PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz EQA 250+ [mini test]

Η υποδοχή στον ηλεκτρικό κόσμο της Mercedes ξεκινά από την EQA, με τις οποιεσδήποτε αμφιβολίες σχετικά με την αυτονομία του μικρού SUV να σβήνουν με ένα «πρόσημο».

Το plus που συνοδεύει το ηλεκτρικό SUV της γερμανικής φίρμας δεν είναι άλλο από μία βελτιωμένη εκδοχή της EQA 250 όσον αφορά την αυτονομία και συνεπώς την ψυχική ηρεμία του οδηγού και των επιβατών. Άλλωστε έχει γίνεις πολύς ντόρος σχετικά με το range anxiety που έχουν αποκτήσει οι φίλοι της αυτοκίνησης, λες και μέχρι πρότινος στον κόσμο των κινητήρων εσωτερικής καύσης ήταν όλα καλά και ανθηρά.

Για να μην πλατειάζουμε όμως, τί νέο φέρνει η EQA 250+; Το πρώτο και κύριο είναι η μεγαλύτερη μπαταρία που έχει πλέον χωρητικότητα 70,5 kWh έναντι των 66,5 kWh της απλής EQA 250. Το αναβαθμισμένο μοντέλο έχει κερδίσει πρακτικά 70 επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας χωρίς να μεσολαβήσει κάποια φόρτιση, ξεπερνώντας έτσι τα 500 χλμ. από τη στιγμή που βγήκε από την πρίζα πλήρως φορτισμένο.

Ήταν όμως τόσο απλό για τους Γερμανούς να ξεπεράσουν το ψυχολογικό και ουσιαστικό όριο των 500 χλμ.; Όχι και τόσο, αφού εκτός από μεγαλύτερη μπαταρία προχώρησαν σε ένα ουσιαστικό κιτ αλλαγών (Range plus) που βοήθησε στο να επιτευχθεί ο στόχος. Οι ράγες οροφής αφαιρέθηκαν, ο προφυλακτήρας επανασχεδιάστηκε και οι ζάντες αλουμινίου βοηθούν πλέον στη χαμηλή αντίσταση του αέρα, ενώ και η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί χαμηλότερα.

Όλα αυτά συνθέτουν έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό πακέτο που βοήθησε σημαντικά έτσι ώστε η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος να μην ξεπερνά τις 15 kWh/100 χλμ. εντός πόλης και τις 21,5 kWh/100 χλμ. εκτός αυτής. Αριθμοί που παραπέμπουν σε μικρό ηλεκτρικό πόλης και που σε συνάρτηση με τις 4 επιπλέον kWh επιτρέπουν μία αυτονομία που δεν συναντάμε σε κανένα άλλο ηλεκτρικό SUV της κατηγορίας.

Η EQA φυσικά δεν έχει απωλέσει σε κανένα σημείο τη λάμψη της αισθητικά (με εξαίρεση τις ράγες οροφής). Παραμένει ένα κομψό premium SUV που δεν είναι ριζοσπαστικά σχεδιασμένο εξωτερικά και κρατά το design της GLA, μη θέλοντας να ξεχωρίζει σε σχέση με το θερμικό της αδελφάκι. Εσωτερικά κερδίζει τον επιβάτη και τον οδηγό με τις luxury πινελιές των αεραγωγών, των υλικών και φυσικά του MBUX με τις δύο ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών η καθεμία, σε ένα ενιαίο ελαφρώς κυρτό πλαίσιο.

Η EQA+ εξακολουθεί να αποδίδει 190 ίππους με τη βοήθεια του ασύγχρονου κινητήρα, με τα 385 Nm να προσφέρουν την απαιτούμενη εκρηκτικότητα που χαρακτηρίζει όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,6 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα για λόγους αυτονομίας αλλά και ασφάλειας.

Στο δρόμο σαφώς και παραμένει μία παραδοσιακή Mercedes με την καλή ποιότητα κύλισης και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά, με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (Mc Pherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) να πρέπει να αντιμετωπίσει και τα 1.965 κιλά του συνολικού βάρους της EQA+. Ακόμα και έτσι πάντως παραμένει ευχάριστη στο δρόμο, με την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και τα paddles πίσω από το τιμόνι να την κάνουν διασκεδαστική σε κλειστές διαδρομές.

Over all θα λέγαμε πως η έκδοση Plus χαρίζει πολλά παραπάνω από τα 2.000 που ζητάει επιπλέον της EQA 250. Τα ρεαλιστικά 520 χλμ. που διανύσαμε χωρίς ενδιάμεση φόρτιση είναι ένας εξαιρετικός αριθμός και αρκεί είτε για ένα αξιόλογο ταξιδάκι χωρίς έρευνα για ταχυφορτιστή, είτε για μία εβδομάδα δράσης μέσα στην πόλη (σύμφωνα με το μέσο όρο χλμ. των Ελλήνων οδηγών). Τα 70 επιπλέον χλμ. σε κάνουν να καρδιοχτυπάς λιγότερο κάθε φορά που πέφτει το range ή έστω να ανοίγεις τον κλιματισμό χωρίς να τρέμει το χέρι σου μην τυχόν και τα 140 διαθέσιμα χλμ. γίνουν 90 με μία και μόνο κίνηση.

Πληρώνεις λοιπόν 52.000 ευρώ (44.000 ευρώ με τη σχετική επιδότηση) και παίρνεις ένα ηλεκτρικό premium μικρό SUV με επιδόσεις που σε καλύπτουν απόλυτα, ευχάριστο στην οδήγηση, γρήγορη φόρτιση (35’ για το 0-80% σε 100 kW και 6,5 ώρες σε 11 kW για το 0-100%), μικρό σχετικά χώρο αποσκευών (340 λίτρα) και κορυφαία αυτονομία, ικανή να διαγράψει τις περισσότερες φωνές σχετικά με τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι αυτών με θερμικό κινητήρα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES

Tεχνικά χαρακτηριστικάMercedes EQA 250+
ΚινητήραςAσύγχρονος ηλεκτροκινητήρας AC
Ισχύς, Ροπή140 kW (190 PS), 385 Nm
0-100 km/h, τελική ταχύτητα8,6 δλ., 160 km/h
Κατανάλωση δοκιμής, αυτονομία18,5 kWh/km, 525 km
Μπαταρία70,5 kWh
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.463×1.834×1.620 mm
Χώρος αποσκευών340-1.176 lt
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής52.100€ (44.100€ με επιδότηση)
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!