Ήταν το 1976 όταν ένας οδηγός αγώνων αποφάσισε να προχωρήσει στην κατασκευή ενός χαμηλού σπορ μοντέλου. Ναι, την περίοδο του κομμουνισμού στην πρώην Ανατολική Γερμανία.
Εκείνη την εποχή στους δρόμους το πιο σύγχρονο τετράτροχο άντε να ήταν της κατηγορίας των Wartburg και Trabant. Υπήρχαν όμως και ανήσυχα πνεύματα που προσπαθήσουν να ξεφύγουν από τα τετριμμένα, όπως ο Heinz Melkus ο οποίος είχε ένα όνειρο: να κατασκευάζει το αντίπαλο δέος της Ferrari ή ακόμη και της Lamborghini (εξού και το κίτρινο), ένα αυτοκίνητο που θα ξεχώριζε από τον αχταρμά με τους δίχρονους κινητήρες.
Το πρότζεκτ ξεκίνησε στην Δρέσδη και ονομάστηκε RS 1000. Έμεινε στην παραγωγή για μία δεκαετία και μέσα σε αυτό το διάστημα κατασκευάστηκαν μόλις 101 αυτοκίνητα. Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για ένα πολύ σπάνιο αυτοκίνητο.
Η εταιρία Melkus έκλεισε το 1986. Το 2006 οι γιοι του ιδρυτή επέστρεψαν με το πρότζεκτ του RS 2000 (με κινητήρα Opel), αλλά δίχως να τα καταφέρουν στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον του καπιταλισμού.
Το εικονιζόμενο RS 1000 βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και θα δημοπρατηθεί στην Γερμανία. Μάλιστα, είναι το μοναδικό με διαφορετικό κινητήρα από τα υπόλοιπα 100, συγκεκριμένα έναν δίχρονο V6 του 1,3 λίτρου ο οποίος είχε εξελιχθεί για χρήση σε ταχύπλοα.
Όπως και τα υπόλοιπα RS 1000 το αμάξωμα από fiberglass, βασιζόταν σε ένα πλαίσιο από χωροδικτύωμα και είχε πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω. Χάρη στο χαμηλό βάρος των 680 κιλών το RS 1000 μπορούσε να κάνει το «0-100» σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα και να ξεπεράσει τα 200 χλμ./ώρα, μία εξαιρετική επίδοση για την εποχή.
Κανονικά το μοτέρ ήταν ένα τρικύλινδρο δίχρονο των 1.000 κ.εκ. προέλευσης Wartburg που με τριπλά καρμπιρατέρ απέδιδε 70 άλογα. Αν θέλετε να ακούσετε τον ήχο ενός δίχρονου μοτέρ τότε δείτε το παρακάτω βίντεο.