Ο γαλλικός όμιλος έχει ήδη την πλατφόρμα CMP για τα μικρότερα ηλεκτρικά και προχωρά προς τα πάνω.
Η νέα eVMP πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα ξεκινήσουν να παράγονται από το 2023 αρχής γενομένης από ένα μοντέλο της κατηγορίας C-SUV. Πιθανότατα αυτό θα είναι στο μέγεθος του 3008, ενώ θα υπάρξει και ένα sedan που θα αντιμετωπίσει τα αντίστοιχα ηλεκτρικά του VW Group ή ακόμη και τα Tesla.
Η νέα πλατφόρμα eVMP έχει σχεδιαστεί για μπαταρίες χωρητικότητας 60-100 kWh με αυτονομία στα 400-650 χιλιόμετρα, αντίστοιχα. O όμιλος PSA αναφέρει πως η μεταβλητή πλατφόρμα μπορεί να υποδεχθεί και plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης. Ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί αν η eVMP θα χρησιμοποιηθεί και από την FCA κάτω από την ομπρέλα της Stellantis, κάτι που είναι πολύ πιθανό.
Η αυξανόμενη χρήση τάσεων άνω των 30 V ACκαι 60 V DC στην τεχνολογία αυτοκινήτων οφείλεται στα στοιχεία καυσίμου, στην υβριδική τεχνολογία και στα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία προκαλούν ηλεκτρικό κίνδυνο με μορφή ηλεκτροπληξίας και βολταϊκού τόξου κατά την εργασία σε αυτά τα οχήματα.
Αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε ευθύνη του εργοδότη να εκπαιδεύσει περαιτέρω τους υπαλλήλους του έτσι ώστε να είναι σε θέση να διεκπεραιώσουν αποτελεσματικά, εκκρεμείς ηλεκτρικές εργασίες, εντοπισμό πιθανών κινδύνων και τον καθορισμό κατάλληλων προστατευτικών μέτρων.
Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδιαίτερα στην τεχνολογία υβριδικών και κυψελών καυσίμου και στα
ηλεκτρικά οχήματα, η υψηλή τάση περιλαμβάνει τάσεις > 60 V και ≤ 1500 V DC και > 30 V και ≤ 1000 V AC.
Ένα όχημα με εγγενώς ασφαλές σύστημα HV είναι εκείνο το όχημα για το οποίο τα υπάρχοντα τεχνικά
μέτρα στο όχημα διασφαλίζουν πλήρη προστασία από ηλεκτροπληξία και βολταϊκό τόξο στο σύστημα HV.
Οι ηλεκτρικές εργασίες ενδέχεται να μην ξεκινούν έως ότου ληφθούν προστατευτικά μέτρα ενάντια σε ηλεκτροπληξία, βραχυκύκλωμα και λανθασμένα βολταϊκά τόξα.
Αναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους που παρουσιάζονται από το ηλεκτρικό ρεύμα βρίσκονται στην ενημερωτική έκδοση BGI 548 (στα γερμανικά) οι οποίες καθοδηγούν ειδικευμένους ηλεκτρολόγους.
Πέντε κανόνες ασφαλείας
Πριν ξεκινήσουμε την εργασία
• Μόνωση
•Διασφάλιση κατά της επανασύνδεσης!
• Επαληθεύουμε την μη ενεργή κατάσταση
• Γείωση και βραχυκύκλωμα
• Καλύπτουμε ή προστατεύουμε παρακείμενα ενεργά ηλεκτρικά μέρη
Ενδέχεται να υπάρχουν παραμένοντα ηλεκτρικά φορτία (για παράδειγμα τάσεις σε ενδιάμεσα κυκλώματα) ακόμα και όταν έχει αποσυνδεθεί η τάση του HV.
Καλώς ορίσατε στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Το παραμικρό λάθος…