ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Mercedes-Benz Vito E-Cell: Επαγγελματικό… πρίζας!

mercedes-benz-vito-e-cell-1_resize

Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει να κάνει μονάχα με αυτοκίνητα πόλης ή εντυπωσιακά supercars αλλά ακόμη και με ένα μεγάλο επαγγελματικό όπως το Vito της Mercedes-Benz…

  • mercedes-benz-vito-e-cell-1Η γερμανική εταιρία παρουσίασε πρόσφατα στην Στουτγάρδη το Vito E-Cell. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρξει μία μικρή παραγωγή περίπου 100 μονάδων ενώ το 2011 αναμένεται να κατασκευαστούν περισσότερα από 2.000 ηλεκτροκίνητα Vito. Τα πρώτα 50 θα κινηθούν πιλοτικά (σε πρόγραμμα χρονομίσθωσης) στο Βερολίνο και στην Στουτγάρδη ενώ τα υπόλοιπα στην περιοχή Basque στην Ισπανία. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει τέσσερα χρόνια διανύοντας περίπου 80.000 km, θα καταγραφούν διάφορα συμπεράσματα και στην συνέχεια τα Vito E-Cell θα επιστραφούν στην εταιρία.
  • mercedes-benz-vito-e-cell-8_resizeTo Vito E-Cell εξοπλίζεται με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύς 70 kW και ροπή 280 Nm που μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Οι μπαταρίες λιθίου-ιόντων (li-ion) βρίσκονται κάτω από το δάπεδο και αποτελείται από 16 σειρές (συνολικά 192 στοιχεία). Οι μπαταρίες, ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετασχηματιστής και τα λοιπά ηλεκτρικά συστήματα είναι υδρόψυκτα. Σημειώστ δε πως οι μπαταρίες του Vito E-Cell επαναφορτίζονται σε δίκτυο 380/400 V και η διαδικασία διαρκεί περίπου 6 h. Εναλλακτικά υπάρχει δυνατότητα επαναφόρτισης σε δίκτυο 230 V αλλά ο χρόνος είναι ο διπλάσιος.
  • Το μεγάλο μεταξόνιο του Vito (3.200 mm) προσφέρεται για την αποθήκευση σχετικά μεγάλης συστοιχίας μπαταριών που εξασφαλίζει αυτονομία 130 km, το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 900 kg ενώ η μέγιστη ταχύτητα τα 80 km/h. Σίγουρα, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα επαγγελματικό υπεραστικών διαδρομών αλλά με ένα που θα κινείται κυρίως στην πόλη και το πολύ για ένα δρομολόγιο. Το Vito E-Cell δεν αποσκοπεί μόνο σε λόγους εντυπωσιασμού αλλά για να υπενθυμίσει τη ευρεία χρήση της ηλεκτροκίνησης, όπως η Ford με το Ecoline προ ετών…
  • Προσεχώς αναμένεται να μιλήσουμε για τις πρώτες μου οδηγικές εντυπώσεις από το ηλεκτροκίνητο smart fortwo που οδήγησα στο Essen αλλά και γενικότερα για το πόσο θα κοστίζουν τα ηλεκτροκίνητα. Μην περιμένετε πως θα είναι φτηνά· τουναντίον…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Το βρίσκω Άριστο! Αφού το βάρος των μπαταριών ειναι δυσβάσταχτο απο το σασί του prius ή του crv, τι πιο λογικό να φορτώσουν την πλατφόρμα ενός minivan ή van με όσες li-ion τραβάει η όρεξη του κινητήρα!
    Απορώ πως είναι οι πρώτοι που το σκέφτηκαν…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!