Tους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων που αναλαμβάνουν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης περιγράφει Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία δημιουργούνται ευνοϊκές προϋποθέσεις για την περαιτέρω προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, καθώς εξασφαλίζεται η τεχνική υποστήριξη των συγκεκριμένων οχημάτων σε όλο τον κύκλο ζωής τους.
Ειδικότερα, η ΚΥΑ αφορά στα οχήματα υψηλής τάσης και συγκεκριμένα, μοτοποδήλατα, μοτοσικλέτες, τρίκυκλα και ελαφρά τετράκυκλα οχήματα έως 9 θέσεων των ακολούθων κατηγοριών:
- Ηλεκτροκίνητα οχήματα, η κίνηση των οποίων παρέχεται αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στους συσσωρευτές τους.
- Υβριδικά οχήματα με ηλεκτρική ενέργεια συνδυασμένη με τη λειτουργία κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και υβριδικά οχήματα κατηγορίας Plug−in Hybrid, στα οποία η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την κίνησή τους παρέχεται κυρίως από το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και αποθηκεύεται στους συσσωρευτές τους.
Οι χώροι πρέπει να διαθέτουν απαραίτητη σήμανση, όπως αναγνωριστικές πινακίδες επί του οχήματος και οριοθέτηση του χώρου με εμφανή σήμανση υψηλής τάσης, ώστε να πληρούνται οι προϋποθέσεις εκτέλεσης όλων των εργασιών με ασφάλεια, τόσο για τα οχήματα όσο και για τους εργαζόμενους του συνεργείου.
Αρμόδια Αρχή για την αναγγελία έναρξης λειτουργίας των συνεργείων οχημάτων υψηλής τάσης, τη διενέργεια ελέγχων, καθώς και για την ανάκληση και σφράγιση των συνεργείων ορίζεται η οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπου υπάγεται το συνεργείο.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, που συνυπέγραψε την ΚΥΑ, δήλωσε: «Πραγματοποιείται ένα καθοριστικό βήμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς διαμορφώνονται οι συνθήκες ώστε να εξασφαλίζεται η τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος σε όλον τον κύκλο ζωής του. Επιπλέον, δημιουργούνται ευκαιρίες απασχόλησης, καθώς θεσπίζεται μια νέα επαγγελματική ειδίκευση σε ένα πεδίο με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης».
Για να υπάρξουν συντήρηση και επισκευές θα πρέπει να υπάρξουν (ηλεκτρικά) οχήματα. Για να υπάρξουν ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να γίνουν πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, και τέτοιες δεν βλέπουμε στην αναμενόμενη κλίμακα.
Όμως αυτό δε αποτελεί το ουσιώδες στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Η απαιτούμενη προϋπόθεση για την λειτουργία συνεργείου ηλεκτρικών οχημάτων είναι το γνωστικό επίπεδο του προσωπικού, το οποίο πρέπει να είναι υπέρ του δέοντος υψηλό. Σε προηγμένα κράτη έχει θεσμοθετηθεί η ιεραρχία τριών βαθμίδων εκπαίδευσης του προσωπικού.
(Σε τι συνίσταται αυτή ιεραρχία δεν μπορεί να εξηγηθεί εδώ) όμως είναι απαραίτητη η εμπλοκή τριών ιεραρχικά διαφορετικών προσώπων, αλλά απαιτούνται τουλάχιστον δύο σε περίπτωση που το ένα άτομο θα καλύψει τις υποχρεώσεις των άλλων δύο, σε απαιτήσεις συντήρησης και επισκευών ηλεκτρικών οχημάτων.
Με λίγα λόγια δεν μπορεί ο “πάσα ένας” να ασχοληθεί με συντήρηση και επισκευές ηλεκτρικών οχημάτων. Πρέπει να είναι αυστηρά πιστοποιημένος από τις αντίστοιχες κρατικές υπηρεσίες.
Απαιτείται μια αυστηρή ιεροτελεστία από την έναρξη έως το πέρας μιας συντήρησης και επισκευής και αυτό ΚΟΣΤΙΖΕΙ.
Για να γίνουν αντιληπτά τα παραπάνω παρατίθεται οι εικόνες:
https://www.lasertools.co.uk/images/news/lg/designated%20high%20voltage%20area.jpg
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0040/1430/9422/products/ELECTRICVEHICLESAFETYKIT1-2_625x625.png?v=1611813883
Το κυρτό ραβδί στο άκρο χρησιμεύει για την απομάκρυνση ατόμου που έχει υποστεί ηλεκτροπληξία και βρίσκεται χωρίς αισθήσεις σε χώρο παρουσίας υψηλής τάσης ρεύματος.
Και ο παραπάνω εξοπλισμός είναι υποχρεωτικός για κάθε συνεργείο επισκευών ηλεκτρικών οχημάτων.
Τόσο απλά (και ανατριχιαστικά)