσει άμεσα και οι πρώτες παραδόσεις στις ευρωπαϊκές αγορές θα ξεκινήσουν από τα τέλη του χρόνου. Στην χώρα μας το περιμένουμε μέσα στους πρώτους μήνες του 2020. Με την πρώτη ματιά το νέο αποκλειστικά πεντάθυρο Golf δείχνει ίδιο με το προηγούμενο. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά σημεία διαφοροποίησης όπως η πιο στενή μάσκα με τους δυναμικούς LED προβολείς. Πίσω τα φωτιστικά σώματα είναι επίσης LED.
Γενικότερα και όπως έχουμε γράψει το νέο Golf σχεδιαστικά αποτελεί εξέλιξη και όχι επανάσταση. Άλλωστε το σχήμα του είναι πλέον διαχρονικό και εδώ και δεκαετίες ορόσημο στην κατηγορία του. Από πλευράς διαστάσεων το νέο Golf έχει μήκος 4,284 μέτρα, πλάτος 1,789 και ύψος 1,456, όταν το μεταξόνιο μετρά 2,636 μέτρα. Ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει βελτιωθεί στο 0,275.
Στο εσωτερικό υπάρχει μια εντελώς νέα ψηφιακή διάταξη που θα υιοθετηθεί και στα μελλοντικά Volkswagen. Κυριαρχούν οι δύο οθόνες, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής 8,25 ιντσών (προαιρετική η 10άρα). Γενικότερα από το high-tech διάκοσμο απουσιάζουν οι φυσικοί διακόπτες που έχουν αντικατασταθεί στο μεγαλύτερο ποσοστό από αφής. Υπάρχει ψηφιακή βοηθός με υποστήριξη έξυπνων φωνητικών εντολών, υπηρεσίες συνδεσιμότητας, επικοινωνία Car2X, ενώ μελλοντικά το smartphone θα μπορεί να χρησιμοποιείται ως κλειδί.
Η γκάμα των TSI κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει τους τρικύλινδρους 1.0 TSI με 90 και 110 ίππους και τους τετρακύλινδρους 1.5 TSI με 130 (σε κύκλο Miller με στροβιλοσυμπιεστή VTG) και 150 ίππους (εδώ με σύστημα ACT προσωρινής απενεργοποίησης κυλίνδρων). Στο νέο Golf υπάρχει και η mild hybrid σειρά κινητήρων eTSI με σύστημα ιμάντα γεννήτριας/ μίζας 48 V για τις εκδόσεις με τους 110, 130 και 150 ίππων και στάνταρ με DSG-7.
To νέο Golf θα έχει δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με κινητήρα 1.4 TSI και μπαταρία 13 kWh: την βασική eHybrid με 204 ίππους συμπεριλαμβανομένης μίας επιδόσεων GTE με 245 ίππους. Από την στιγμή που υπάρχει το ID.3 είναι λογικό να μην υπάρχει ηλεκτρικό Golf.
Στους diesel θα υπάρχουν δύο δίλιτρες εκδόσεις με 115 και 150 ίππους με την ισχυρότερη να προσφέρεται και ως 4Motion. Και τα δύο μοτέρ έχουν νέο καταλυτικό σύστημα SCR με διπλό ψεκασμό ουρίας (AdBlue) με σύστημα twin-dose, όπως είδαμε πρόσφατα και στο ανανεωμένο VW Passat. Αργότερα θα δούμε και εκδόσεις GTI, GTD, CNG, Golf R κ.α.
Τι λέει η VOLKSWAGEN για το νέο GOLF Mk8
Το πιο προηγμένο Golf όλων των εποχών
- Όγδοη γενιά. Το νέο Golf , πλήρως ψηφιοποιημένο, θα θέσει νέα δεδομένα εξέλιξης και σχεδίασης στην κόμπακτ κατηγορία
- Εξωτερικός σχεδιασμός. Με ιδανικές αναλογίες και δυναμικές γραμμές διαθέτει μια ηγετική παρουσία στο δρόμο
- Εσωτερικός σχεδιασμός. Το ψηφιοποιημένο εσωτερικό έχει μια καινοτόμο σχεδίαση κάνοντας μικρές και μεγάλες μετακινήσεις πολύ πιο εύκολες και άνετες
- Εξελιγμένα φώτα LED. Το νέο Golf διαθέτει καινοτόμο τεχνολογία LED στο βασικό του εξοπλισμό κάνοντας τη νύχτα μέρα
- Ορόσημο στην κατηγορία. Διευρύνει τα όρια στο design και τη διαδραστικότητα και επικοινωνία με τον οδηγό
Διαισθητικός και γρήγορος χειρισμός χάρη στην έξυπνη ψηφιοποίηση
- Ανθρωποκεντρικό. Οι οθόνες και οι διακόπτες έχουν ψηφιοποιηθεί προσφέροντας νέες, μοναδικές δυνατότητες ελέγχου
- Innovision Cockpit. Το Golf είναι το πρώτο μοντέλο σε αυτό το επίπεδο τιμής με στάνταρ τον πλήρως ψηφιακό πίνακα ελέγχου
- Έξυπνος φωνητικός έλεγχος. Ο προηγμένος φωνητικός έλεγχος ανταποκρίνεται στις φυσικές εντολές και είναι πολύ εύκολος στην χρήση του
- Mobile Key. Μελλοντικά τα συμβατά smartphones θα αντικαταστήσουν τα κλασικά κλειδιά στο νέο Golf
- Το Golf είναι πάντα online. Οι υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus υποστηρίζουν απευθείας αναπαραγωγή μουσικής (streaming), Internet Radio και άλλες online λειτουργίες
- On demand χαρακτηριστικά. H υπηρεσία We Upgade θα επιτρέπει την ενεργοποίηση νεών λειτουργιών και συστημάτων στο Golf
- Ask Alexa. Η ψηφιακή βοηθός είναι ενσωματωμένη στο Golf. Όποτε ζητηθεί αναπαράγει μουσική, ελέγχει συμβατές οικιακές συσκευές, ενημερώνει για τα νέα ή τον καιρό κ.α.
Πέντε νέες υβριδικές εκδόσεις για την πιο ολοκληρωμένη σειρά κινητήρων στην κατηγορία
- Αποδοτικότητα. Μεγαλύτερη απόδοση, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων με νέες τεχνολογίες που μειώνουν την κατανάλωση έως 17%
- Υβριδική επίθεση. Το νέο Golf θα είναι το πρώτο Volkswagen με πέντε υβριδικές εκδόσεις (eTSI και eHybrid)
- eTSI. Το Golf είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του που προσφέρει τρεις πολύ αποδοτικές ήπιες υβριδικές (mild hybrid) εκδόσεις 48V με ισχύ 110, 130 και 150 ίππων
- eHybrid. Ως plug-in υβριδικό το Golf θα διατίθεται με 204 και 245 ίππους (έκδοση GTE)
Στο βασικό εξοπλισμό το Car2X – νέα στάνταρ στην ασφάλεια
- Car2X. To Golf είναι το πρώτο Volkswagen με στάνταρ την τεχνολογία Car2X για μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους
- Head–up display. Οι σημαντικότερες πληροφορίες, όπως η ταχύτητα ή η πλοήγηση, απεικονίζονται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού
- IQ.DRIVE. Το Travel Assist υποβοηθά τους οδηγούς με έξυπνη, ενεργητική υποβοήθηση τιμονιού, στρίβοντας, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο έως τα 210 χλμ./ώρα
- IQ.LIGHT – LED matrix προβολείς. Η διαδραστική τεχνολογία φωτισμού του νέου Golf βελτιώνει την ασφάλεια στη νυχτερινή οδήγηση
Smart Home – στο νέο Golf ο οποιοσδήποτε θα αισθάνεται σαν στο σπίτι του
- Personalization 2.0. Το νέο Golf αποθηκεύει τις ρυθμίσεις του οδηγού σε έναν απομακρυσμένο διακομιστή (cloud) και έχει πρόσβαση σε αυτές μετά από οποιαδήποτε αλλαγή οδηγού ή αυτοκινήτου
- Κλιματισμός τριών ζωνών. Η λειτουργία Smart Climate είναι εξελιγμένη αναγνωρίζοντας φωνητικές εντολές για ρύθμιση της θερμοκρασίας
- Harman Kardon Sound. Το νέο Golf με ένα νέο premium ηχοσύστημα
Η Volkswagen επαναπροσδιορίζει την κατηγορία του Golf
Volkswagen Golf: το πιο επιτυχημένο ευρωπαϊκό μοντέλο όλων των εποχών, με περισσότερες από 35 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, ένα πραγματικό φαινόμενο! Η όγδοη γενιά αυτού του μοναδικού αυτοκινήτου αποκαλύφθηκε σήμερα. Το Golf ανήκει πλέον στην ψηφιακή εποχή, είναι διασυνδεμένο, προνοητικό, ευφυές, εξηλεκτρισμένο. Ποτέ άλλοτε το Golf δεν ήταν τόσο εξελιγμένο. Με πέντε υβριδικές εκδόσεις εισάγει την κατηγορία του στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Με την ψηφιακή αρχιτεκτονική του στο εσωτερικό, θέτει νέες διαστάσεις στον έξυπνο χειρισμό, η υποβοήθηση οδήγησης είναι δυνατή έως τα 210 χλμ./ώρα, ενώ είναι το πρώτο Volkswagen που εξοπλίζεται με το σύστημα επικοινωνίας Car2X που αναγνωρίζει και προειδοποιεί για επικίνδυνες καταστάσεις. Η Volkswagen γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Golf εκεί όπου γεννήθηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται τα τελευταία 45 χρόνια: στο Autostadt Wolfsburg.
Το Golf και η πιο εξελιγμένη εκδοχή της μεταβλητής πλατφόρμας MQB
- Οι καινοτομίες του Golf περνούν σε όλες τις εκδόσεις μοντέλων παραγωγής που βασίζονται στην MQB
- H Volkswagen κατασκευάζει πάνω από 3,4 εκατομμύρια μοντέλα βασισμένα στην MQB ετησίως (στοιχεία 2018)
Κατασκευαστική ισχύς. Η πιο πρόσφατη έκδοση της πλατφόρμας MQB κάνει ντεμπούτο στην όγδοη γενιά του Golf. Αυτό υποδηλώνει και το προφανές: το Golf πάντα ήταν και είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό μοντέλο παραγωγής. Η παγκόσμια επιτυχία της μάρκας και η ανάδειξη της Volkswagen AG ως κορυφαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων συνδέεται απευθείας με το Golf. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως το Golf ήταν το πρώτο μοντέλο της μάρκας το 2012 που «χτίστηκε» στη μεταβλητή πλατφόρμα MQB, πάνω στην οποία βασίστηκαν παγκόσμια best-sellers της μάρκας όπως το Passat ή το Jetta για την αγορά των ΗΠΑ.
Συνυπολογίζοντας δημοφιλή SUV, όπως τα Tiguan, T-Roc ή το Atlas στις ΗΠΑ τα αυτοκίνητα που κατασκεύασε η Volkswagen βασισμένα στην πλατφόρμα MQB ξεπέρασαν τα 3,4 εκατομμύρια. Ο αριθμός αυτό αυξάνεται δυσθεώρητα αν συνυπολογιστούν όλα τα μοντέλα των μαρκών του Group που βασίστηκαν στην MQB, φτάνοντας τα περίπου 5,1 εκατομμύρια MQB αυτοκίνητα μόνο για το 2018! Όλα τα προαναφερθέντα μοντέλα θα επωφεληθούν από τις πιο πρόσφατες καινοτομίες της όγδοης γενιάς Golf που θα αποτελέσει τον «οδηγό» για τις κοσμογονικές τεχνολογικές εξελίξεις στην MQB την επόμενη δεκαετία.
Η δυναμική εξέλιξη του εξωτερικού
- Δυναμισμός, ακρίβεια και τεχνολογία LED κυριαρχούν στο εξωτερικό του νέου Golf
- Ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει μειωθεί στο 0,275
Ένα χαρισματικό εξωτερικό. Έχουν περάσει 45 χρόνια από τη στιγμή που εμφανίσθηκε το πρώτο Golf και η Volkswagen καταφέρνει κάθε φορά να εξελίσσει το design του μοντέλου με δυναμικές, καθαρές γραμμές και ελκυστικές αναλογίες. Το νέο Golf συνεχίζει αυτή την προσέγγιση έχοντας ως κυρίαρχο σχεδιαστικό στοιχείο τις τελευταίες κολόνες (C-pillar) του αμαξώματος. Αυτό το στοιχείο χαρίζει μια ρευστή δυναμική προς τα εμπρός, τονίζει την κόμπακτ αίσθηση με ένα στιβαρό πίσω μέρος και ταυτόχρονα διατηρεί το αυθεντικό σχήμα του Golf.
Η ιδανική αναλογία γυαλιού (οροφή και παράθυρα) και μετάλλου (αμάξωμα) δημιουργεί μια ισχυρή παρουσία, ενώ η χαμηλή γραμμή της οροφής συμβάλλει στη δημιουργία ενός ξεχωριστού, σπορ χαρακτήρα. Η προηγμένη τεχνολογία LED αντικαθιστά τα στοιχεία συμβατικής τεχνολογίας σε όλες τις εκδόσεις με αποτέλεσμα το φωτιστικό στοιχείο να αποτελεί μέρος του design και να διαμορφώνεται ανάλογα μία εμβληματική εμφάνιση και ένα άμεσα αναγνωρίσιμο σημείο της όγδοης γενιάς του Golf.
Διαστάσεις και αεροδυναμική. Το νέο Golf δεν δείχνει τόσο ψηλό, δίνοντας την εντύπωση ενός δυναμικού αμαξώματος, παρόλα αυτά διατηρεί τις κόμπακτ διαστάσεις του με μήκος 4.284 χλστ., πλάτος 1.789 χλστ. και ύψος 1.456 χλστ. Το μεταξόνιο μετρά 2.636 χλστ. Η βελτιωμένη αεροδυναμική δείχνει πως κάθε σημείο του αμαξώματος έχει επανασχεδιαστεί ώστε η μετωπική επιφάνεια να μειωθεί στα 2,21 τ.μ. και ο συντελεστής οπισθέλκουσας στο εντυπωσιακό 0,275.
Ψηφιακή επανάσταση στο εσωτερικό
- Το καινοτόμο ψηφιακό cockpit (Innovision Cockpit) αλλάζει τον τρόπο οδήγησης
- Η ψηφιοποίηση φέρνει νέους τρόπους χειρισμού και ελέγχου
Ένας ψηφιακός, διαισθητικός νέος κόσμος. Τα νέα όργανα και τα online συστήματα πολυμέσων στο νέο Golf ενώνονται σε ένα ψηφιακό cockpit (Innovision Cockpit) που συμπληρώνεται από διακόπτες και επαφές αφής. Το προαιρετικό head-up display βελτιώνει θεαματικά την διαθέσιμη πληροφόρηση του οδηγού, ενώ οι φυσικές φωνητικές εντολές κάνουν την διαμονή πιο ευχάριστη και εύκολη. Ψηφιακά χειριστήρια και οθόνες ελέγχου στο εσωτερικό του νέου Golf εξασφαλίζουν υψηλή διασυνδεσιμότητα ανάμεσα στους επιβαίνοντες και στο αυτοκίνητο.
Η διασύνδεση διευρύνεται και με τον έξω κόσμο χάρη στην online μονάδα διασύνδεσης OCU (online connectivity unit), η οποία στη βασική της έκδοση έχει ενσωματωμένη την eSIM για τις υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus. Χάρη στην online σύνδεση η πλοήγηση εκτελείται σε πραγματικό χρόνο με όλα τα οφέλη της βέλτιστης διαδρομής, του κυκλοφοριακού, της αποθήκευσης ενδιαφέροντων σημείων (POI) και άλλων λειτουργιών όπως π.χ. η κράτηση σε ένα εστιατόριο.
Εξίσου σημαντικό είναι πως το ψηφιακό περιβάλλον του Golf μπορεί να προσαρμόζεται σε διαφορετικά προφίλ οδηγών. Με λίγα λόγια ο εσωτερικός κόσμος του νέου Golf έρχεται να αλλάξει τον τρόπο που οδηγούμε τα αυτοκίνητα υιοθετώντας την τεχνολογία αφής από τα smartphones. Το νέο Golf είναι αυτό που αλλάζει τα δεδομένα του παιχνιδιού!
Υποβοηθούμενη οδήγηση και έξυπνες τεχνολογίες για βέλτιστη ασφάλεια
- Το νέο Golf προσφέρει υποβοηθούμενη οδήγηση με ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα
- Η επικοινωνία Car2X προειδοποιεί έγκαιρα για επικίνδυνες καταστάσεις
Διασυνδεμένες τεχνολογίες. Η όγδοη γενιά Golf αποτελεί ένα νέο ορόσημο στην κατηγορία της και στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης. Το Travel Assist είναι ένα σύστημα που εμφανίζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως σε αυτή την κατηγορία και κάνει την υποβοηθούμενη οδήγηση στους αυτοκινητόδρομους και με ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα πραγματικότητα, στρίβοντας, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο. Μία τεχνολογία που αυξάνει θεαματικά τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας στις μεγάλες διαδρομές.
Επίσης, το νέο Golf είναι το πρώτο Volkswagen με την τεχνολογία Car2X, η οποία αξιοποιεί τις πληροφορίες που λαμβάνονται από άλλα αυτοκίνητα σε απόσταση 800 μέτρων συνυπολογίζοντας τις πληροφορίες από την οδική σήμανση και προειδοποιώντας τους οδηγούς άλλων Car2X οχημάτων για επικίνδυνες καταστάσεις.
Η Volkswagen περνά στην επόμενη φάση για ασφαλέστερους δρόμους ως παγκόσμιος κατασκευαστής και σύντομα θα προσφέρει την τεχνολογία Car2X στο βασικό εξοπλισμό των μοντέλων της. Επίσης, η νέα τεχνολογία προβολέων IQ.LIGHT LED matrix, με το να βελτιώνει εντυπωσιακά τα επίπεδα φωτισμού κατά τη διάρκεια της οδήγησης τη νύχτα, συνεισφέρει στα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας.
Οκτώ νέες εκδόσεις κινητήρων με χαμηλότερη κατανάλωση έως 17%
- Η νέα εποχή υβριδικών μοντέλων ξεκινά με το λανσάρισμα του νέου Golf
- Με high-tech, αποδοτικούς, κορυφαίους TSI και TDI κινητήρες
TSI, TDI, TGI, eTSI, eHybrid. Η γκάμα κινητήρων του νέου Golf περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI), φυσικού αερίου (TGI), ήπιων υβριδικών (eTSI, mild hybrid) και plug-in υβριδικών (eHybrid). Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είναι υπερτροφοδοτούμενοι με σύστημα άμεσου ψεκασμού με αποδόσεις από 90 έως 300 ίππους.
Για πρώτη φορά στο νέο Golf θα είναι διαθέσιμες οκτώ εκδόσεις κινητήρων. Οι δύο τρικύλινδροι βενζίνης αποδίδουν 90 και 110 ίππους, ενώ οι δύο ολοκαίνουργιοι τετρακύλινδροι ντίζελ αποδίδουν 115 και 150 ίππους.
Η νέα σειρά TSI χαρακτηρίζεται από την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων, χάρη σε διάφορες βελτιώσεις συμπεριλαμβανομένου του πρωτοποριακού κύκλου καύσης Miller.
Στους κινητήρες πετρελαίου, ένα νέο χαρακτηριστικό είναι το σύστημα διπλού (twin dosing) ψεκασμού AdBlue για την πιο αποτελεσματική καταστολή των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Η κατανάλωση καυσίμου είναι μειωμένη έως 17% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Τρεις eTSI και δύο eHybrid εκδόσεις. To νέο Golf θα είναι το πρώτο Volkswagen που θα είναι διαθέσιμο με πέντε υβριδικές εκδόσεις. Η ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία 48V κάνει ντεμπούτο στη Volkswagen, στην σειρά eTSI, η οποία περιλαμβάνει μία γεννήτρια-μίζα ιμάντα 48V και μία μπαταρία 48V ιόντων λιθίου. Στο νέο πρότυπο WLTP η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται περίπου 10% και η κίνηση του αυτοκινήτου γίνεται ακόμη πιο ευέλικτη και άνετη.
Η Volkswagen θα προσφέρει το νέο Golf σε τρείς eTSI εκδόσεις με ισχύ 110, 130 και 150 ίππων. Επίσης, διαθέσιμες θα είναι και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις. Μία νέα αποδοτική eHybrid με 204 ίππους, ενώ η GTE με την πολύ πιο σπορ φιλοσοφία και ρύθμιση (σε σχέση με το προκάτοχό του) αποδίδει 245 ίππους.
Και τα δύο Golf με την διάταξη eHybrid εφοδιάζονται με μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh για μεγάλες αποστάσεις αθόρυβης ηλεκτροκίνησης μηδενικών ρύπων.
Τέσσερα νέα πακέτα εξοπλισμού με ευρεία εξατομίκευση
- Οι εκδόσεις Golf, Life, Style αντικαθιστούν τις Trendline, Comfortline και Highline
- Η νέα έκδοση R-Line παίρνει την θέση των προηγούμενων R-Line πακέτων
Νέα επίπεδα εξοπλισμού. Η Volkswagen έχει διαφοροποιήσει εντελώς τις εκδόσεις εξοπλισμού του νέου Golf, το οποίο θα είναι πλέον διαθέσιμο αποκλειστικά σε πεντάθυρο αμάξωμα. Τα προηγούμενα επίπεδα Trendline, Comfortline και Highline αποτελούν παρελθόν και στη θέση τους υπάρχουν οι εκδόσεις Golf, Life και Style καθώς και η πιο σπορ R-Line.
Όλες οι εκδόσεις έχουν ακόμη πιο πλούσιο εξοπλισμό με τη βασική να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων LED προβολείς και LED πίσω φώτα, σύστημα Keyless Start, το Innovision Cockpit, τις online υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus, το πολυλειτουργικό τιμόνι, το αυτόματο σύστημα κλιματισμού, το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist, το σύστημα ελέγχου Front Assist με προνοητικό έλεγχο προστασίας για πεζούς και το Car2X.
Στη διάρκεια του επόμενου έτους θα παρουσιαστούν ανεξάρτητα τα Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE και Golf R.
Το παρακάτω ερώτημα τίθεται ακριβώς επειδή δεν έχει παρατεθεί αντίστοιχο θέμα σχεδόν ποτέ.
Φορολογία οχημάτων (Κυρίως ΙΧΕ) με βάση:
1) Την ιπποδύναμη του κινητήρα (Όχι της αφοπλιστικής ηλιθιότητας “Φορολογήσιμοι Ιπποι”) ή του κυβισμού;
2) Την ιπποδύναμη του κινητήρα ή των εκπεμπόμενων ρύπων;
3) Την ιπποδύναμη του κινητήρα ή της παλαιότητας του οχήματος;
4) Την ιπποδύναμη του κινητήρα ή της τιμής αγοράς;
5) Την ιπποδύναμη του κινητήρα ή όλων των παραπάνω; , (Εκτός της ιπποδύναμης του κινητήρα)