Δοκιμάζουμε το alter ego του Peugeot e-208 και ανακαλύπτουμε τα οφέλη ενός ηλεκτρικού supermini που κοστίζει όσο ένα φουλ εξοπλισμένο συμβατικό SUV.
Την ηλεκτρική επανάσταση στην καθημερινή μετακίνηση με αυτοκίνητο επιχειρεί να φέρει το νέο Opel Corsa στην έκδοση “ρεύματος” και με αυτονομία κοντά στα 300 πραγματικά χιλιόμετρα φιλοδοξεί να αποτελέσει το ισχυρό χαρτί της επιλογής ανάμεσα σε βενζίνη, diesel, CNG, LPG. Μπορεί η δαπάνη των 32.230 ευρώ (δίχως τις επιδοτήσεις) να ακούγεται απαγορευτική, σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα της ίδιας κατηγορίας. Ωστόσο, θα πρέπει να γίνει σαφές πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα μοντέλο που φέρει συμβατικό κινητήρα, της ίδιας κατηγορίας αλλά και φίρμας. Τουλάχιστον αυτή την εποχή….
Η «επανάσταση» της Opel (ή της Peugeot;) στο ηλεκτρικό Corsa φέρει τα διακριτικά «e» στο λογότυπο του. Ξεχωρίζει για τις ιδιαίτερες ζάντες αλουμινίου, αλλά και από την απουσία εξάτμισης. Εσωτερικά, οι διαφορές σε σχέση με το συμβατικό, εντοπίζονται στις ενημερωτικές ενδείξεις για τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος στην οθόνη του infotainment και του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Ο εσωτερικός διάκοσμος του θα έλεγε κανείς ότι δεν έρχεται…. από το μέλλον, αναφορικά με τη σχεδίαση του ταμπλό.
Ωστόσο η συναρμογή των πλαστικών είναι εξαιρετική, κάτι που συμβάλλει στην απομόνωση της καμπίνας ου Corsa-e από το εξωτερικό περιβάλλον. Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η ηλεκτρική έκδοση του Corsa, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, δεν απέχει πολύ από την εικόνα των συμβατικών αυτοκινήτων. Με γνώμονα αυτό, όλα μαρτυρούν ότι κάτι αντίστοιχο θα ισχύει και από τη θέση του οδηγού. Είναι όμως έτσι; Ξεκάθαρα όχι! Η αίσθηση που απολαμβάνει ένας οδηγός ηλεκτρικού οχήματος είναι τελείως διαφορετική και απολαυστική συνάμα, σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.
Καταθέτοντας την προσωπική μου εμπειρία, στο τιμόνι ενός ηλεκτρικού οχήματος και δη του Corsa-e, χωρίς να έχω άλλη εμπειρία από αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα από την παντελή απουσία ήχων από μηχανικά μέρη, αφενός, αλλά και την γραμμική ηλεκτρική απόδοση της ισχύος, αφετέρου. Και φυσικά της εκπληκτικής επιτάχυνσης. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,1 δλ. ενώ ο τρόπος που επιταχύνει από τα περίπου 30 έως τα 80 χλμ./ώρα είναι εντυπωσιακός. Αλλά και από στάση με τα ηλεκτρονικά να παλεύουν να συγκρατήσουν το σπινάρισμα.
photos: nmarinopoulos
Απλά πατάς τέρμα το γκάζι και όλα εξελίσσονται σε ρυθμούς… κεραυνού, πράγμα εξαιρετικά χρήσιμο για γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις. To Corsa-e προσφέρει άμεσα την απόδοση των 136 ίππων και τη ροπή των 260 Nm (τουλάχιστον στο σπορ πρόγραμμα αφού όπως και στο Peugeot e-208 υπάρχουν άλλα δύο προφίλ) με το μοτέρ να τροφοδοτείται με ενέργεια από τη συστοιχία μπαταριών μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας του οχήματος, στη διάρκεια του φρεναρίσματος, που δεν γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτή από τον οδηγό και κατά συνέπεια δεν θα τον ξενίσει αυτή η λειτουργία. Το σύστημα πέδησης φρενάρει αποτελεσματικά το Corsa-e συμβάλλοντας με την σειρά του στα υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει.
Στην πράξη το Corsa-e είναι ένα όχημα που απολαμβάνεις την πρωτόγνωρη εσωτερική ησυχία, την απουσία τριγμών και λοιπών θορύβων στην καμπίνα και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης εγγυάται “καναπεδάτα” ταξίδια. Ακόμα και στην τελική των 150 χλμ./ώρα οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι, ενώ το απόβαρο των 1.455 κιλών ταξιδεύει με εξαιρετική άνεση. Την ίδια στιγμή η αυτονομία των περίπου 300 χιλιομέτρων σε απαλλάσσει από το άγχος της καθημερινής φόρτισης επιτρέποντας αποδράσεις ακόμη και εκτός του αστικού ιστού.
Με τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport) ο οδηγός του ηλεκτρικού Corsa μπορεί να επιλέξει πόσο γρήγορα θα σπαταλήσει την αυτονομία του. Αν “κολλήσει” στο sport πρόγραμμα και με βαρύ το δεξί πόδι…η αυτονομία θα πέσει αρκετά κάτω από τα 280 χιλιόμετρα. Αν δε, κινηθεί στο πρόγραμμα Eco, η αυτονομία θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 300 χιλιόμετρα. Οδηγώντας και με τα δύο στιλ η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στις 15 kWh/100 km. Να σημειωθεί ότι η μπαταρία φορτίζει πλήρως μέσα σε 7,5 ώρες, με την ενός wallbox για το σπίτι. Στο μεταξύ το Corsa-e υποστηρίζει ταχυφορτιστή 100 kW που κατεβάζει το χρόνο φόρτισης στη μισή ώρα για το 80% της μπαταρίας.
Μπορεί οι επιδόσεις του «0-100» να έχουν την αίγλη ενός… OPC (το θυμάστε;), ωστόσο η συνολική αίσθηση του Corsa-e δεν είναι ενός σπορ αυτοκινήτου, που θα νοιώσεις την αδρεναλίνη στο φόρτε της. Άλλωστε, δεν ήταν και ο στόχος της φίρμας για τέτοιες καταστάσεις. Το Corsa-e ταξιδεύει σαν σε μαγικό χαλί στον αυτοκινητόδρομο, ενώ στον επαρχιακό δρόμο, με αλλεπάλληλες στροφές φυσικά και δεν θα αισθανθεί οδηγός ανασφάλεια για το αν θα γλιστρήσει η όχι το αυτοκίνητο. Ωστόσο, στο όριο θα νιώσει τα κιλά του.. Με τον ήχο του κινητήρα στο… mute, οι διαδρομές με μουσική αποκτούν άλλη διάσταση και είναι βέβαιο ότι θα εκτιμηθεί η ησυχία του Corsa-e, όπως και όλων των ηλεκτρικών μοντέλων.
Το Corsa-e ήλθε να κάνει άνετη και οικονομική την ζωή των υποψήφιων οδηγών. Σίγουρα το τίμημα είναι υψηλό για τα ελληνικά νοικοκυριά και στην πολιτεία πέφτει ο κλήρος να δώσει ακόμα μεγαλύτερα κίνητρα για την διάδοση της ηλεκτροκίνησης. Το μέλλον είναι εδώ και το βέβαιο είναι ότι θα έχει και πολύ ενδιαφέρον. «Μένουμε ηλεκτρισμένοι». Αρκεί φυσικά οι τιμές να πέσουν σε λογικά και προσιτά επίπεδα….
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL
Opel Corsa-e – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
Τύπος, τροφοδοσία | Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας AC | |||
Μέγιστη ισχύς, ροπή | 100 kW (136 PS), 260 Nm, όριο στις – rpm | |||
Θέση | Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια τοποθέτηση | |||
Μπαταρία | Λιθίου-ιόντων (li-on) | |||
Θέση | Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
Χρόνος φόρτισης | Απλή φόρτιση 3,7 kW: 17 ώρες Σε walbox 7,4 kW: 7,5 ώρες Σε wallbox 11 kW: 5 ώρες Ταχυφόρτιση DC (100 kW): 30 λεπτά για το 80% |
|||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,1 sec (στο πρόγραμμα Sport) | |||
Τελική ταχύτητα | 150 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 15 kWh/100 km | |||
Εργοστασιακή αυτονομία |
330 km |
|||
Χωρητικότητα μπαταρίας | 50 kWh (καθαρό 46 kWh) | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 306 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | – | |||
Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης (μονοβάθμιος μειωτήρας) | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy 4, 195/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.060 × 1.765 × 1.435mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.501/1.500 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.538 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 267 lt | |||
Απόβαρο (μαζί με οδηγό) | 1.530 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.230€ (τιμή δίχως την κρατική επιδότηση) |