Οι γερμανικές περιβαλλοντικές ομάδες που ελπίζουν σε πιο ριζοσπαστική δράση για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων απογοητεύτηκαν, όπως φαίνεται, από τη νέα συμφωνία συνασπισμού της Γερμανίας, λέγοντας ότι υπολείπεται των απαιτούμενων για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.
Η συμφωνία των Σοσιαλδημοκρατών (SPD), των Πρασίνων και των Φιλελεύθερων Δημοκρατών (FDP) περιλάμβανε την αύξηση του στόχου της Γερμανίας για τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στους δρόμους έως το 2030. (Η νέα-γερμανική κυβέρνηση στοχεύει-τουλάχιστον-σε 15-εκατ ηλεκτρικά οχήματα).
Ωστόσο, βασικές πολιτικές που είχαν ζητήσει οι περιβαλλοντολόγοι να μειώσουν περαιτέρω τις εκπομπές – όπως όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους και υψηλότερους φόρους στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν ορυκτά καύσιμα – έμειναν στα χαρτιά… είπαν οι περιβαλλοντικοί οργανισμοί στη Γερμανία.
Η δέσμευση να εκπληρωθεί η πρόταση της ΕΕ για αποτελεσματική απαγόρευση των αυτοκινήτων που εκπέμπουν άνθρακα έως το 2035 «νωρίτερα» θεωρήθηκε πολύ ασαφής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και μια επιδότηση 6.000-9.000 ευρώ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ισχύει μέχρι το 2025, η νέα συμφωνία δεν διευκρίνιζε εάν θα παραταθεί.
Εν τω μεταξύ, ο υφιστάμενος φόρος στην κατανάλωση βενζίνης, πετρελαίου θέρμανσης, άνθρακα και φυσικού αερίου -καθιστώντας ακριβότερα τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης- δεν θα αυξηθεί, αναφέρει η συμφωνία.
“Δεν είναι ξεκάθαρο πώς θα παρακινήσουν τους ανθρώπους να αγοράσουν αυτά τα 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα. Θα μπορούσατε να δώσετε στους ανθρώπους χρήματα για να τα αγοράσουν ή μπορείτε να κάνετε το CO2 πιο ακριβό. Αλλά δεν το τόλμησαν αυτό”, δήλωσε ο ειδικός στη βιομηχανία αυτοκινήτων Ferdinand Duddenhoeffer.