Αυτό το Σ.Κ. όπως και το επόμενο θα πραγματοποιηθούν δύο αγώνες στο Silverstone. Στο καλεντάρι μπήκαν ακόμη τρία Grand Prix.
Στα 13 φτάνουν τα Grand Prix που έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα μαζί με τα Γερμανίας (Nürburgring 11/10), Πορτογαλίας (Portimao 25/10) και Ιταλίας (Imola 1/11). Και εκτός απροόπτου το πρωτάθλημα θα ολοκληρωθεί στη Μέση Ανατολή με δύο GP στο Μπαχρέιν και με την αυλαία να πέφτει στο Άμπου Ντάμπι ολοκληρώνοντας μια σεζόν με 16 αγώνες (εδώ το καλεντάρι).
Και ενώ η Mercedes και ο Toto Wolff λέει πως η ομάδα του δεν φταίει επειδή το πρωτάθλημα έχει γίνει προβλέψιμο υπάρχει περίπτωση να δούμε ένα πρωτάθλημα στο οποίο η Ferrari ίσως να μην καταφέρει να πάρει νίκη! Η δικαιολογία ειξναι πως η χρονιά είναι χαμένη και πως η Scuderia ήδη δουλεύει για το 2022.
Το Silverstone με την ματιά της Pirelli
ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟ SILVERSTONE
- Έγιναν δυο διαφορετικές επιλογές ελαστικών για τους δυο συνεχόμενους αγώνες στο Silverstone. Για το Βρετανικό Grand Prix που έχει ως χορηγό ονόματος την Pirelli αυτό το Σαββατοκύριακο, επιλέχθηκαν οι γόμες: C1 ως P Zero άσπρη/σκληρή, C2 ως P Zero κίτρινη/μέση, και C3 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Μια βδομάδα αργότερα στο επετειακό Grand Prix για τα 70 χρόνια, η επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή: γόμα C2 ως σκληρή, γόμα C3 ως μέση και γόμα C4 ως μαλακή. Αυτό προσθέτει στην ιστορία της Formula 1: Για πρώτη φορά γίνονται δυο διαφορετικές επιλογές γομών για δυο συνεχόμενους αγώνες στην ίδια τοποθεσία.
- Η επιλογή αυτή έγινε για να προστεθεί ένας απρόβλεπτος παράγοντας από τον έναν αγώνα στον άλλο. Έτσι οι ομάδες θα χρειαστεί να σκεφτούν ξανά τη στρατηγική τους για το δεύτερο Σαββατοκύριακο, στο Silverstone.
- Κατά το πρώτο ημίωρο του FP2 στο 70στο Επετειακό Grand Prix, όλες οι ομάδες θα δοκιμάσουν πρωτότυπα ελαστικά 13 ιντσών για τη νέα χρονιά. Η Pirelli ετοιμάζει το σχέδιο ώστε να αξιολογήσει την εξέλιξη των ελαστικών για το 2021: Θα είναι η τελευταία χρονιά με ελαστικά 13 ιντσών για τη F1.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
- Το Silverstone είναι ο πρώτος φετινός αγώνας όπου τα ελαστικά θα δοκιμαστούν πραγματικά σκληρά. Γι’ αυτό και είναι η πρώτη φορά φέτος που παρουσιάζεται η πιο σκληρή γόμα της γκάμας, η C1. Αυτό οφείλεται στα μεγάλα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών στις παρατεταμένες και πολύ γρήγορες στροφές, όπως το σύμπλεγμα Maggots και Becketts που φορτίζει τα ελαστικά με συνδυασμό δυνάμεων G.
- H πίστα του Silverstone έχει στρωθεί με νέο ασφαλτοτάπητα δυο φορές τα τελευταία δυο χρόνια. Σε σχέση με την περσινή χρονιά η επιφάνεια είναι λίγο πιο «ώριμη» με λιγότερη ολισθηρότητα καθώς η πίσσα κατακάθεται. Η τραχύτητα του οδοστρώματος βρίσκεται στο μέσο όρων των πιστών που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Με δυο αγώνες στην ίδια τοποθεσία, σε μια πίστα που οι ομάδες γνωρίζουν καλά είναι σημαντικό για μας να προσπαθήσουμε, να εισάγουμε ένα επιπρόσθετο στοιχείο για το δεύτερο αγώνα. Γι’ αυτό το λόγο η επιλογή γομών για το επετειακό Grand Prix των 70 ετών, είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή. Η επιλογή για τον πρώτο αγώνα είναι ίδια με την περσινή. Γενικά μιλώντας αναμένουμε να οδηγήσει σ’ ένα ή δυο πιτ στοπ. Για το δεύτερο αγώνα, εξαρτάται από τη στρατηγική του κάθε οδηγού, αλλά περιμένουμε κυρίως δυο αλλαγές ελαστικών. Η συλλογή δεδομένων για τη γόμα C4 θα είναι η μεγάλη πρόκληση του Silverstone και το κλειδί για το δεύτερο αγώνα. Προφανώς οι ομάδες θα έχουν πολλές πληροφορίες για τις άλλες δυο γόμες, C2 και C3. Tο Silverstone είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα υψηλών πλευρικών φορτίων, μεγάλα ποσά ενέργειας μεταφέρονται μέσω των ελαστικών οπότε το να αποφύγεις την υπερθέρμανση και να διαχειριστείς την πτώση απόδοσης, λόγω θερμικής καταπόνησης είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Εν τέλει τα ελαστικά μας για το 2021, θα αξιολογηθούν για μισή ώρα στο Silverstone απ’ όλες τις ομάδες, οπότε έχουμε πολλά θέματα που θα μας απασχολήσουν κατά τη διάρκεια των δυο αυτών Σαββατοκύριακων ”.
ΑΛΛΑ ΝΕΑ
- Το Βρετανικό Grand Prix είναι ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς, μετά την Αυστρία που έχει χορηγό ονόματος την Pirelli. Ο τρίτος αγώνας που θα στηρίξουμε θα είναι στο Mugello της Ιταλίας, μετά τη Monza.
- Το 70στό Επετειακό Grand Prix διεξάγεται στο πλαίσιο του εορτασμού των 70 ετών του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1. Ο πρώτος αγώνας διεξήχθη στο Silverstone το Μάιο του 1950 με νικητή τον οδηγό της Alfa Romeo, Giuseppe Farina – που κατέκτησε τελικά τον πρώτο τίτλο F1 – με ελαστικά Pirelli.
- Όπως η Formula 1, έτσι και η Formula 2 έχει αγώνα στη Βρετανία. Εδώ χρησιμοποιούνται τα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli, τα οποία έχουν συμβάλλει σε 6 συναρπαστικούς αγώνες έως σήμερα. Επιπρόσθετα συνεχίζεται και η Formula 3 στο Silverstone προσθέτοντας αρκετή δράση. Διαφορετική επιλογή γομών για κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο και σ’ αυτά τα πρωταθλήματα.
- Η αγωνιστική δράση της Pirelli διεθνώς ανακάμπτει όσο οι περιορισμοί που σχετίζονται με το Covid χαλαρώνουν στην Ευρώπη: Ο οδηγός της Pirelli, Alexey Lukyanuk, κέρδισε στο ράλι της Ρόμα το προηγούμενο Σαββατοκύριακο (μέρος του European Rally Championship) ενώ το Βελγικό Audi Club Team WRT κέρδισε στον πρώτο γύρο του GT World Challenge στην Imola. Επίσης η Pirelli έκανε δοκιμές με τα ελαστικά WRC του 2021 στη Σαρδηνία.