Μεγάλος είναι ο προβληματισμός για τις τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα και εύλογα ακούγονται φωνές: «Μα είναι δυνατόν 20 και πλέον ετών όχημα να πωλείται σε τιμές 5.000 ευρώ ή ακόμα και ακριβότερα»;
Αναμφίβολα, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων οχημάτων έχει ωθήσει μία μεγάλη μερίδα οδηγών να προβεί στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου με ηλικία πάνω-κάτω στη δεκαετία. Μάλιστα, όπως έχουμε ξαναγράψει «καλά και καθαρά» αυτοκίνητα αυτής της γενιάς, πράγματι απογειώθηκαν τόσο σε πωλήσεις, όσο και στο κόστος απόκτησης του.
Προφανώς, εδώ λειτούργησε ο νόμος της προσφοράς και ζήτησης. Έτσι, η μεγάλη ζήτηση και η μέτρια προσφορά εκτόξευσε τις τιμές… θα ομολογήσουν οι γνωρίζοντες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μοντέλα του 2015 προσφέρονταν σε τιμές μόλις 3.000-4.000 ευρώ χαμηλότερες από τα καινούρια. Μέχρις εδώ όλα καλά.
Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων οχημάτων πληθώρισαν τις τιμές των μεταχειρισμένων
«Έχω ανάγκη από ένα καλό και αξιόπιστο όχημα άμεσα. Αναγκαστικά κατευθύνομαι σε ένα καλό μεταχειρισμένο και ας προσεγγίσει σε κόστος το καινούργιο. Και αυτό επειδή το καινούργιο θα το παραλάβω σε μισό με ένα χρόνο, ενώ δε δίνουν όλες οι τιμές προσυμφωνημένη σταθερή τιμή».
Τι γίνεται όμως με οχήματα που έχουν τριανταρίσει (ναι καλά διαβάζετε 30 ετών) που κοστίζουν από 3.000 ευρώ και φτάνουν και τα 70.000 ευρώ; Εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά… και πως να μην τα σηκώσει όταν σε μια αναζήτηση σε γνωστή πλατφόρμα μεταχειρισμένων… διαβάζεις για συλλεκτικό Cinquecento (ποιος το έχρισε συλλεκτικό κανείς δεν ξέρει) δεκαετίας του 1990 να πωλείται 4.700 ευρώ.
Αντίστοιχη και η τιμή για ένα Punto GT, ναι το γνωστό «κοντραφονιά» γιγάντων της δεκαετίας του ’90 να κοστίζει 14.000 ευρώ. Τι και να έχεις πάρει σε φανάρι μια Integrale… πώς δικαιολογείς τη σήμερον ημέρα μία τέτοια τιμή;
Όχι, δεν έχουμε θέμα με τα ιταλικά οχήματα και τις τιμές των μεταχειρισμένων τους, αλλά εύλογη είναι η απορία μας, αν αυτά καταλήγουν σε πελάτες που δαπανούν τέτοια ποσά για αυτές τις κατηγορίες οχημάτων.
Ανάλογη είναι και η απορία μας, αν και ένα Grand Vitara του 1997 θα βρει αγοραστή για 4.000 ευρώ που ζητά ο αγοραστής. Ακόμα μεγαλύτερη η απορία μας και για ένα αγωνιστικό Ford Escort που στοιχίζει 69.000 ευρώ, όσο δηλαδή ένα ηλεκτρικό Ford Mustang. Νταξ, εδώ θα πείτε κοτζάμ Cosworth αγοράζεις…
Όχι, δεν είμαστε αυτοί που θα διαμορφώσουμε τις τιμές στα μεταχειρισμένα της ελληνικής αγοράς. Απορίες εκφράζουμε και ζητάμε και τη δική σας γνώμη, πως διαβάζετε αυτά τα δεδομένα. Ποια είναι η δική σας εμπειρία; Θα δαπανούσατε τέτοια ποσά για ένα όχημα 30 ετών;
Είμαστε εδώ για να ακούσουμε τη δική σας άποψη…