Χάρη σε μία νέα, αρκετά ενδιαφέρουσα, τεχνολογία, η Hyundai επιχειρεί να ελαχιστοποιήσει τους θορύβους στο εσωτερικό των αυτοκινήτων της.
Η Κορεατική εταιρία ήδη διαθέτει την τεχνολογία Active Noise Control (ANC), με την οποία μπορεί να αντιλαμβάνεται ήχους από τον κινητήρα και την τριβή των ελαστικών και κατόπιν να εκπέμπει ηχητικά κύματα που τους ακυρώνουν. Το σύστημα Road Active Noise Control (RANC), ωστόσο, περνάει σε άλλο επίπεδο. Όντας πιο εξελιγμένο, μπορεί να αναλύει σε πραγματικό χρόνο εξωτερικούς ήχους του δρόμου και ο,τι άλλο, παράγοντας αντεστραμμένα κύματα ήχου που ακυρώνουν τα πρώτα.
«Το RANC είναι μία αξιοσημείωτη τεχνολογία η οποία θα πάει την υπάρχουσα τεχνολογία NVH σε άλλο επίπεδο», ανέφερε σχετικά ο Gangdeok Lee, ερευνητής στο NVH Research Lab. Όσο για τον τρόπο λειτουργίας του, έχει ως εξής. Ένας αισθητήρας επιτάχυνσης υπολογίζει τις δονήσεις από το δρόμο στο αυτοκίνητο, ενώ μία μονάδα ελέγχου αναλύει τον θόρυβο του δρόμου. Χάρη στην ικανή επεξεργαστική ισχύ, τα δεδομένα εισόδου επεξεργάζονται σε μόλις 0,002 δευτερόλεπτα και κατόπιν παράγεται ένα αντίθετο ηχητικό κύμα από τον DSP (Digital Signal Processor). Τα μικρόφωνα του αυτοκινήτου συνεχώς αφουγκράζονται τους θορύβους και το ποσοστό ακύρωσης αυτών, μεταφέροντας επιπλέον δεδομένα στο DSP. Έτσι, το RANC μπορεί να προσφέρει βελτιστοποιημένη ακουστική ανάλυση και να περιορίσει τους ήχους στοχευμένα στη θέση του οδηγού, του συνοδηγού αλλά και ξεχωριστά στις θέσεις των πίσω επιβατών.
Σύμφωνα με την ίδια την εταιρία, το RANC μπορεί να περιορίσει από μόνο του τον εσωτερικό θόρυβο κατά 3 db. Έτσι είτε χαρίζει ένα πραγματικά ήσυχο σαλόνι, είτε επιτρέπει στην εταιρία να περιορίσει τα κόστη κατασκευής, μειώνοντας τα ηχομονωτικά υλικά που χρησιμοποιεί κάθε όχημα.