Μια έρευνα του ACEA (Σύνδεσμος Κατασκευαστών Ευρώπης) αναδεικνύει ένα μεγάλο θέμα σε ότι αφορά την ταξική ανισότητα που χαρακτηρίζει έως τώρα την ηλεκτροκίνηση.
Πέρυσι το 10,5% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά. Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά πωλήθηκαν σε χώρες με εύρωστη οικονομία και με υψηλότερους μισθούς. Χαρακτηριστικό είναι πως σε 10 χώρες το μερίδιο παρέμεινε κάτω από το 3% όπου το μέσο εισόδημα κατά κεφαλήν είναι στις 17.000 ευρώ. Όπως και στην Ελλάδα.
Αντίθετα, στις χώρες του Βορρά με μέσο όρο στις 46.000 ευρώ οι πωλήσεις των ηλεκτρικών πετούν. Σχεδόν τα 3/4 των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ: στις Σουηδία, Ολλανδία, Φινλανδία και Δανία.
«Όπως συμβαίνει με την υποδομή φόρτιση, υπάρχει σαφής διαχωρισμός στην προσιτή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, ACEA Γενικός Διευθυντής.
Top 5: Οι χώρες με τις χαμηλότερες πωλήσεις EV (μερίδιο αγοράς/ κατά κεφαλήν ΑΕΠ)
- Κύπρος: 0,5% / €23.580
- Λιθουανία: 1,1% / €17.460
- Εσθονία: 1,8 % / €20.440
- Κροατία: 1,9% / €12.130
- Πολωνία: 1,9% / €13.600
Top 5: Οι χώρες με τις υψηλότερες πωλήσεις EV (μερίδιο αγοράς/ κατά κεφαλήν ΑΕΠ)
- Σουηδία: 32,2% / €45.610
- Ολλανδία: 25,0% / €45.790
- Φινλανδία: 18,1% / €42.940
- Δανία: 16,4% / €53.470
- Γερμανία: 13,5% / €40.070
Όσον αφορά την Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών επί του συνόλου των πωλήσεων το 2020 ήταν 2,6%. Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας μας, για το ίδιο έτος, βάσει των στοιχείων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) και της Παγκόσμιας Τράπεζας ήταν 17.940€.