To i30 ανανεώθηκε αποκτώντας ένα φρέσκο παρουσιαστικό και μια νέα δυναμική για την συνέχιση της πορείας του.
Οι περισσότεροι που κοιτούν ένα hatchback, τελικά καταλήγουν με λίγα παραπάνω χρήματα να αγοράζουν SUV. Αυτό είναι και το momentum της εποχής. Ωστόσο, υπάρχει και μια μερίδα οδηγών που σκέπτονται ορθολογικά, δεν δελεάζονται από τα έξτρα εκατοστά σε ύψος και χώρους και αγοράζουν (ξανά) ένα hatchback. Και ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνεται και το Hyundai i30 με τους Κορεάτες να προτάσσουν τόσο την αξία του προϊόντος τους όσο και την αξιοπιστία που τα διακρίνει.
Το i30 που πέρασε από την προβλεπόμενη ανανέωση του και απέκτησε ένα φρέσκο παρουσιαστικό με τη νέα «τρισδιάστατη» μάσκα και τους προβολείς με τα LED που τραβούν την προσοχή. Γενικότερα το όλο σύνολο του i30 με τις κατάλληλες τονωτικές «ενέσεις» δείχνει πιο δυναμικό και ελκυστικό, ειδικά στην έκδοση N Line όπως στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.
Εις τα ενδότερα οι αλλαγές είναι σημειακές και αφορούν στους αεραγωγούς, στις επενδύσεις και στην ποιοτικότερη υφή των πλαστικών που στην top έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό της απο μαλακά υλικά. Κατά τα υπόλοιπα η οθόνη πολυμέσων (8’’ στην top έκδοση) είναι αναβαθμισμένη και πρακτική, ενώ υπάρχει και ψηφιακός πίνακας (ανάμεσα στα δύο αναλογικά, είναι 7’’ από την έκδοση Distinctive και πάνω)που αλλάζει χρώμα και θεματική ενότητα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα (Eco, Normal, Sport). Οι χώροι παραμένουν στα ίδια πολύ καλά επίπεδα, όπως και η πρακτικότητα (με πορτμπαγκάζ 395 λίτρων).
photos: nmarinopoulos
Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι αυτό που θα λέγαμε τα έχει όλα ως βασική έκδοση κινητήρα. Είναι αυτή με τον turbo τρικύλινδρο 1.000άρη των ψυχομένων 120 ίππων που συνδυάζεται με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με δυνατότητα αποδέσμευσης του σε συνθήκες cruising για βέλτιστη κατανάλωση. Κατά δεύτερον υπάρχει και το 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα με σύστημα ιμάντα μίζας/ γεννήτριας που υποβοηθά στις εκκινήσεις (θεωρητικά δίνει έως 12 kW) και συνδράμει στην μείωση της κατανάλωσης. Η παρουσία του είναι εντελώς διακριτική και γίνεται αντιληπτή περισσότερο από την σχετική απεικόνιση παρά στην πράξη.
Οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές, οι αλλαγές των σχέσεων ομαλές και σβέλτες (ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξεις), ενώ τα λίγα κυβικά φαίνονται μόνο στις επιταχύνσεις από χαμηλές σ.α.λ. (και στο Sport όπου ζητάς το κάτι παραπάνω). Σχετικά με την κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο αυτή κυμαίνεται στα 6,5-7,5 λίτρα/100 χλμ., αλλά σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται κάπου στα 7,5-8,5 λίτρα.
Από την άλλη το στιβαρό πλαίσιο με την καλοστημένη ανάρτηση είναι αυτό που θέλει ο οδηγός στην ελληνική άσφαλτο προσφέροντας ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης (παρά τα χαμηλοπρόφιλα 45άρια λάστιχα με τους 17άρηδες τροχούς) και περιορίζοντας τις κλίσεις στις στροφές. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα.
Συμπερασματικά το i30 έγινε ακόμη πιο ενδιαφέρον και αναβαθμίστηκε στα σημεία διαθέτοντας πλούσιο εξοπλισμό σε συστήματα άνεσης και υποβοήθησης. Απέκτησε ένα πιο μοντέρνο παρουσιαστικό (ειδικά στην N Line έκδοση), mild hybrid εκδόσεις και παραμένει ως μια από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές με την πενταετή εγγύηση και την αξιοπιστία να αποτελούν σημαντικό κίνητρα. Δεν το λέμε εμείς, απλά ρωτήστε έναν κάτοχο Hyundai…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI
Hyundai i30 1.0 T-GDi DCT 120 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 998 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,6 x 84,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 88,3 kW (120 PS) / 6.000rpm | |||
Ροπή | 172 Nm (17,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 12 kW | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,2 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 196 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή | 5,3 lt/100 km (WLTP) | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 667 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 121 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy4, 225/45 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.340 x 1.795 x 1.455 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.559 / 1.567 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.650 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 395-1.301 lt | |||
Απόβαρο | 1.325 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 18.190€ (17.490€ δίχως το 48V σύστημα) |