Με τι μπορεί να πονοκεφαλιάσει κάποιος με ένα καινούριο αυτοκίνητο; – Γράψτε μας τι σας τη σπάει σε ένα καινούριο αυτοκίνητο.
Είναι δεδομένο και δεν χωρά αμφιβολία ότι τα καινούρια αυτοκίνητα σε σχέση ακόμα και με τα προ δεκαετίας οχήματα είναι έναν αιώνα μπροστά. Σε ασφάλεια; Σε άνεση; Σε ποιότητα; Σε οικονομία; Δεν υπάρχει σύγκριση σε κανένα επίπεδο.
Άλλωστε αυτό είναι και το λογικό. Κάθε νέο μοντέλο να είναι καλύτερο από το προηγούμενο. Είναι νομοτελειακό αυτό, αν θέλει φυσικά η κάθε εταιρία να διατηρήσει αλλά και να αυξήσει την πελατειακή της βάση.
Κατά συνέπεια πολύ σπάνια ένας μέσος οδηγός θα βρει ζητήματα ενοχλητικά στα νέα μοντέλα. Ωστόσο, σε προσωπικό επίπεδο κάθε οδηγός μπορεί να εστιάσει σε κάτι που πιθανόν να τον ενοχλεί στα νέα αυτοκίνητα.
Έχοντας οδηγήσει αρκετά νέα μοντέλα τα τελευταία 15 χρόνια καταθέτω σε προσωπικό επίπεδο τι με έχει ξενίσει με την νέα τεχνολογία, που κάθε νέο μοντέλο “κουβαλά”. Το ίδιο θα θέλαμε κι από εσάς να μας πείτε στο Caroto, αν φυσικά σας ενοχλεί κάτι από το νέο σας αυτοκίνητο.
Με τι μπορεί να πονοκεφαλιάσει κάποιος με ένα καινούριο αυτοκίνητο;
– Η σύνδεση του smartphone με τo infotainment του αυτοκινήτου. Σε κάποια νέα μοντέλα πραγματικά είναι μια σπαζοκεφαλιά η σύνδεση με την οθόνη πολλαπλών χρήσεων. Στα περισσότερα ωστόσο είναι μια απλή υπόθεση αλλά για κάποια… θέλει το χρόνο του.
– Ένα δύσχρηστο μενού. Πολλές φορές θέλει αρκετό χρόνο για να ρυθμίσεις ακόμη και τον ήχο. Μιας και είπαμε ήχο… Ενοχλητικός μπορεί να είναι εκείνος της κλήσης όταν συνδεθεί το σύστημα πολυμέσων με το smartphone. Σε ορισμένα πραγματικά τρομάζεις, αν δεν το έχεις συνηθίσει.
– Η παραμετροποίηση του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Σε πολλά νέα μοντέλα, πρέπει να έχεις κάνει προγραμματιστής για να ανακαλύψεις τις ρυθμίσεις και πληροφορίες που επιθυμείς αφού γίνεται από τα χειριστήρια στο τιμόνι και τα ανακαλύπτεις στην οθόνη του οδηγού. Σε κάποια άλλα, η επιλογή γίνεται με ένα κουμπί πλάι στις ταχύτητες, οπότε εκεί η κατάσταση είναι εύκολη.
– Δεν ξέρω για εσάς, αλλά το start and stop προσωπικά μου προκαλεί ανασφάλεια. Δηλαδή ότι το αυτοκίνητο θα σβήσει εκεί που δεν πρέπει. (μου έχει συμβεί ουκ ολίγες φορές και σε διασταύρωση με το άγχος να χτυπάει κόκκινο, χωρίς να υποστηρίζω ότι δεν έχω και εγώ μερίδιο ευθύνης). Για αυτό πάντα το απενεργοποιώ και ας καίω κάτι παραπάνω…
– Η λειτουργία ορισμένων λίγων αυτόματων κιβωτίων, ειδικά στα μικρά αυτοκίνητα… Απλά παρακάμπτεις το auto και επιλέγεις χωρίς δεύτερη σκέψη χειροκίνητο. Είναι τόσο αργά και θορυβώδη που μόνο αυξημένη τιμή κτήσης χαρίζουν.
– Οι θέσεις των διακοπτών αφής σε τιμόνι και ταμπλό που σε μερικά μοντέλα αντί να σου κάνουν τη ζωή εύκολη στη δυσκολεύουν. Αν λάβεις υπόψη και τη λειτουργία της οθόνης, τότε χρειάζεσαι σεμινάρια για να μην αποσπάς την προσοχή σου από την οδήγηση.
– Η λειτουργία του ραδιοφώνου σε ορισμένα αυτοκίνητα, ειδικά όταν θες να επιλέξεις χειροκίνητα τους σταθμούς. Είναι ορισμένα, που ακόμα και τώρα δεν τα έχω μάθει πως γίνεται αυτή η επιλογή (αλλά είπαμε είμαι προηγούμενης γενιάς που δεν το έχω με τα ψηφιακά). Ωστόσο, δεν μπορώ να ξεχάσω τον τρόπο που η BMW στα προηγούμενα μοντέλα της είχε έναν περιστροφικό διακόπτη iDrive πλάι στο χειρόφρενο και χειροκίνητα άλλαζες σταθμούς ραδιοφωνικούς. Θα μου πείτε εδώ έχουμε Spotify και εσύ ασχολείσαι με ράδιο;
Προφανώς, ότι διαβάσατε στις παραπάνω γραμμές αντηχούν προσωπικές απόψεις και φυσικά δεν έχουν να κάνουν με έναν ιδιοκτήτη καινούριου αυτοκινήτου, που έχει εξοικειωθεί με τα χούγια του, που λέγανε και οι πατεράδες μας. Η παραπάνω τοποθέτηση δεν αφορά οχήματα EV’s μιας κι αυτά είναι μια κατηγορία μόνα τους.