PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

BMW i4 M50 [test drive]

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο με τα χρώματα της M Division είναι γεγονός και έχει ένα και μοναδικό στόχο. Να αποδείξει σε όλους εμάς ότι μπορεί ένα αυτοκίνητο που μπαίνει στην πρίζα να φέρει αυτό το ιστορικό σύμβολο οδηγικής απόλαυσης με τα τρία χρώματα. Το καταφέρνει άραγε;

Πριν από λίγα χρόνια αν σας έλεγε κάποιος ότι θα έρθει η ώρα που θα βρεθείτε μπροστά στην όψη μίας επιβλητικής BMW M και αυτή δε θα περνούσε ποτέ από το πρατήριο καυσίμων, δε θα είχε εξατμίσεις και δε θα παρήγαγε φυσικό ήχο, θα τον περνούσατε για τρελό! Να όμως που ο καιρός έφερε νωρίτερα του αναμενόμενου, τη στιγμή που η πρώτη M κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Πρόκειται για την i4 M50, ένα πεντάθυρο πανέμορφο μοντέλο της βαυαρικής εταιρείας, ένα Grand Coupe, που όμως στην πράξη είναι ένα… σχεδόν πρακτικό πεντάθυρο σπορ μοντέλο που μπορεί να κάνει πολλά πράγματα. Όσο καχύποπτος και αν είσαι -και πιστέψτε μας ο κόσμος είναι πολύ διστακτικός με τα ηλεκτρικά sports cars- δεν μπορείς να μην παραδεχτείς ότι η M50 είναι κούκλα. Στον υπερθετικό βαθμό, ακόμη και μπροστά στην απλή BMW i4 eDrive 40 που είχαμε δοκιμάσει πριν από κάτι μήνες.

Φιγουράρει για χάρη μας με το χρωματισμό Portimao Blue της BMW, τις μπλε τετραπίστονες δαγκάνες, τις carbon λεπτομέρειες στην αεροτομή και στους δίμπρατσους καθρέπτες, τα leder light φωτιστικά σώματα αλλά και τα διακριτικά της M Division εκεί που πρέπει για να «σπάσει» το απέραντο μπλε του αμαξώματος. Βάλτε και τις 20άρες εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου και έχετε ένα πακέτο που σε πρώτη φάση σε αποστομώνει, όσο προκατειλημμένος και να είσαι.

Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύουν τα εκατοντάδες κεφάλια και βλέμματα που χάζευαν αδιάκριτα την πανίσχυρη i4 καθ’ όλη την εβδομάδα της συμβίωσης μας. Και μιλάμε για ανθρώπους που ουδεμία σχέση ή συμπάθεια έχουν με την ηλεκτροκίνηση, απλώς τους άρεσε πολύ αυτό που έβλεπαν χωρίς ερωτηματικά και περιστροφές. Απλώς αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για κάτι σούπερ που φωνάζει με την πρώτη ότι δεν θα βρεθεί εύκολα κάτι να το προσπεράσει στους κοινούς δρόμους.

Η ταυτότητα της M Division δε λείπει και στο εσωτερικό της M50, αφού το γαλάζιο, το μπλε και το κόκκινο σε υποδέχονται στο χρωμιωμένο σκαλοπάτι, τα πατάκια, τα δερμάτινα τύπου bucket καθίσματα και φυσικά στο κάτω μέρος του τιμονιού. Οι πινελιές από carbon δε λείπουν και στα ενδότερα, γεγονός που εκτοξεύει τόσο το σπορ στοιχείο, όσο και το premium παρουσιαστικό της πρώτης ηλεκτρικής M στην ιστορία.

Για το hightech αναλαμβάνουν οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες 12,3 και 14,9 ιντσών, που δημιουργούν ένα ενιαίο κυρτό πάνελ υψηλής αισθητικής. Η δεύτερη (οθόνη αφής) αφορά το σύστημα πολυμέσων, αν και το περιστροφικό joystick μπορεί να σε απαλλάξει από το να σηκώνεις το χέρι σου κάθε τρεις και λίγο.

Βυθίζεσαι, λοιπόν, χαμηλά στη θέση οδήγησης και είσαι ήδη υποψιασμένος για αυτό που θα ακολουθήσει. Αμ, δε. Το απότομο βύθισμα στο πεντάλ του γκαζιού πρέπει να σε βρει σε μεγάλη απόσταση από το μπροστινό όχημα και με το σώμα σου σφιγμένο ώστε να μην κολλήσει υπερβολικά στο κάθισμα. Όσο μα όσο πονηρεμένος και να είσαι, οι 544 ίπποι και τα 795 Nm άμεσα διαθέσιμης ροπής θα σε εκπλήξουν και θα σου υπενθυμίσουν ότι εδώ τα πράγματα είναι σοβαρά. Αν είχε λαλιά η i4 Μ50 θα σου έλεγε «μη με βλέπεις έτσι ήρεμη, τώρα θα σου δείξω τι μπορώ να κάνω». Και η αλήθεια είναι ότι δεν είναι και πολλοί οι ανταγωνιστές στο δρόμο που μπορούν να ξεπεράσουν τα 3,9 δευτερόλεπτα που χρειάζονται για 0-100 χλμ./ώρα από στάση.

Στη ρύθμιση Eco Pro ή Comfort, η ισχύς είναι 476 ίπποι, ενώ στο Sport Boost απελευθερώνεται για 10 δευτερόλεπτα η μέγιστη ισχύς, για να την έχεις πάλι διαθέσιμη μετά από «ανάσα» ίσης διάρκειας. Όχι ότι θα τη θεωρήσεις αργή στις λειτουργίες πλην του Sport (προς θεού), αλλά με το μαγικό πάτημα η οθόνη κοκκινίζει και μαζί -από ντροπή- τα διερχόμενα supercars που τόλμησαν να γελάσουν στη θέα μίας ηλεκτρικής M. Η οθόνη multimedia θα σε πληροφορήσει για τη ροπή εκείνη τη στιγμή, την ισχύ, αλλά και τη θερμοκρασία των ηλεκτροκινητήρων.

Η φοβερή και τρομερή i4 εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 258 ίππων εμπρός και 313 ίππων πίσω, δημιουργώντας ένα τετρακίνητο «τέρας» που δύσκολα θα σε αφήσει να παίξεις, ακόμη και χωρίς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα στο «on». Αντιθέτως, εκπέμπει σταθερότητα, σιγουριά και στιβαρότητα σε κάθε στυλ οδήγησης, κάτι πολύ βασικό όταν μιλάμε για ένα τέτοιο υπερόπλο.

Το ξυραφένιο τιμόνι είναι αντάξιο του ονόματος της, ενώ όλο το στήσιμο σε κάνει συνεχώς να θες να ξεφύγεις από τη μιζέρια της πόλης και να αναζητήσεις τη διασκέδαση κάπου παραέξω. Όσο και αν την πιέσεις θα δεις ότι η πανίσχυρη Μ50 σου επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο με το φρενάρισμα να είναι από τα δυνατά σημεία. Και πως να μην είναι όταν εφοδιάζεται με δίσκους 374 και 345 χιλιοστών αντίστοιχα εμπρός και πίσω ή όταν σφίγγει αισθητά στο ανάλογο mode.

Οι Γερμανοί της BMW έχουν κρύψει το βάρος (2,2 τόνοι συνολικά) της μπαταρίας εντέχνως αρκετά χαμηλά στο δάπεδο, με το ύψος της να μην ξεπερνά τα 11 εκατοστά, και μετέτρεψαν το disadvantage των κιλών σε δυνατό χαρτί για το χαμηλό κέντρο βάρους της i4. Αυτή έχει καθαρή χωρητικότητα 80,7 kWh, αν και καλό είναι με τις δυνατότητες της M50 να μην αναλωνόμαστε σε αυτονομίες και αριθμούς. Όμως επειδή σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να γνωρίζουμε τις μας περιμένει, η BMW δηλώνει περισσότερα από 500 χλμ. αυτονομίας, σε ένα ουτοπικό σενάριο που θα καταπιεστείς περισσότερο και από το να μη φας πατατάκια μαζί με την μπύρα σου.

Στην πράξη, θα πρέπει να είσαι ικανοποιημένος με 350 χιλιόμετρα με μία μονάχα φόρτιση. Αυτή μπορεί να έχει πολύ σύντομη διάρκεια σε φορτιστή DC 205 kW (+140 χλμ. μέσα σε 10 λεπτά) ή και πιο αργή σε 11άρη On Board (περισσότερες από 8 ώρες για πλήρη φόρτιση. Εμείς πάντως σε απλή οικιακή πρίζα είδαμε ανάκτηση περίπου 25% τους συνόλου της μπαταρίας μέσα σε μια βραδιά. Το κόστος ωστόσο είναι εξαιρετικά χαμηλό και δεν μπορεί να συγκριθεί με την κατανάλωση βενζίνης που θα είχε ένα αντίστοιχο μοντέλο με τέτοια απόδοση.

Παρεμπιπτόντως, δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις και την τιμή αγοράς της εξωπραγματική, δεδομένου και του τι προσφέρει στον ιδιοκτήτη της. Ζητά λίγο κάτω από 70.000 ευρώ, τη στιγμή που για να βρεις αυτές τις επιδόσεις και οδηγικές συγκινήσεις θα πρέπει να φθάσεις και κοντά σε τριψήφιο αριθμό σε «χιλιάρικα». Αφήστε που η πρώτη ηλεκτρική M δε θα πει όχι στο να πάρετε μαζί την οικογένεια μαζί με τα παρελκόμενα σας. Διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους για τους εμπρός επιβάτες, αξιοπρεπέστατους για δύο παιδιά πίσω (οι ενήλικες πίσω μπορεί να καταπιεστούν λιγάκι), ενώ ο χώρος αποσκευών 470 λίτρων θυμίζει οικογενειακά SUV με πολλές περγαμηνές πρακτικότητας. 

Με αυτό το budget μπορείς να αποκτήσεις ένα πρωτοποριακό πεντάθυρο premium μοντέλο, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, ποιότητα κύλισης, «ηλεκτρική» οικονομία στη χρήση, διαστημική εμφάνιση που ξεχωρίζει και φυσικά «πιστάδικες» επιδόσεις, χωρίς να αφήσεις απέξω την οικογένεια ή την άνεση στις λακκούβες. Τώρα αν απαντά στις… θερμικές ανησυχίες του καθένα, περί ήχου (ο τεχνητός στο sport σε καλύπτει μια χαρά), δόνησης, εξάτμισης κλπ., μικρή σημασία έχει.

Ok! Ο καθένας έχει τις προτιμήσεις του, αλλά κάπου η υποκειμενικότητα έχει και τα όρια της. Σαν την πανέμορφη κοπέλα στο γυμνάσιο που, επειδή δε μας ήθελε, λέγαμε στους φίλους μας «έλα μωρέ σιγά την όμορφη, δε μου αρέσει καν». Κάπως έτσι και με τον ηλεκτρικό πύραυλο της BMW που πολλοί θα θέλαμε στο γκαράζ μας, ακόμη και αν χρειάζεται να τραβήξουμε και μια μπαλαντέζα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW i4 M50 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 ασύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή
Ηλεκτροκινητήρας 1
Ηλεκτροκινητήρας 2
400 kW (544 PS), 795Nm
190 kW/258 ίπποι εμπρός,
230 kW/313 ίπποι πίσω
Θέση ένας σε κάθε άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία λιθίου-ιόντων (li-on) 83,9 kWh (net 80,7 kWh), 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Mέγιστη φόρτιση AC (11 kW): 8 ώρες 25 λεπτά
Mέγιστη ταχυφορτιστή DC (205 kW): σε 31 λεπτά 10-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,9 sec
Τελική ταχύτητα 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 18 kWh/100 km, 23 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 520 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 83,3 kWh (80,7 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 360-400 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 245/45 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.783 × 1.852 × 1.448 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.601 / 1.630 mm
Μεταξόνιο 2.856 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt (έως 1.290 lt)
Απόβαρο 2.290 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 75.850€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!