Από το επικυκλικό κιβώτιο του κυρίου Rohloff ας περάσουμε σε κάτι απλούστερο στην συλληψή του αλλά πανάκριβο στην υλοποίησή του. Τι μπορεί να είναι;
- Ένα ακόμη καροτοκουϊζ οδεύει προς την λύση του. Όπως σωστά αναφέρθηκε πρόκειται για αεριζόμενο δισκόφρενο. Μήπως γνωρίζετε τον τύπο του δισκόφρενου καθώς και την ιδιαίτεροτητα που κρύβει η συγκεκριμένη πατέντα;
- O sportservice-vlachos πλησιάζει προς την απάντηση του καροτοκουϊζ με μπόνους μία νέα φωτογραφία…
- Alkinoos, VeRDe και Elerios πλησιάζουν επικίνδυνα προς την λύση, αρκεί να προσέξουν την αναγραφή στην κίτρινη δαγκάνα. Μπράβο στα μέλη του caroto.gr για την συλλογική αναζήτηση.
- Αύριο (8/10) το caroto.gr θα δημοσιεύσει την -πλήρη- απάντηση…
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΚΕΡΑΜΙΚΟΙ ΔΙΣΚΟΙ
Πρόκειται για αεριζόμενα κεραμικά δισκόφρενα τα οποία επινοήθηκαν από την Porsche. Το βασικότερο ζήτημα στα κεραμικά δισκόφρενα ήταν η επαρκής ψύξη τους η οποία πραγματοποιείται από τα εσωτερικά κανάλια εξαερισμού που σχηματίζουν τα πτερύγια. Η σχεδίαση των καναλιών διαμορφώνεται από την συγκόλληση δύο δίσκων και βασίζεται στην πατέντα του Roland Martin που κατοχυρώθηκε από την Porsche το 1998.
Η SGL είναι η εταιρία που κυριαρχεί στην κατασκευή κεραμικών δίσκων και ξεκινώντας από την 911 GT2 πλέον εφοδιάζει μοντέλα των Audi, Bentley, Bugatti και Lamborghini. Τα κεραμικά δισκόφρενα είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά, δεν χαμπαριάζουν από θερμικά φορτία, μειώνουν την αναρτώμενη μάζα.
Αποτελούνται από σιλικονούχα καρβίδια και συνθετικά ανθρακονήματα ενώ η παραγωγή τους μοιάζει πολύ με αυτή των δίσκων από ανθρακόνημα. Η παραγωγή ενός κεραμικού δίσκου διαρκεί περίπου 20 μέρες, η θερμοκρασία κατεργασίας φτάνει έως τους 1.700 C και το εργοστασιακό κόστος κυμαίνεται στα 300-400 ευρώ. Μην ρωτήσετε πόσο κοστίζουν after market…
me auta pou egrapsa hthela na pw oti prepei na to egrafes xwris distagmo.
alla anaferomai kai sth sugkekrimenh fash dioti den exei eksakrivwthei to antikeimeno tou quiz.
Απ’οτι κατάλαβα το αντικείμενο του Quiz είναι τα ΚΕΡΑΜΙΚΑ (ΑΕΡΙΖΟΜΕΝΑ) ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ . Αεριζόμενα είναι όλα έτσι και αλλιώς στις πανάκριβες κατασκευες. Κοτσάνες δεν υπάρχουν και δυσταγμοί. Συζήτηση κάνουμε και το παραμικρό μπορεί να βοηθήσει και να δώσει ιδέες και στους υπόλοιπους.
Και εγώ δεν το περίμενα σε προηγούμενο σχόλιο που έκανα και πέταξα στην τύχη πως πρόκειται για κανά πορσικό. Και τελικά έπεσα μέσα!!!). Κύριε καρότο αυτό δεν μετράει?
Φιλικά.
+1 Κεραμικοι πρεπει να ειναι.
οσο για το αεριζομενα απλα θελω να τονισω οτι στην πρωτη και την δευτερη φωτο στοχος ηταν να βρεθει τι ακριβως ειναι και οχι το υλικο.. αλλωστε δε στοχευουν εκει αυτες οι φωτο…
αργοτερα μπηκε στο παιχνιδι το υλικο..
μηπως εκτος απο κεραμικοι ειναι ΚΑΙ carbon?? μηπως ειναι αυτο που ψαχνουμε τελικα??
γιατι κεραμικοι δειχνουν οπτικα σιγουρα..
απλα νομιζω εξ αρχης το ερωτημα ηταν “τι ειναι?” αυτο το σχεδιο στην πρωτη φωτο.. και απλα ανεφερα οτι εκει πηγε το μυαλο μου απο την πρωτη στιγμη αλλα το “φοβηθηκα”.. τοτε δεν ενδιεφεραν περισσοτερες λεπτομεριες καθως δεν ειχαμε κανενα στοιχειο για το υλικο οποτε θα μπορουσε να ειναι οτιδηποτε.. αργοτερα μπηκε στο παιχνιδι το υλικο…
παντως πολυ ωραιο κουιζ.. προσωπικα ναι μεν φανταστηκα οτι μπορουσε να ειναι η δομη ενος δισκοφρενου αλλα δεν ειχα δει ποτε πως ακριβως ειναι.. επομενως απλα μαντευα.. μαλιστα το εψαξα στο google να βρω την δομη ενος αεροζομενου δισκου αλλα δε με βοηθησε αυτη τη φορα.. δεν βρηκα καποια παρομοια φωτο..
Φιλε Alkinnos το ψευδονυμο μου δεν εχει σχεση με την Yamaha RD :)
ακριβως… ;) αν πρεπει να διαλεξω, alfasud!!
nomizw oti swsta to anaferei o verde. alla oi prosmikseis stoixeiwn einai autes pou endiaferoun.
mpoorei na kanw kai lathos. se verde: tha to eixes vrei. alla shmasia exei na mpeis se auto pou den hkseres
(βεβαια να προσθεσω οτι δεν μπορω αν μπως σε λεπτομεριες περισσοτερες απο αυτες που ανεφερα.. οπως τα χαρακτηριστικα αυτου του τυπου δισκοφρενων..).
einai patenta ths brabham?
profanws den ginetai logos gia to sxhma alla gia ta ulika kai pws auta katanemontai.
δε θελω να κανω τον μετα Χριστον προφητη, αλλα αν ειχα τολμισει να γραψω αυτο που φανταζομουν θα το ειχα βρει απο την πρωτη μερα..
τωρα θα μου πειτε γιατι δε το εκανα.. φοβηθηκα μηπως πω κοινως “κοτσανα”….
ειναι αεριζομενοι δισκοι… και η φωτο αυτο και μονον αν καταλαβαινω θελει να τονισει.. τα “πτερυγια” απο το κεντρικο μερος των δισκων που βρισκεται αναμεσα απο τα 2 τακακια και εχει στοχο την απαγωγη θερμοτητας…..
βεβαια να προσθεσω οτι δεν μπορω αν μπως σε λεπτομεριες περισσοτερες απο αυτες που ανεφερα.. οπως τα χαρακτηριστικα αυτου του τυπου δισκοφρενων..
“VeRDe” έπρεπε να το γράψεις από την αρχή, δηλαδή από τότε που το κατάλαβες. Βεβαίως σε αυτή την περίπτωση υπάρχει το εξής, ας πούμε, “πρόβλημα”: Αν αποκαλύπτεται νωρίς το θέμα του ‘Καροτοκουϊζ”, όσοι δεν είμαστε τόσο γνώστες δεν θα έχουμε την ευκαιρία να εξοικειωνόμαστε με τις διαδοχικές φωτογραφίες, άρα να μαθαίνουμε με αυτό τον τρόπο. Δεν πειράζει όμως, άλλωστε αυτή είναι μια προσωπική επισήμανση και τίποτα περισσότερο. Από το ψευδώνυμό σου να υποθέσω ότι έχεις ή είχες Yamaha RD;
Συνεπώς έχουμε να κάνουμε με ένα δισκόφρενο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και μείγμα κράμμματος ελαφρών μετάλλων; Ένα εξάρτημα ακριβών σπορ αυτοκινήτων;
Administrator, το υλικό που εικονίζεται αριστερά στην καινούργια φωτογραφία είναι προσδιοριστικό της πρώτης ύλης από την οποία αποτελείται το δισκόφρενο;
αυτο παιδια ειναι πλευστο δισκοφρενο “αγωνιστικου τυπου”δηλαδη το κεντρο εχει διαφορετικο μεταλο στο κεντρο για καλλητερη αποβολη θερμοτητας οπος για τον ιδιο σκοπο ειναι και τα διαφορετικα πτεριγια στο εσωτερικο του δισκου
Μάλλον πρόκειται για 2 τμήματα ενός αεριζόμενου δίσκου πέδησης.
an isxuei kati tetoio oxhmatia, kana porschiko 8a einai, ekei paei o nous mou. ektos an einai kati entelws asxeto kai to broume se kamia bdomada pali…
Εννοείται πως δίσκους σαν αυτούς των 2 τελευταίων φωτογραφιών (αν είναι όντως δισκόπλακες φρένων), λόγω κόστους, μόνο σε supercars θα μπορούσε να τους βρει κανείς. Αυτοί της πρώτης φωτογραφίας μοιάζουν πιο “καθημερινοί”.
Ναι, καλό θα είναι να περιμένουμε και άλλη εικόνα.
Administrator, θα μπορούσε να είναι τα “πτερύγια” μια οδός απαγωγής θερμότητας;
na perimenoume allh eikona?
Μήπως αυτό που βλέπουμε και στα δύο σκίτσα , δηλαδή τα “πτερύγια”, είναι το εσωτερικό μέρος δύο κυκλικών πλακών αντί μίας;
auto pou fainetai einai oti ta takounakia sta pterugia den einai ola pros thn idia kateuthunsh.
malista einai duo-duo antitheta. mhpws auth h plaka erxetai se epafh me kapoia allh?
to oti einai panakrivo sthn ulopoihsh tou to idiaiteropoiei.
Ίσως να μην απαραίτητα τμήμα ενός κινητήρα. Δεν θα μπορούσε να είναι τμήμα των τροχών, για παράδειγμα;
an anhkei se autokinhto, htan akrivh h prwth kataskeuh tou h’ einai genika akrivo?
tha anevoun alles foto?
Συνεπώς δεν μιλάμε για “φτερωτή” με πτερύγια μεταβαλλόμενης γωνίας. Επίσης με προβληματίζει το εξής:
Στο εσωτερικό του κύκλου φαίνεται μια “αψίδα” η οποία ως σχήμα επαναλαμβάνεται -και μάλλον θα υπάρχει επαναλαμβανόμενη σε όλο τον κύκλο.
σωστος με τη γωνια αλλα το πτερυγιο(?) νουμερο 7 που εχει παει?
και το 1 εντεκα. το 5 μακραινει? πως γινεται αυτο? κρυβει πολλα η φωτογραφια.
Μεταβαλλόμενη γωνία βλέπω καθώς η πειροσυνδεδεμένη βάση, στ’ αριστερά, παραμένει σταθερή.