Η μετάδοση της κίνησης στα κλασικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων πραγματοποιείται μέσω υδραυλικών συστημάτων που ονομάζονται μετατροπείς ροπής και αντικαθιστούν τους μηχανικούς συμπλέκτες. Τα βασικά μέρη από τα οποία αποτελείται είναι δύο φτερωτές που βρίσκονται σε στεγανό χώρο που περιέχει λιπαντικό. Η μια φτερωτή, αυτή της εισόδου, είναι ομοαξονικά συνδεδεμένη με τον κινητήρα ενώ η άλλη, η εξόδου, με το πρωτεύον άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων. Ανάλογα με τις στροφές του στροφαλοφόρου άξονα, η φτερωτή εισόδου κινεί το λιπαντικό του οποίου η κινητική ενέργεια μεταβιβάζεται στην φτερωτή εξόδου. Με αυτό τον τρόπο μεταδίδεται ομαλά η κίνηση από τον κινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων και από εκεί στους τροχούς. Κατά την επιτάχυνση η αύξηση της ολίσθησης έχει ως αποτέλεσμα τον πολλαπλασιασμό της ροπής ενώ σε κατάσταση σταθερής λειτουργίας δεν υπάρχει ολίσθηση μεταξύ των δύο φτερωτών, οπότε ο λόγος μετάδοσης του μετατροπέα ροπής είναι 1:1.
0