Δοκιμάζουμε την εναλλακτική έκδοση Clio και απολαμβάνουμε τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα της υγραεριοκίνησης.
Κληρονομιά 30 χρόνων στα αυτοκινητιστικά δρώμενα εξακολουθεί να συντηρεί η Renault με το άκρως πετυχημένο μοντέλο της, το Clio. Στην 5η του γενιά, πιο θελκτικό από ποτέ, με βασικό ατού την σικ εμφάνιση, την πολύ καλή εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, αλλά και την χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας στον πίνακα οργάνων αλλά και σε θέματα αειφορίας και πράσινης οικονομίας βάζει γερές βάσεις για την παραμονή του στις top επιλογές στην κατηγορία του σε Ελλάδα και Ευρώπη.
Αυτή ήταν η δεύτερη συνεχής εβδομάδα, που βρεθήκαμε στο τιμόνι γαλλικού αυτοκινήτου με υγραέριο, αν μπορούμε να το πούμε αυτό στην περίπτωση του Duster της Dacia. Έτσι, κοινός παρονομαστής για τα δυο αυτά μοντέλα είναι το μηχανικό σύνολο των 999 κυβικών με το εργοστασιακό κιτ υγραερίου, σε συνδυασμό πάντα με την βενζίνη, που αποδίδει 100 ίππους και προσφέρει ροπή 160 Νm στις 2.750 στροφές. Μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία να διαπιστώσουμε τη συμπεριφορά του κινητήριο συνόλου, σε μια Premium κατασκευή, όπως είναι αυτή του Clio 1.0 TCe 100hp LPG.
To Clio κερδίζει εύκολα τις εξωτερικές εντυπώσεις με το δυναμικό σχήμα του και την στιβαρή αίσθηση που αποπνέει. Καλοσωρίζει τον οδηγό του, με έναν βελούδινο χαρακτηριστικό ήχο, αφού λίγο νωρίτερα έχει ξεκλειδώσει τις κλειδαριές του, χωρίς να απαιτεί τη χρήση του μπουτόν στο έξυπνο κλειδί/ κάρτα της γαλλικής φίρμας. Πατώντας το Start Engine, όταν εισέλθεις εντός του οχήματος, το μηχανικό σύνολο δίνει το στίγμα του στον οδηγό, ησυχότερα, από ό,τι στο Duster, μιας και το αναφέραμε νωρίτερα.
photos: nmarinopoulos
Υλικά αφρώδη στο ταμπλό αλλά και στις πόρτες έχουν αντίκτυπο και στην ησυχία του εσωτερικού περιβάλλοντος, κάνοντας το Clio να ταξιδεύει “σαν σε μαγικό χαλί”, απαλλαγμένο από αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ ακόμα και η χροιά του τρικύλινδρου κινητήρα περνάει στην καμπίνα περισσότερο σαν σπορ χροιά παρά σαν γρέζι… Οι ενδείξεις στο ταμπλό είναι ψηφιακές, ενώ η οθόνη των 7 ιντσών είναι αρωγός στο έργο του οδηγού, με ρυθμίσεις στο στυλ οδήγησης, συνδεσιμότητας του κινητού κ.λπ. εφαρμογών.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στην χρήση του υγραερίου και ειδικά στον τρόπο με τον οποίο «καταναλώνεται» στον κινητήρα, που απλά είναι εξαιρετικός. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται σε καμία περίπτωση την «εισαγωγή» του εναλλακτικού καυσίμου στην κίνηση του οχήματος και δεν χρειάζεται να ανησυχεί για τίποτα.
Ο δείκτης του ρεζερβουάρ του υγραερίου με τη σειρά του είναι και αυτός στο κεντρικό καντράν του οδηγού πλάι στο ταχύμετρο πιστοποιώντας τη σοβαρότητα της εταιρίας, στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το εναλλακτικό καύσιμο στην ασφαλή κίνηση του Clio. Την ίδια στιγμή η αυτονομία εκτοξεύεται στα 1.400 χλμ., σύμφωνα με τη Renault, πάντα με τον συνδυασμό των δύο τύπων καυσίμου. Δυστυχώς λόγω της καραντίνας, δεν είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε αυτά τα νούμερα, αλλά κινούμενοι εντός πόλης η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,8 λτ./100 χλμ. με βενζίνη και στα 6,2 λτ./100 χλμ. με το LPG. Σε κάθε περίπτωση τα 100 χλμ. με υγραέριο απαιτούν τη δαπάνη 5 ευρώ περίπου, ανάλογα την τιμή πώλησης του LPG.
«Στο δρόμο το Clio είναι μια γλύκα», θα έλεγε μια γυναίκα οδηγός (τουλάχιστον η δικιά μας) και δεν θα είχε άδικο. Ευκολοδήγητο, στιβαρό, ασφαλές, διαστάσεις που κάνουν πράξη την αξία της ευελιξίας και παράλληλα δίνουν την απαραίτητη αίσθηση για ασφαλή οδήγηση στον ανοιχτό δρόμο. Τι μένει για τον άνδρα οδηγό; Το εξαιρετικό σετάρισμα ανάρτησης και πλαισίου που σε προκαλεί να δοκιμάσεις τις αντοχές του. Το σύστημα πέδησης με τη σειρά του είναι αποτελεσματικό (μην σας επηρεάζει η ύπαρξη των πίσω ταμπούρων), ενώ το τιμόνι αποκτά σωστή αίσθηση στο πρόγραμμα σπορ, για να ολοκληρωθεί η σπορ πινελιά που ίσως αναζητήσουν στο εν λόγω μοντέλο οι κάτοχοι του. Πάντως η διαδικασία του «0-100» έρχεται σε 12,5 δλ. και η τελική φτάνει τα 188 χλμ.
Με τιμή εκκίνησης τα 15.690 ευρώ το Clio LPG εξακολουθεί να αποτελεί μια πολύ ελκυστική επιλογή και τα 800 ευρώ που κοστίζει παραπάνω από την απλή βενζινοκίνητη έκδοση θα αποσβεστούν πολύ γρήγορα για τον υποψήφιο κάτοχο. Παράλληλα στις εποχές που ζούμε, ένα μεταχειρισμένο με LPG απολαμβάνει πλέον μεγαλύτερη τιμή μεταπώλησης σε σχέση με την απλή βενζινοκίνητη. Πολύ σημαντικό είναι πως υπάρχει εργοστασιακή εγγύηση 5 χρόνια για τα μηχανικά μέρη, 3 για οδική βοήθεια και 6 μήνες ασφάλιση.
Για την ιστορία, το όνομα Clio προήλθε από την Κλειώ, την μούσα της ιστορίας στην ελληνική μυθολογία. Η πρώτη γενιά του αειθαλούς μοντέλου έκανε την εμφάνιση της τον Ιούνιο του 1990 αποτελώντας έκτοτε ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα στην Ευρώπη και από το 2013 είναι ο ηγέτης στην κατηγορία Β στην Ευρώπη. Μάλιστα το Renault Clio είναι το ένα από τα 3 μόλις αυτοκίνητα που έχουν κερδίσει 2 φορές το τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, καθώς κατέκτησε το βραβείο το 1991 και το 2006.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT
Renault Clio 1.0 TCe LPG – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 999 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 72,2 x 81,3 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 74 kW (100 PS) / 5.000rpm | |||
Ροπή | 140 Νm (14,3 kgm) / 2.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Διπλού καυσίμου: Ψεκασμός πολλάπλών σημείων, υπερτροφοδότηση + Υγραέριο LPG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 12,5 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 188 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km (LPG: 7,5 lt/100 km) | |||
Τυποποιημένη μικτή | 4,6 – 4,8 lt/100 km (LPG: 5,7 – 6,1) | |||
Ρεζερβουάρ | 39 lt + 18 kg ή 32 lt LPG | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | LPG: 426 km (συνολική 1.008 km) | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 105-110 g/km (LPG: 94-100) | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continenal ContiSportContact5, 195/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.050 x 1.798 x 1.440 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.509 / 1.494 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.583 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 340 lt | |||
Απόβαρο | 1.212 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 15.590€ |