Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν εντελώς διαφορετική τεχνολογία ελαστικών, έτσι εταιρείες όπως οι Continental, Hankook και Michelin ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις.
Είναι τα ελαστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο διαφορετικά από τα τωρινά; Ή μήπως οποιοδήποτε ελαστικό κάνει και για τα ηλεκτρικά; Θεωρητικά, μπορεί, πρακτικά όμως δεν συνίσταται κάτι τέτοιο.
Πολλοί οδηγοί θα επιλέξουν απλά την φθηνότερη προσφορά, παρά τα πολλά στοιχεία ότι ως προς το κράτημα, την οδηγική συμπεριφορά, την απόσταση φρεναρίσματος, την άνεση, τον θόρυβο, την οικονομία, την απόδοση στο βρεγμένο οδόστρωμα και το ρυθμό φθοράς, ένα λάδτιχο υψηλής ποιότητας είναι ανώτερο σε σχέση με τα πιο άγνωστα που κυκλοφορούν στην αγορά.
Ωστόσο, η τοποθέτηση ενός ελαστικού σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν είναι σχεδιασμένο για αυτό, μπορεί να αποβεί μια λανθασμένη και δαπανηρή επιλογή. Γιατί όμως τα λάστιχα που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να διαφέρουν από τον σχεδιασμό εκείνων που έχουν τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης; Υπάρχουν τέσσερις βασικοί λόγοι.
Καταρχάς, υπάρχει το θέμα της ροπής. Με έναν ηλεκτρικό κινητήρα, η υψηλή ροπή μεταφέρεται άμεσας στον δρόμο. Ακόμα και σε σχετικά απλά ηλεκτρικά οχήματα, η ροπή μπορεί να είναι βίαιη και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σπινάρισμα και αυξημένη φθορά.
Ο θόρυβος είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας. Εφόσον το σύστημα κίνησης ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι τόσο ήσυχο ακόμα και κατά την επιτάχυνση ή την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, ο θόρυβος του δρόμου και ο αέρας γίνονται πολύ πιο αισθητά.
Τέλος, υπάρχουν η οικονομία και η αντίσταση κύλισης. Ενώ η αντίσταση κύλισης επηρεάζει τόσο τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και τα ηλεκτρικά, μια αύξηση 10% στην αντίσταση κύλισης κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής 300 χιλιομέτρων είναι πιθανό να είναι πιο αντιληπτή από τον οδηγό ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με τον οδηγό με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι κατασκευαστές ελαστικών αντιμετωπίζουν τον επιπλέον βάρος αυξάνοντας την ικανότητα αντοχής και την ενίσχυση των πλευρικών τοιχωμάτων χρησιμοποιώντας πιο ανθεκτικά υλικά.
Το 2021, η Continental ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε το πρώτο ελαστικό με μονάδα φορτίου HL (‘High Load’, με δείκτη φορτίου 825kg), ενώ ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης του ίδιου μεγέθους θα μπορούσε να έχει μια μονάδα φορτίου SL (δείκτη φορτίου 94kg).
Η Continental επίσης ανέπτυξε ένα νέο μίγμα για το EcoContact 6 της με το όνομα Green Chili 2.0, το οποίο καταναλώνει λιγότερη ενέργεια όταν παραμορφώνεται (κατά την κύλιση) και μειώνει την κατανάλωση ενέργειας κατά 15% σε σύγκριση με τον προκάτοχό του.
Η σχεδίαση του πέλματος, ο τρόπος που κατανέμεται στην επιφάνεια του δρόμου, ο σχεδιασμός των εσωτερικών ζωνών και ακόμη και το περίγραμμα που κρατά τον τροχό έχουν όλα επίπτωση στην αντίσταση κύλισης. Κάτι που οι μηχανικοί πρέπει να λαμβάνουν υπόψη κατά την ανάπτυξη ελαστικών για πιο βαριά, ισχυρά ηλεκτρικά οχήματα.
Η χάραξη του πέλματος είναι νέα για να κρατήσει τον θόρυβο στο ελάχιστο, και η σχεδίασή του εξελισσεται συνεχώς. Επιπλέον, οι αφρώδεις στρώσεις στο εσωτερικό του πέλματος βοηθούν στην απορρόφηση του θορύβου από την δονητική κίνηση. Η Continental ονομάζει την πολυουρεθάνη της στρώση ContiSilent, την οποία λέει ότι μειώνει τον θόρυβο του δρόμου κατά 9dBA.
Η Hankook έχει επίσης κατασκευάσει μια άλλη νέα ιδέα, εκτός από την πολυουρεθάνη, σε μοτίβο κεραυνού. Το αντίστοιχο προϊόν της Michelin ονομάζεται Michelin Acoustic.