Οι φίλοι του Ράλλυ Ακρόπολις είχαν την ευκαιρία να ψηφίσουν τους αγαπημένους τους πρωταγωνιστές από την ιστορία του αγώνα, που φέτος γιορτάζει τα 70 χρόνια του.
Ο διαγωνισμός έδωσε την ευκαιρία στο κοινό να αναδείξει τους κορυφαίους αθλητές και οχήματα από όλες τις εποχές του Ράλλυ Ακρόπολις. Αυτοί οι πρωταγωνιστές συνέβαλαν στη διαμόρφωση της λαμπρής ιστορίας του αγώνα, με τις επιδόσεις τους και την τεχνολογία των αυτοκινήτων τους να επηρεάζουν τον παγκόσμιο αυτοκινητοβιομηχανικό αθλητισμό. Επίσης, αναδείχθηκαν οι ειδικές διαδρομές που έχουν συνδεθεί με τον θρύλο του αγώνα.
Η ψηφοφορία στο “Acropolis Rally Hall of Fame powered by betsson” επιτρέπει στο κοινό να εκφράσει τις προτιμήσεις του, αναδεικνύοντας τους αριστούχους μεταξύ ίσων. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας επιβεβαιώνουν ότι σε έναν αγώνα όπως το Ράλλυ Ακρόπολις, το συναίσθημα μπορεί να ξεπεράσει τα ρεκόρ.
Συμμετείχαν σχεδόν 10.000 ψήφοι στις πέντε κατηγορίες: (1) Έλληνες και (2) ξένοι οδηγοί, (3) Έλληνες και ξένοι συνοδηγοί, (4) αγωνιστικά αυτοκίνητα που ξεχώρισαν στις απαιτητικές επιφάνειες, και (5) ειδικές διαδρομές που ήταν αγαπημένες των πληρωμάτων, των θεατών και του Τύπου.
Ο “Ιαβέρης” (Τάσος Μαρκουίζος) αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος Έλληνας οδηγός με ποσοστό 26% των ψήφων. Παρότι καλύτερη του επίδοση ήταν η 5η θέση στο 26ο Ράλλυ Ακρόπολις (1979), ο “Ιαβέρης” προσέφερε πολλές αξέχαστες στιγμές στους φίλους του αγώνα, ειδικά κατά τη δεκαετία του ’70 και τις αρχές του ’80, χάρη στο εντυπωσιακό τρόπο οδήγησής του.
Ο Colin McRae, που δυστυχώς απεβίωσε, αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος ξένος οδηγός με ποσοστό 30% των ψήφων. Ο McRae, πολυνίκης του Ράλλυ Ακρόπολις και παγκόσμιος πρωταθλητής το 1995, άφησε το ανεξίτηλο του στίγμα στο άθλημα.
Οι θεατές ανέδειξαν τον Κώστα Στεφανή ως τον κορυφαίο συνοδηγό, με ποσοστό 55% των ψήφων, στην κατηγορία που περιλάμβανε ελληνικούς και ξένους συνοδηγούς του Ράλλυ Ακρόπολις. Ο Στεφανής ξεχώρισε στην παρέα του “Ιαβέρη” και αργότερα στην παρέα του “Τζίγγερ” από το 1987 έως το 1992. Σημαντικές επιτυχίες του περιλαμβάνουν την κατάκτηση της πρώτης θέσης στον γενικό αγώνα το 1995 με τον Άρη Βωβό.
Η Lancia Delta, με έξι συνεχόμενα πρωταθλήματα και συνολικά 46 νίκες στο WRC, θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Το 1992, η Deltona, η απόλυτη έκδοση της Integrale, ξεχώρισε και κατέκτησε την πρώτη θέση στο Ράλλυ Ακρόπολις. Το αυτοκίνητο αγαπήθηκε ευρέως από το κοινό, και ειδικά από τους Έλληνες, οι οποίοι το ψήφισαν με ποσοστό περίπου 25%.
Η ειδική διαδρομή “Ταρζάν” κατάφερε να κερδίσει την προτίμηση των θεατών με ποσοστό 21%, χάρη στον θρύλο της. Αυτή η διαδρομή έχει αποκτήσει φήμη ως μία από τις πιο απαιτητικές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Από το 2021, η διαδρομή “Ταρζάν” επανήλθε στον αγώνα, και ορισμένα από τα σημεία της κοντά στο Ροβολιάρι και τη Ρεντίνα έχουν γίνει πόλος έλξης για χιλιάδες θεατές.
Για τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας πατήστε εδώ.