Κάθε φορά που βρέχει στα αστικά κέντρα, αποκαλύπτονται τα προβλήματα μας. Γέφυρες κλείνουν, οι δρόμοι μετατρέπονται σε ποτάμια, και οι πεζοί γίνονται μούσκεμα.
Όχι, μόνο από τη βροχή, αλλά και από απρόσεκτους οδηγούς που αντί να περνούν ήρεμα δίπλα από πεζοδρόμια και στάσεις, περνούν με ταχύτητα και κάνουν λούτσα τους πεζούς.
Η οδήγηση μέσα σε λακκούβες και το πιτσίλισμα πεζών δεν είναι απλώς αγενές, αλλά είναι και παράνομο. Στην Αγγλία, τουλάχιστον, ένας νόμος από το 1988 απαγορεύει «την οδήγηση μέσα από λακκούβα που προκαλεί πιτσίλισμα πεζών».
Μάλιστα, το πρόστιμο ξεκινά από 100 λίρες και μπορεί να φτάσει έως και τις 5.000 λίρες εάν διαπιστωθεί ότι η συμπεριφορά του οδηγού αποτελεί «πράξη ανικανότητας, εγωισμού, ανυπομονησίας ή επιθετικότητας».
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία παράγραφος στον ΚΟΚ που να τιμωρεί μια τέτοια συμπεριφορά. Στον ΚΟΚ του 2019 υπήρχε μια παράγραφος (ν.2696/1999 αρθ.15 παρ.4) που ανέφερε ότι υπήρχε πρόστιμο 80 ευρώ για παρενόχληση άλλων χρηστών της οδού, περαστικών, διαμένοντων επί της οδού με σκόνη, καπνό, ρίψη υγρών κ.λπ.
Προφανώς, όμως, δεν αναφέρεται στο σχετικό νόμο η βροχή ως υγρό, και η αγενής συμπεριφορά του οδηγού δεν αναγνωρίζεται. Ίσως, το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να γίνει μήνυση εναντίον του οδηγού για πρόκληση σωματικής βλάβης, αν φυσικά το θύμα καταφέρει να αναγνωρίσει την πινακίδα του οχήματος.
Επιπρόσθετα, υπάρχει η διάταξη 3.γ. του Άρθρου 39 του ΚΟΚ, η οποία ορίζει ότι «οι οδηγοί δεν πρέπει να θέτουν τους πεζούς σε κίνδυνο ούτε να συμπεριφέρονται με παρεμποδιστικό τρόπο. Αν είναι αναγκαίο, πρέπει να σταματούν».
Συμπερασματικά, όσοι οδηγοί πέφτουν σε αυτό το παράπτωμα και δεν επιδεικνύουν τον απαραίτητο σεβασμό προς τους πεζούς αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο πρόστιμου ύψους 200 ευρώ. Ωστόσο, και πάλι σε αυτή την περίπτωση δεν διευκρινίζεται με ακρίβεια το πιτσίλισμα των πεζών και μπορεί κάποιος να το αποφύγει.