Η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί προοπτικές για νέες απομακρυσμένες τεχνολογίες αλλά και απλά συστήματα όπως τα ταμπούρα.
Ταμπούρα για τα πίσω φρένα; Ακόμη και αν δεν επηρεάζεται η αποτελεσματικότητα ενός συστήματος πέδησης δεν είναι λίγοι αυτοί που ξινίζουν όταν ακούν πως τους πίσω τροχούς φρενάρουν ταμπούρα αντί για δίσκους. Ωστόσο, στο εξής θα πρέπει να συνηθίσουμε τα ταμπούρα στον πίσω άξονα και συγκεκριμένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Όπως είχαμε γράψει για το VW ID.3, χάρη στην ανάκτηση της κινητικής ενέργειας των τροχών και του πίσω ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα λειτουργεί ως έξτρα πέδηση. Σε συνδυασμό με τα εμπρός δισκόφρενα πολύ σπάνια θα χρειαστεί να εμπλακούν τα πίσω φρένα. Για αυτό το λόγο τα δισκόφρενα έχουν αντικατασταθεί από ταμπούρα που είναι ελαφρύτερα, δεν έχουν τακάκια και δεν παράγουν σκόνη, ούτε βρωμίζουν τις ζάντες.
Μία νέα τάση που ταιριάζει γάντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αυτή των over-the-air αναβαθμίσεων και των on-demand λειτουργιών που θα αποφέρουν πολύ σημαντικά έσοδα στις εταιρίες. Όλα τα διαθέσιμα on demand χαρακτηριστικά εξοπλισμού θα μπορούν να «κατεβαίνουν» γρήγορα και εύκολα μέσω των over-the-air αναβαθμίσεων. Φυσικά, κάθε «κατέβασμα» θα ενεργοποιείται με το αντίστοιχο αντίτιμο στην λογική του pay-as-you-go (πληρώνεις όσο το χρησιμοποιείς).
Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Klaus Zellmer, υπεύθυνου στο τμήμα μάρκετινγκ και πωλήσεων της Volkswagen, που είπε πως στο μέλλον τα αυτοκίνητα της μάρκας θα μπορούν να έχουν προεγκαταστημένη την αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 4 και να είναι διαθέσιμη με 7 ευρώ ανά ώρα χρήσης. Ποιος είπε πως ο «αυτόματος πιλότος» θα είναι φτηνός;