Η κομψή πρόταση της Citroen ανανεώθηκε και συνεχίζει με την διαφορετικότητα και την πληρότητα που την διακρίνει.
Το Citroen C3, στην 3η και πιο ενδιαφέρουσα γενιά του, το γνωρίζουμε εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια καταφέρνοντας να κάνει την διαφορά στην κατηγορία του χάρη στην ξεχωριστή του σχεδιαστικά ταυτότητα με στοιχεία από το C4 Cactus. Από τότε έχει περάσει αρκετός καιρός, το C4 Cactus αντικαταστάθηκε από το ολοκαίνουργιο C4 και το C3 αναβαθμίστηκε στα σημεία ώστε να φρεσκαριστεί και να συνεχίσει την εμπορική του πορεία.
Εξωτερικά, υπάρχουν διακριτικά επανασχεδιασμένα σημεία όπως τα φωτιστικά σώματα με τα νέα LED, οι προφυλακτήρες, η ύπαρξη χρωμίου στη μάσκα, τα νέα σε όψη πλευρικά Airpump, οι νέας σχεδίασης ζάντες 16 ή 17 ιντσών κ.α. Ενδιαφέρον έχει η διευρυμένη παλέτα με τα χρώματα και τους συνδυασμούς εξατομίκευσης (97 στο σύνολο με διχρωμία αμαξώματος κλπ.) τονίζοντας ένα από τα πιο ισχυρά σχήματα της κατηγορίας που το διακρίνει μία crossover αύρα.
Στο εσωτερικό, τα νέα στοιχεία είναι ανάλογα ενός διακριτικού facelift και εντοπίζονται στα σημεία. Κυρίαρχο στοιχείο παραμένει η γενικόερη μίνιμαλ άποψη, με την οθόνη αφής στο μέσο του ταμπλό να ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό και το μενού των συστημάτων υποβοήθησης. Οι Γάλλοι δεν προχώρησαν στην προσθήκη κάποιων βασικών διακοπτών (εκτός του volume) που θα βελτίωνε την εργονομία, αλλά ακόμη και έτσι συνηθίζεις να εκτελείς όλες τις λειτουργίες με την αφή. Επίσης, υπάρχουν και τα χειριστήρια στο τιμόνι.
Το βασικό ατού του C3 παραμένει η άνεση στην οποία συνδράμουν και τα πρωτότυπα μαλακά καθίσματα με το αφρώδες υλικό, όπως και το σετάρισμα της ανάρτησης. Μάλιστα, για όσους απολαμβάνουν την… θαλπωρή ενός καναπέ, τα καθίσματα του C3 την προσφέρουν σε μεγάλο βαθμό και ας υπολείπονται λιγάκι σε πλευρική στήριξη. Οι καλοί χώροι για τους πίσω επιβάτες παραμένουν ως έχει, όπως και το πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων με το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Οι ποτηροθήκες θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερο βάθος για καλύτερη στήριξη στις στροφές, οι χειρολαβές απουσιάζουν από την οροφή. Βέβαια για να φτάσει κανείς σε σημείο… να ταράξει το καφέ του, απλά δεν χρειάζεται, αφού το C3 απευθύνεται κυρίως στους οδηγούς που αναζητούν ήρεμες διαδρομές με πολύ καλά επίπεδα άνεσης και ήσυχη ποιότητα κύλισης στο ταξίδι.
photos: nmarinopoulos
Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή με τον 1.200άρη τρικύλινδρο ψυχωμένο PureTech με τους 110 ίππους. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό κινητήρα που έχει ροπή από χαμηλά και προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις με μέση κατανάλωση στα 6,5-7,5 λίτρα/100 χλμ. Το κιβώτιο έχει μια λίγο χαλαρή αίσθηση αλλά κουμπώνει με ακρίβεια, ενώ το σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι ταιριάζει με τον άνετο χαρακτήρα του C3.
Συμπερασματικά, το νέο C3 έχει αναβαθμιστεί στα σημεία και έχει αποκτήσει νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας, καθώς και νέα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας και άνεσης διατηρώντας το νεανικό του στιλ. Επίσης, έχει πληρέστερο τεχνολογικό εξοπλισμό, φρέσκο παρουσιαστικό, έναν αποδοτικό κινητήρα στο μοντέλο της δοκιμής μας και καλές τιμές πώλησης (βάσει εξοπλισμού).
Οι τιμές ξεκινούν από τα 13.500€ για την ατμοσφαιρική έκδοση με τους 83 ίππους (Flair). Από τα 15.400€ (Feel) ξεκινά η έκδοση της δοκιμής μας (υπάρχει και η αυτόματη EAT6), ενώ από τα 15.800€ (Flair) η 1.5 diesel με τους 100 ίππους. Αναλυτικά οι τιμές εδώ.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN
Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS (F/L) – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.199 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm | |||
Ροπή | 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,4 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 198 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) | 5,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 45 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 642 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 129 g/km (WTLP) | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy 4, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.996 x 1.749 x 1.474 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.471 / 1.471 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.540 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 300-922 lt | |||
Απόβαρο | 1.165 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 15.400€ |