To Stonic ανανεώθηκε στα σημεία και απέκτησε μέχρι και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις κινητήρων. Όπως η αυτόματη των 120 ίππων της δοκιμής μας.
Παρά την… μοντελοσυρροή στην κατηγορία των μικρών SUV το Stonic με την πιο crossover προσέγγιση καταφέρνει να έχει το δικό του κοινό. Ένα κοινό που θέλει ένα σχήμα όχι απαραίτητα τόσο ψηλό, με καλούς χώρους, ισορροπημένα δυναμικά χαρακτηριστικά όπως σε ένα hatch και πάνω απ’ όλα καλές τιμές πώλησης. Το τελευταίο ισχύει κυρίως για τις βασικές εκδόσεις κινητήρων αφού αυτή της δοκιμής μας είναι η κορυφαία που σπάει το φράγμα των 20.000 ευρώ.
Οπτικά το Stonic κινείται στην λογική ενός τυπικού facelift και με ανάλογες επεμβάσεις στους προφυλακτήρες, την μάσκα, τα φωτιστικά σώματα και όπου αλλού ήταν απαραίτητο. Υπάρχουν νέες επιλογές στα χρώματα, στους συνδυασμούς διχρωμίας και στις ζάντες. Εννοείται πως οι διαστάσεις μένουν ανεπηρέαστες από την επιφανειακή ανανέωση που πέρασε το Stonic.
Στο εσωτερικό υπάρχουν ανάλογου ύφους διακριτικές αναβαθμίσεις με νέες επενδύσεις στα καθίσματα, ο πίνακας οργάνων έχει μια οθόνη 4,2’’ με νέα γραφικά (εκεί μπορείς να δεις και την λειτουργία mild hybrid), νέα είναι και η οθόνη αφής 8,0’’ στην κεντρική κονσόλα όπου οι διακόπτες έχουν μεταφερθεί από τα πλαϊνά στην βάση με αποτέλεσμα να είναι πιο εύχρηστοι. Κατά τα υπόλοιπα δεν έχουν αλλάξει και πολλά με τα σκληρά πλαστικά να κυριαρχούν στο ταμπλό. Οι χώροι είναι οι ίδιοι καλοί με το πορτμπαγκάζ να έχει ψαλιδιστεί ελαφρώς στα 332 λίτρα ώστε να χωρέσει από κάτω η μπαταρία του 48βολτου συστήματος.
photos: nmarinopoulos
Και πάμε κάτω από το καπό όπου υπάρχει ο νέος τρικύλινδρος 1.000άρης (ο γενιάς Smartstream με φουλ χρονισμό CVVD αντικαθιστά τον Kappa) με τους 120 ίππους. Εδώ να πούμε πως η γκάμα ξεκινά από την έκδοση 1.2 (14.490€) και συνεχίζει με την έκδοση των 100 ίππων που μπορεί να συνδυαστεί τόσο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT-7 όσο και με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid.
Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι με τους 120 ίππους όπου έχει όλα τα καλά (το DCT-7 και το 48βολτο) ως στάνταρ. Και για αυτό η τιμή του κοστίζει πάνω από τα 20.000 ευρώ προσφέροντας όλα τα κομφόρ με καλές επιδόσεις και σβέλτες αλλαγές του κιβωτίου. Μάλιστα, με το DCT η ροπή είναι στα 200 Nm και γενικότερα το Stonic καταφέρνει να κινείται σβέλτα και λίγο πιο οικονομικά (περίπου στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.) χάρη στην ήπια υβριδική του τεχνολογία (μίζα/γεννήτρια με ιμάντα).
Στον δρόμο το Stonic των 120 ίππων δεν κρύβει μια ελαφρώς σπορ διάθεση χάρη στην σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που δεν επηρεάζει τα επίπεδα άνεσης. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, με kickdown οι επιδόσεις σε καλύπτουν, το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση, ενώ η αίσθησή του μεταβάλλεται από τις επιλογές των οδηγικών προφίλ και τον διακόπτη μπροστά από τον ογκώδη επιλογέα. Στα συν τα 18,3 εκατοστά (στην έκδοση με τις 17άρες ζάντες, στα υπόλοιπα είναι στα 16,5) που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος για βόλτες σε χωματόδρομο ή αναβάσεις σε… πεζοδρόμια.
Συμπερασματικά το Kia Stonic επανέρχεται στο προσκήνιο ως μια επιλογή που συνδυάζει την ευελιξία ενός hatch με τις light δυνατότητες ενός SUV. Προσφέρει μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης (δεν υπάρχει ντίζελ) σε μεγάλο εύρος τιμών. Προσωπικά θεωρώ πως το όφελος σε κατανάλωση από τα mild hybrid συστήματα δεν είναι τόσο σημαντικό ώστε να αποθαρρύνει από την επιλογή του απλού Stonic με τα 100 άλογα που ξεκινά από τις 16.290€ στην manual έκδοση και από τις 17.690€ με το auto.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA
Kia Stonic 1.0T 120 PS 7DCT 48V – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 998 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,0 x 84,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 88 kW (120 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό, με MHEV ήπιο υβριδικό σύστημα μίζας/ γεννήτριας 48V | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,4 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 185 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) | 4,9 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 45 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 562 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 121 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiPremiumContact5, 205/55 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
4.140 x 1.760 x 1.500 mm 183 χιλιοστά |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.531/1.539 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.580 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 332-1.155 lt | |||
Απόβαρο | 1.260 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 20.190€ |