PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz EQB 250 [test drive]

Η αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της Mercedes-Benz συνεχώς αυξάνεται και πληθύνεται, φέρνοντας τη γερμανική φίρμα σε θέση ισχύος όσον αφορά τις επιλογές για όλα (σχεδόν) τα γούστα.

Μία από αυτές τις μπόλικες επιλογές είναι και η «μικρή» ΕQB με τον… κωδικό 250, η μοναδική προσθιοκίνητη με διάταξη 5 θέσεων, συνεπώς και η πλέον προσιτή στη γκάμα της εταιρείας (υπάρχουν επίσης οι τετρακίνητες EQB 300 και EQB 350). Έτσι και αλλιώς έχει καταλάβει ακόμη και ο πλέον παραδοσιακός τύπος, ότι η ηλεκτροκίνηση είναι κομμάτι του αύριο στους δρόμους του κόσμου και αν κάποια απόφαση μπορεί να καθυστερήσει λίγο τον επίλογο των θερμικών κινητήρων, το οριστικό φινάλε τους είναι θέμα χρόνου.

Έτσι λοιπόν, οι εταιρείες που θέλουν να συνεχίσουν την παρουσία τους στο χρόνο ανεξαρτήτως τεχνολογιών, επενδύουν και βελτιώνουν συνεχώς την ηλεκτρική τους γκάμα. Ένα προϊόν βελτίωσης είναι και η EQB, αν και δεν βασίζεται σε κάποια από τις νέες πλατφόρμες αποκλειστικά ηλεκτρικής φύσεως, αλλά ουσιαστικά «πατάει» σε παραλλαγή αυτής της GLA (+10 εκ. μεταξόνιο) και GLB. Εξάλλου, η γενικότερη φιλοσοφία των Γερμανών είναι να μην είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δακτυλοδειχτούμενο, αλλά να είναι τόσο ξεχωριστό όσο και τα υπόλοιπα γνωστά μοντέλα της Mercedes-Benz.

Η EQB, εν ολίγοις, δεν σηκώνει το σημαιάκι της ηλεκτροκίνησης αλλά φροντίζει διακριτικά και όμορφα να κλείσει το μάτι σε αυτούς που ενδιαφέρονται πραγματικά. Η στιλάτη μάσκα Black Panel εξακολουθήσει να κερδίζει τον παρατηρητή με την ενιαία της σχεδίαση, μόνο που απουσιάζουν οι αεραγωγοί. Στο επάνω μέρος της, η μονοκόμματη LED γραμμή είναι το highlight της νύχτας, ενώ τα μπλε λογότυπα EQB «σπάνε» κάπως τη μονοτονία και δίνουν το σύνθημα χωρίς να χαλάνε το όλο πρεστίζ του οικογενειακού SUV.

Θα μπορούσε να πει κανείς πως σχεδιαστικά ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο συντηρητικό και το σπορ στοιχείο. Άλλωστε και το κοινό της φίρμας με το αστέρι έχει μεγάλο εύρος και η EQB οφείλει να αρέσει τόσο στο νέο οικογενειάρχη, όσο και σε αυτόν που θα ξαναβάλει τα καθισματάκια για τα… παιδιά των παιδιών του. Η σχεδίαση πάντως στο πίσω μέρος κάνει το γερμανικό SUV να ξεχωρίζει αρκετά από τη μικρότερη EQA και να δείχνει πιο επιβλητικό, περισσότερο ίσως και από ότι μαρτυρούν τα 4,68 μέτρα μήκους και τα 1,83 μέτρα σε φάρδος, ενώ η LED ενιαία επιφάνεια δίνει αυτό το κάτι παραπάνω για να τη θεωρήσει κανείς πρωτοποριακή.

Και αν στην εξωτερική εμφάνιση χρειάστηκε αυτό το τέχνασμα για να κερδίσει το θεατή, στο εσωτερικό οι άνθρωποι της Mercedes-Benz έδωσαν τα ρέστα τους. Όχι ότι οι διαφορές σε σχέση με την EQA ή την GLB είναι μεγάλες, αλλά δεν μπορείς να προσπεράσεις τους πανέμορφους αεραγωγούς, την premium αύρα, ή το σύστημα MBUX με τις δύο οθόνες 10,25 ιντσών, όσες φορές και αν το έχεις συναντήσει στο παρελθόν. Η ποιότητα των γραφικών είναι εξαιρετική, ενώ -και για την ουσία- μπορείς γρήγορα να εξοικειωθείς και να αλλάξεις τις ρυθμίσεις είτε μέσω αφής, είτε από το έξυπνο pad (γλιτώνεις και τις δαχτυλιές στην οθόνη), είτε ακόμη και από το τιμόνι της EQB.

Οι κόκκινες ραφές αποτελούν την τελευταία πινελιά στο κομψό και σπορ διάκοσμο του ηλεκτρικού SUV, που κορυφώνεται με τον κρυφό φωτισμό ενώ, και από πλευράς πρακτικότητας, δε λείπουν οι απαραίτητες θήκες και χώροι για μικρά και μεγάλα αντικείμενα. Οι πίσω επιβάτες βρίσκονται φανερά τοποθετημένοι ψηλότερα σε σχέση με ένα οποιοδήποτε άλλο SUV, κάτι που βοηθά αρκετά στην ορατότητα, ειδικά εφόσον πρόκειται για μικρά παιδιά. Από τη θέση του οδηγού, επίσης η ορατότητα και ο έλεγχος της μικρής EQB είναι εύκολη υπόθεση, κάτι στο οποίο βοηθούν τα δεκάδες συστήματα αλλά και το όλο στήσιμο του premium SUV.

Το τιμόνι είναι ιδανικό σε αίσθηση και πολύ «κοφτερό» μέσα στην πόλη, υπενθυμίζοντας πως είναι ένα μοντέλο φτιαγμένο περισσότερο για τη διαδρομή Γλυφάδα-Κηφισιά και λιγότερο για ένα μεγάλο ταξίδι. Αυτό ακούγεται οξύμωρο, καθώς πρόκειται για ένα μοντέλο με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ισορροπημένη ανάρτηση, χώρους (495 λίτρα για τις αποσκευές) και ξεκούραστο για όλους τους επιβάτες, ωστόσο για ένα μεγάλο ταξίδι θα πρέπει να οργανώσεις πρώτα ένα όμορφο «ηλεκτρικό» πλάνο.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Η EQB 250 της δοκιμής μας εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο εμπρός τμήμα (προσθιοκίνητο) και αποδίδει 190 ίππους και 375 Nm ροπής, τα οποία είναι φυσικά άμεσα διαθέσιμα από το πρώτο άγγιγμα του δεξιού πεντάλ. Οι αριθμοί αυτοί ίσως να ακούγονται λίγοι για τους 2,1 τόνους της EQB, ωστόσο στην επιλογή Sport η εκρηκτικότητα είναι φανερή και σε πείθει είναι πιο γρήγορη από τα σχεδόν 9 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τα 0-100 χλμ./ώρα.

Το γερμανικό ηλεκτρικό SUV είναι ένα πολιτισμένο και ολοκληρωμένο μοντέλο σε όλα του. Δεν επιδιώκει να σε εντυπωσιάσει με υπερβολές, αλλά προτιμά να προσφέρει ότι ψάχνει ένας υποψήφιος αγοραστής από ένα οικογενειακό SUV αστικής φύσεως.

Η μπαταρία του (τοποθετημένη στο δάπεδο) έχει χωρητικότητα 66,5 kWh και υπόσχεται θεωρητικά 469 χιλιόμετρα αυτονομίας. Στην πράξη, ένας αριθμός λίγο πάνω από 400 χλμ. είναι εφικτός και, θα λέγαμε, σίγουρα ικανοποιητικός για κάθε είδους σύντομη εξόρμηση, με εξαίρεση ένα μεγάλο ταξίδι. Σε αυτή την περίπτωση, η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης είναι 100 kW (10%-80% σε 30 λεπτά), ενώ σε 11άρι θα χρειαστούν περίπου 6 ώρες για μία πλήρη φόρτιση.

Και αν το στοίχημα του γρήγορου ανεφοδιασμού ακούγεται πολύπλοκο, στα χέρια του οδηγού είναι να κάνει λίγη περισσότερη οικονομία με την επιλογή eco ή comfort, τη λειτουργία one pedal και τις χαμηλές ταχύτητες κίνησης (160 χλμ./ώρα περιορίζεται ηλεκτρονικά). Έτσι, η κατανάλωση ρεύματος μπορεί να κυμανθεί από 16,5 μέχρι 19,5 kWh/100 χλμ., αριθμός εξαιρετικός για τον όγκο και την υπόσταση του SUV της Mercedes-Benz.

Σε τελική ανάλυση, η EQB 250 είναι μία ακόμη επιλογή στη φαρέτρα της Mercedes-Benz στη νέα σελίδα της ηλεκτροκίνησης. Είναι σαφώς μία ορθότερη επιλογή για τον οικογενειάρχη σε σχέση με την EQA και είναι πιο επιβλητική με περισσότερες ανέσεις. Απευθύνεται ξεκάθαρα σε αυτόν που έχει συμφιλιωθεί με την ηλεκτροκίνηση και μπορεί έτσι να εξοικονομήσει για τον ιδιοκτήτη αρκετά χρήματα για την καθημερινή χρήση αλλά και τη συντήρηση.

Οι οικονομικές απαιτήσεις της δεν κρίνονται υπερβολικές (54.970 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση), ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως πρόκειται για ένα premium SUV με «γαλαζοαίματη» καταγωγή και ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Αφήστε που σε περίπτωση που ανήκετε σε μεγάλη οικογένεια υπάρχει και η επιλογή της επταθέσιας διάταξης με μία μικρή έκπτωση σε πορτμπαγκάζ (465 λίτρα από 495), επιλογή που μόνο η Mercedes-Benz και η Tesla προσφέρει σε επίπεδο ηλεκτρικών. 

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz EQB 250 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Ασύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 140 kW (190 PS), 375 Nm
Θέση Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 66,5 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 5,75 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 32 λεπτά 0-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 16,4 kWh/100 km, 17,9 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 469 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 66,5 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 390-420 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/55 R20-255/45/R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.684 × 1.834 × 1.667 mm
164 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585 / 1.584 mm
Μεταξόνιο 2.829 mm
Χώρος αποσκευών 495 – 1.710 lt
Απόβαρο 2.110 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 54.970 € (χωρίς την κρατική επιδότηση)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!