Όλες οι μέρες δεν είναι ίδιες, ειδικά όταν έχεις να κάνεις με δύο εντελώς διαφορετικές κατασκευές που έχουν μια κοινή συνισταμένη: την οδηγική απόλαυση!
Από την μία το αίσθημα… και από την άλλη το συναίσθημα; Είναι πράγματι εντυπωσιακό πως δύο υπερκατασκευές καταφέρνουν να συγχρόνως να μοιάζουν και να διαφέρουν τόσο πολύ. Εντάξει, το «μοιάζουν» ακούγεται κάπως ρομαντικό, έστω και αν τα δύο αυτοκίνητα προέρχονται από τον ίδιο ποιητή. Έστω και αν κοστίζουν πάνω από εκατό χιλιάρικα, έστω και αν απευθύνονται σε ένα διαφορετικό αγοραστή. Ή μήπως μπορεί να είναι εκείνος που ως εργένης θα προτιμήσει την κουπέ 911 και ως οικογενειάρχης την μακριά Panamera;
Προσωπικά αν είχα μια 911 δεν θα την άλλαζα με τίποτα άλλο. Ειδικά τη νέα “992”, που είναι πιο όμορφη από ποτέ και πιο ολοκληρωμένη. Δεν θα μπω στην διαδικασία να σε μπουμπουνίσω με τόνους υπερβολής για να προσπαθήσω να σε βάλω στο κλίμα, αφού μόνο όταν βρεθείς δίπλα ή πίσω από το τιμόνι μπορείς να καταλάβεις τι εστί 911. Είτε κινείσαι στην ευθεία είτε στην στροφή η Carrera είναι μια γνήσια Porsche με όλα τα καλά της «όλα πίσω» συνταγής.
photos: nmarinopoulos
Είναι αυτός ο μοναδικός τρόπος που στρίβει με το βάρος της να μαζεύεται όμορφα πίσω και να φτάνει στα χέρια σου μια ακριβέστατη πληροφόρηση από το μπροστινό. Για να ξεπεράσεις τα όρια μιας τετρακίνησης Carrera θα πρέπει να το α) να το τολμήσεις και β) να το προσπαθήσεις πολύ έχοντας στο νου σου πάντοτε πως οδηγείς ένα «δανεικό» supercar που ξεκινά από κοντά στα 190 χιλιάρικα (τόσο κοστίζει η Carrera 4 S, 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4’’, τελική στα 306 χλμ./ώρα). Όσο για την πλήρης ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με την φουλ παραμετροποίηση, απλά επαναπροσδιορίζει την χρυσή τομή για ένα σπορ αυτοκίνητο που μπορείς να το οδηγείς καθημερινά.
Το να κινηθείς σε νορμάλ ρυθμούς είναι από την άλλη σχεδόν αδύνατο. Έτσι, ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης ήταν για πολύ ώρα στο Sport Plus, με την φτερούγα σηκωμένη και με την σπορ εξάτμιση ενεργοποιημένη για να απολαμβάνουμε το γεμάτο ήχο του boxer και τα κοχλάσματα της απόληξης. Όλα τα λεφτά το διακοπτάκι του Sport Response όπου κινητήρας και κιβώτιο λειτουργούν στο μάξιμουμ για 20 δεύτερα. Με τίμημα τα 20+ λίτρα κατανάλωσης, τα οποία φυσικά πέφτουν πολύ όταν ηρεμούν τα πνεύματα.
Και ενώ ο τρίλιτρος εξακύλινδρος boxer των 450 ίππων προσφέρει αστείρευτη δύναμη για μια ακόμη φορά αποδίδω τα εύσημα μου στο απίστευτο διπλόδισκο PDK και με τον τρόπο που αλλάζει ή κατεβάζει. Πραγματικά απίστευτο!
photos: nmarinopoulos
Από την Carrera στην Panamera είναι σα να πετάς το δερμάτινο τζάκετ και να φοράς ένα μάλλινο παλτό. Πολύ πιο μακρύ (ξεπερνά τα 5 μέτρα), πολύ πιο βαρύ, πολύ πιο ζεστό και κυριλέ. Μηχανολογικά η υβριδική Panamera με τον V6 των 2,9 λίτρων κάτω από το μακρύ καπό της (μαζί με το ηλεκτρικό μοτέρ φτάνει τα 462 άλογα) δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με την Carrera και το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή. Με το που γυρίζεις αριστερά σου το διακόπτη η εκκίνηση είναι αθόρυβη και ηλεκτρική, όπως συμβαίνει σχεδόν σε κάθε plug-in υβριδικό.
Είναι αρχοντική, μεγάλη και άνετη με αερανάρτηση, χαμηλώνει ή ψηλώνει χάρη σε αυτή, ενώ χωρά υπέρ-άνετα τέσσερα άτομα και τα μπαγάζια τους (έστω και κουτσουρεμένο αλά υβριδικά). Είναι το ιδανικό μέσο για να ταξιδέψεις ταχύτατα (τελική στα 278 χλμ./ώρα, πιστέψτε με, τα «πιάνει», 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6’’), ατσαλάκωτα και με κίνδυνο να κάνεις γνωριμίες με ραντάρ και όργανα. Τόσο εύκολα μπορεί να ξεχαστείς και εκεί που νομίζεις πως πας με 100 να έχεις πιάσει τα διπλάσια.
Η Carrera είναι ταχύτερη σαν ένα «γιούρο-φάιτερ», αλλά η επίσης τετρακίνητη αλλά υβριδική Panamera είναι αυτή που σε ταξιδεύει με την άνεση ενός «λίαρ-τζετ». Και σαν τέτοιο είναι βαρύ και ελίσσεται πιο δύσκολα. Μάλιστα, οι 2,3+ τόνοι της υβριδικής Panamera είναι κάτι παραπάνω από αντιληπτοί στις στροφές. Παρά ταύτα η διαβολεμένη καταφέρνει να στρίβει όπως ένα GTi και σίγουρα η Panamera δεν είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που προτιμούν να κάθονται στα πίσω κάθισμα. Μάλιστα, στο Sport Plus (υπάρχουν και τα υβριδικά προγράμματα ή το E-Power για καθαρή ηλεκτροκίνηση) αυτό που καταφέρνεις έχει διπλό όφελος: και καλύτερο «γκάζι» έχεις, και γεμίζεις τις μπαταρίες για μετέπειτα χρήση. Η κατανάλωση πράγματι εντυπωσιάζει αφού κυμάνθηκε στα περίπου 12-13 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας αφού η εκπομπή είναι στα 62 γρ CO2/χλμ. Απίστευτα χαμηλά κόστος χρήσης για μια Porsche που κοστίζει από 129.300 ευρώ (155.093€ της δοκιμής μας με κάποια εξτραδάκια).
Και ποιος ξέρει, ίσως η επόμενη Carrera να έχει μια παρόμοια κατανάλωση ακόμη και με τέζα γκάζι. Έτσι και αλλιώς ακούγεται πως αναπόφευκτα η νέα γενιά θα είναι εξηλεκτρισμένη. Όπως και να έχουν τα πράγματα το σίγουρο είναι πως οι Γερμανοί καταφέρουν να φτιάχνουν μια 911 καλύτερη από την προηγούμενη. Μια γνήσια Porsche έτσι όπως την γνωρίσαμε πιτσιρικάδες μέσα από τις αφίσες και έτσι όπως την θέλουμε στην προχώρημα του χρόνου. Όσο για την Panamera, ίσως κάποια άλλη μέρα…