Ο εξηλεκτρισμός των σύγχρονων αυτοκινήτων, οι over-the-air αναβαθμίσεις και οι on demand υπηρεσίες δημιουργούν νέες ανάγκες για την προστασία από κακόβουλες ενέργειες και λογισμικά.
Έφτασε η ώρα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να λειτουργούν και ως εταιρίες ψηφιακών υπηρεσιών δημιουργώντας firewalls και υψηλά επίπεδα ασφάλειας από χάκερς.
Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξοδεύουν από 1,8 εκατομμύρια έως 2,7 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για να αναθέσουν σε τρίτους την έρευνα για το λογισμικό που χρησιμοποιούν στα αυτοκίνητά τους.
Ήδη στην Ιαπωνία έχει θεσπιστεί μία ένωση που δραστηριοποιείται στην προστασία των συστημάτων των αυτοκινήτων. Αυτή η ένωση αποτελείται από 90 από τις μεγαλύτερες εταιρίες ηλεκτρονικών και ανάμεσα τους δεν λείπουν κολοσσοί όπως οι Microsoft Ιαπωνίας, NTT Communications, Denso, Panasonic κ.α.
Στόχος είναι η συγκέντρωση σφαλμάτων σε μία κοινή πλατφόρμα και η διόρθωση των κενών ασφαλείας ώστε να αποτραπούν τα «παράθυρα» σε χάκερς. Ειδικότερα από την στιγμή που πολλές υπηρεσίες και λειτουργίες ελέγχονται πλέον από τα smartphones είναι επιτακτική η ανάγκη για την ανάπτυξη λογισμικών με υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας.
Ήδη η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη έχει υιοθετήσει κατευθυντήριες γραμμές που απαιτούν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ακολουθούν συγκεκριμένες παραμέτρους για τα διασυνδεμένα αυτοκίνητα.