Η 3η γενιά της X1 έχει εξελιγμένο ντιζάιν, εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου και plug-in, καθώς και την ηλεκτρική iX1 με αυτονομία 438 χιλιόμετρα. Οι πωλήσεις ξεκινούν τον Οκτώβριο.
Η BMW X1 επανέρχεται στην αγορά έτοιμη να ανταγωνιστεί το Audi Q3, το Volvo XC40 και τις Mercedes GLA/ GLB. Για πρώτη φορά έχει και ηλεκτρική έκδοση, την iX1, από την οποία θα ξεκινά η ηλεκτρική γκάμα της BMW μιας και το i3 έχει τερματιστεί.
Όταν λανσαριστεί τον Οκτώβριο του 2022, θα διατίθεται αρχικά με μία γκάμα δύο βενζινοκινητήρων και δύο κινητήρων diesel. Αυτοί θα συνεργάζονται με ένα κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, στάνταρ, με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς. Λίγο πιο μετά θα ακολουθήσει η αμιγώς ηλεκτρική iX1 xDrive30, δύο plug-in υβριδικές και δύο ακόμη εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.
Σχεδιαστικά, το κάθετο εμπρός τμήμα της νέας BMW X1 ενισχύει την παρουσία της, με τους λεπτούς προβολείς LED, τη μεγάλη, σχεδόν τετράγωνη μάσκα νεφρών BMW, τις γραμμές σχήματος X. Οι προβολείς Adaptive LED με μεγάλη σκάλα matrix, τα παλμικά φλας και η μεταβλητή κατανομή φωτεινής δέσμης διατίθενται προαιρετικά. Υπάρχει και το πακέτο M Sport που επίσης προσφέρεται εναλλακτικά αντί της βασικής έκδοσης. Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου διατίθενται στάνταρ με ζάντες ελαφρού κράματος 17”.
Από πλευράς διαστάσεων η νέα X1 είναι μεγαλύτερη σε όλες τις. Συγκεκριμένα, το μήκος της είναι στα 4,5 μέτρα (+5,3 εκ.), το πλάτος της στα 1,845 μέτρα (+2,4 εκ.) και το ύψος στα 1,642 μέτρα (+6,0 εκ.). Μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο στα 2.692 χιλιοστά (+229 χλστ.).
Τα κύρια χαρακτηριστικά στην επανασχεδίαση της καμπίνας είναι ο πιο λεπτός πίνακας οργάνων, το BMW Curved Display, το “αιωρούμενο” υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πάνελ ελέγχου και η επιφάνεια του smartphone με έμμεσο φωτισμό στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων βρίσκεται σε ένα ενιαίο πάνελ με την οθόνη αφής 10,7”.
Ένα νέο σύστημα ελέγχου/λειτουργίας με το λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8 και το BMW Curved Display, καθώς και μία πολύ ευρύτερη γκάμα συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης, συμβάλλουν επίσης στη διαμόρφωση του πρωτοποριακού χαρακτήρα αυτού του Sports Activity Vehicle (SAV) της πολυτελούς compact κατηγορίας.
Το σύστημα πλοήγησης BMW Maps, ένα δερμάτινο τιμόνι Sport, ο ευφυής αυτόματος έλεγχος κλιματισμού δύο ζωνών και ένας αισθητήρας βροχής με αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, όλα προσφέρονται στάνταρ στη νέα γενιά της BMW X1, όπως και οι τέσσερις θύρες USB-C, οι δύο πρίζες 12V και ο πολύ μεγαλύτερος αριθμός συστημάτων υποβοήθησης οδηγού συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από 540 σε 1.600 λίτρα το μέγιστο. Ο κοτσαδόρος ρυμούλκησης που διατίθεται προαιρετικά με τη νέα BMW X1, λειτουργεί τώρα ηλεκτρικά με το πάτημα ενός μπουτόν.
Η X1 xDrive30 είναι το πρώτο τετρακίνητο ηλεκτρικό μοντέλο που λανσάρει η μάρκα στην πολυτελή compact κατηγορία. Δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) αποδίδουν συνδυαστικά έως 313 ίππους με συνολική ροπή 494 Nm. Ως τετρακίνητη iX1 xDrive30 ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive διαθέτει μια μπαταρία με net περιεχόμενο στις 64,7 kWh που χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία 413-438 χιλιόμετρα. Ο στάνταρ onboard AC φορτιστής είναι στα 11 kW (προαιρετικά υπάρχει στα 22 kW) ενώ η DC φόρτιση φτάνει έως τα 130 kW.
Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive χρησιμοποιείται επίσης στις plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας BMW X1. Η ήπια υβριδική τεχνολογία δεύτερης γενιάς 48V με ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων, συνεισφέρει στην ενίσχυση τόσο της αποδοτικότητας όσο και της απόδοσης ισχύος στους δύο ισχυρότερους κινητήρες.
Η X1 xDrive23i αποδίδει 218 ίππους από δίλιτρο μοτέρ βενζίνης 204 ίππων με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 19 ίππους. Επίσης, στη γκάμα εκδόσεων που θα διατίθενται στο λανσάρισμα είναι η νέα X1 sDrive18i με την ισχύ ενός τρικύλινδρου κινητήρα 156 ίππων. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας diesel συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία στη νέα X1 xDrive23d για την απόδοση μέγιστης ισχύος 211 ίππων. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας diesel στη νέα X1 sDrive18d αποδίδει 150 ίππους.
Η τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης (near-actuator wheel slip limitation) τοποθετείται στάνταρ στη νέα BMW X1, προς όφελος της πρόσφυσης και της κατευθυντικής ευστάθειας. Άλλα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν, το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης και τα έξτρα αμορτισέρ στον εμπρός άξονα που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους, ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers). Η προαιρετική, προσαρμοζόμενη ανάρτηση M διαθέτει επιλεκτική απόσβεση βάσει της συχνότητας των κραδασμών (frequency-selective damping), σπορ σύστημα διεύθυνσης και μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm.
Η λίστα προαιρετικών χαρακτηριστικών περιλαμβάνει εν τω μεταξύ τα Steering & Lane Control Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Active Navigation, λειτουργία προειδοποίησης εξόδου και BMW Head-Up Display, καθώς και τα Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder και λειτουργίες Remote Theft Recorder. Οι υπάρχουσες λειτουργίες μπορούν να αναβαθμίζονται μέσω της δυνατότητας Remote Software Upgrades, που επίσης επιτρέπει την προσθήκη νέων λειτουργιών (η διαθεσιμότητα εξαρτάται από το hardware που είναι εγκατεστημένο στο όχημα και τις συνθήκες της αγοράς).
Η νέα BMW X1 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Regensburg, όπου τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά θα κατασκευάζονται σε μία γραμμή συναρμολόγησης, για πρώτη φορά.
Εδώ τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας BMW X1