Δοκιμάζουμε το πιο ενδιαφέρον Opel που έχουμε δει οδηγήσει εδώ και πολλά χρόνια. Έστω και με άρωμα… γαλλικό!
Μέχρι να φτάσουν στα χέρια μας οι πιο οικονομικές manual εκδόσεις στα 1.200 κ.εκ. (η μικρότερη με τους 100 ίππους που ξεκινά από 18.000€ και η μεγαλύτερη με τους 130 ίππους από 20.500€) δοκιμάσαμε στα γρήγορα δύο top εκδόσεις (την αυτόματη με τα 130 από 23.000€ και την ηλεκτρική από 34.600€) που έφτασαν για μερικές μέρες στην χώρα μας με γερμανικές πινακίδες. Και η αλήθεια είναι πως δεν θυμάμαι πόσο καιρό είχα να δω να βγάζουν τα κινητά τους για να τραβήξουν στον δρόμο φωτογραφία ένα νέο Opel. Ίσως από την εποχή του Speedster ή των OPC… Το θέμα είναι πως η Opel έκανε μπίνγκο με το νέο Mokka που κατά γενική ομολογία είναι εντυπωσιακό και μπάνικο.
Το βασικό στοιχείο αναγνωρισιμότητας είναι η κλειστή Vizor μάσκα που ενσωματώνει τους προβολείς. Βρίσκονται ψηλά τοποθετημένοι, όπως και οι πίσω, και σε συνδυασμό με το φαρδύ αμάξωμα σου δίνει την εντύπωση του μεγαλύτερου (σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο). Ωστόσο, το Mokka μπορεί να είναι φαρδύτερο (κατά 1 εκατοστό) αλλά είναι χαμηλότερο, όπως και κοντύτερο (κατά 12,5 εκ.). Στην δυναμική όψη συμβάλλει και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (η Opel δεν μας λέει πόσο) που επιτρέπει άνετα περάσματα από χωματόδρομους ή αναβάσεις… σε πεζοδρόμια.
Το μεταξόνιο έχει επίσης μεγαλώσει κατά 2 εκ. και φτάνει τα 2.557 χιλιοστά προσφέροντας καλούς χώρους για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Οι μπροστά θα κάτσουν άνετα, τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, αλλά θα μπορούσαν να έχουν καλύτερη στήριξη στο ισχίο. Οι πίσω επιβάτες έχουν πολύ αέρα πάνω από τα κεφάλια τους, αλλά οι χώροι για τα γόνατα είναι στο μέσο όρο. Το ίδιο ισχύει και για τα 350 λίτρα του χώρου αποσκευών (310 στο Mokka-e).
Σχετικά με το Pure Panel σχεδιαστικά ταμπλό του αυτοκινήτου υπάρχει μια οδηγοκεντρική διάθεση αφού η touch-screen έχει μια μικρή κλίση προς την μεριά του οδηγού. Η διάσταση της οθόνης είναι στις 7 ίντσες, όπως και ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων. Στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού, όπως σε αυτή του Mokka-e, οι οθόνες έχουν διαγώνιο 10 και 12 ίντσες, αντίστοιχα. Τα πλαστικά έχουν καλή ποιότητα και προσεγμένο φινίρισμα, ειδικά στις GS Line εκδόσεις που δοκιμάσαμε με τις χρωματιστές λεπτομέρειες και τα διάφορα καλούδια.
Κατά τα υπόλοιπα υπάρχουν βολικές θήκες, θύρες USB, πρακτικοί αεραγωγοί (που για να μην βγάζουν αέρα θα πρέπει να τους κλείσεις, ακόμη και με τον εξαερισμό off), ενώ υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού. Υπάρχουν κάποια σημεία που θυμίζουν κάτι από την εποχή της GM (όπως ο περιστροφικός διακόπτης στον αριστερό βραχίονα για το μενού), αλλά και κάποια άλλα (όπως ο διακόπτης του κιβωτίου ή των οδηγικών προφίλ) που παραπέμπουν στην «μαμά» PSA. Και παρά τα κάποια γραφικά που θυμίζουν… γαλλικά γονίδια, το Mokka έχει διατηρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό το δικό του Opel χαρακτήρα.
To ίδιο θα πω πως ισχύει και για το πως κινείται το αυτοκίνητο στο δρόμο. Βασισμένο στα ίδια μηχανικά μέρη με τα σύγχρονα Citroen και Peugeot (στην πλατφόρμα CMP), χρησιμοποιούνται αναπόφευκτα τα ίδια μηχανικά μέρη. Συγκεκριμένα, στους τρικύλινδρους 1.200άρηδες με τα 100 και 130 άλογα, τον 1.500άρη ντίζελ με τα 110 και το ηλεκτρικό με τα 136 άλογα και την μπαταρία των 50 kWh.
Opel Mokka-e
photos: ptritaris
Για το τελευταίο θα πω τα λιγότερα αφού είναι αυτό που περιμένει κανείς. Ένα αθόρυβο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με το γνωστό συνδυασμό ηλεκτρικού μοτέρ και μπαταρίας (100 kW/ 50 kWh) της PSA, με ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά και αυτονομία που θεωρητικά είναι στα 324 χιλιόμετρα. Στην πράξη αυτή βρίσκεται στα περίπου 260-270 (ανάλογα με το στιλ και προφίλ οδήγησης), ενώ η κατανάλωση είναι στις 18-20 kWh. Για την φόρτιση υπάρχει στάνταρ on-board φορτιστής 11 kW και σε αντίστοιχης ισχύος Wallbox απαιτούνται για μια φόρτιση περίπου 5 ώρες και 15 λεπτά.
Από πλευράς επιδόσεων, μην περιμένετε απότομες επιταχύνσεις και εκρηκτικά τινάγματα. Για ένα EV, το set-up του ηλεκτρικού Mokka είναι σχετικά ήπιο και φυσιολογικό σε επίπεδο επιδόσεων (ειδικά μετά τα πρώτα 50 χλμ./ώρα και για λόγους οικονομίας ενέργειας) και πολύ ορθά έπραξαν οι άνθρωποι της εταιρίας. Σύμφωνα με την Opel και πέρα από κάποιες ενισχύσεις λόγω του πρόσθετου βάρους (περίπου 300 κιλά), η ρύθμιση της ανάρτησης δεν διαφέρει σημαντικά από εκείνη των συμβατικών εκδόσεων.
Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8
photos: ptritaris
Έτσι, αυτή είναι σχετικά σφιχτή, δίχως όμως να ενοχλεί από πλευράς άνεσης. Τουναντίον, φτιάχνει την διάθεση του οδηγού για οδήγηση, ενώ το κυρτό καπό να δημιουργεί μια έντονη SUV αίσθηση. Και στο συμβατικό Mokka, λίγο πολύ ισχύουν τα παραπάνω σε ότι έχει να κάνει με την ανάρτηση (και στην ικανοποιητική απόσβεση, παρά τις 18άρες ζάντες) και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που δεν επηρεάζουν και τόσο τα χειμερινά λάστιχα.
Κάτω από το καπό του λευκού Mokka που βλέπετε υπάρχει ένας 1.200άρης βενζινοκινητήρας με 130 άλογα που συνδυάζεται με ένα πολύ καλό στη λειτουργία του κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής. Το μοτέρ απλώνει την ισχύ του στρωτά με το 95% της μέγιστης ροπής των 230 Nm να προσφέρεται στο φάσμα των 1.500-3.750 σ.α.λ. και η τρικύλινδρη χροιά να γίνεται αισθητή και κάπως θορυβώδης μετά το μέσο του στροφόμετρου. Όπως και στο Mokka-e έτσι και εδώ υπάρχει η επιλογή προφίλ οδηγού και με μία πρώτη εκτίμηση θα μπορούσα να πω πως η μέση κατανάλωση είναι στα περίπου 8 λίτρα/100 χλμ.
Αυτά είχα να πω για την πρώτη μας επαφή με τo νέο Opel Mokka και σίγουρα θα έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον η επερχόμενη δοκιμή μας με τις χειροκίνητες εκδόσεις. Έως τότε και αν γλυκοκοιτάζετε το νέο SUV της Opel με τις καλές τιμές και τον πλήρη εξοπλισμό, μπορείτε να κάνετε κλικ για να δείτε τον τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό των εκδόσεων.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL
Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Opel Mokka 1.2T EAT8 GS Line | Opel Mokka-e Ultimate | ||
Κυβισμός | 1.199 cc | – | ||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | – | ||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος | – | ||
Ισχύς | 96 kW (131 PS) / 5.500 rpm | – | ||
Ροπή | 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm | – | ||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση | – | ||
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΜΕΡΟΣ | ||||
Ηλεκτροκινητήρας | – | Στον μπροστινό άξονα Ισχύς: 100 kW (136 PS, Ροπή: 260 Nm |
||
Συστοιχεία μπαταριών, Λιθίου-ιόντων | – | Χωρητικότητα: 50 kWh (net 46), On-board φορτιστής: 11 kW AC φόρτιση: σε 17 ώρες (3,7 kW), 8 ώρες (7,4 kW), 5,25 ώρες (11 kW), DC φόρτιση 100 kW: σε 30 λεπτά |
||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,2 sec | 9,0 sec | ||
Τελική ταχύτητα | 200 km/h | 150 km/h | ||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,0 lt/100 km | 18-20 kWh/100 km | ||
Μέση τυποποιημένη WLTP | 5,9 lt/100 km | 17,4 kWh/100 km | ||
Ρεζερβουάρ | 44 lt | 50 kWh | ||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 550 km | 270 km (WLTP: 324 km) | ||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | – | ||
Εκπομπή CO2 | 134 g/km (WLTP) | – | ||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | Στους μπροστινούς τροχούς | ||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | Αυτόματο 1 σχέσης | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτός άξονας | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτός άξονας | ||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | ||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Pilot Alpin5, 215/55 R18 | Michelin Pilot Alpin5, 215/55 R18 | ||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | ||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος: |
4.151×1.791×1.534 mm – χιλιοστά |
4.151×1.791×1.534 mm – χιλιοστά |
||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.548/1.548 mm | 1.548/1.545 mm | ||
Μεταξόνιο | 2.557 mm | 2.561 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 350-1.105 lt | 310-1.060 lt | ||
Απόβαρο (+75 οδηγού) | 1.295 kg | 1.598 kg | ||
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ |
||||
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού |
από 20.500€ |
από 34.600€ |
18.000 ???? Πλέον με 22.200 βασικά οι εταιρίες απευθύνονται σε άλλη χώρα ή σε λαμάκες