Η Toyota εισέρχεται δυναμικά στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αναμορφώνοντας τις μεθόδους παραγωγής της με στόχο να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Tesla.
Κεντρικό ρόλο παίζουν τεχνολογίες που βασίζονται στις παραδοσιακές τεχνικές της, αλλά ενσωματώνουν ψηφιακές εφαρμογές για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Επενδύοντας στην τεχνολογία Megacasting, η Toyota μειώνει την πολυπλοκότητα και τον χρόνο συναρμολόγησης. Επιπλέον, η εταιρεία αναπτύσσει προηγμένες μπαταρίες, ενισχύοντας την αυτονομία των οχημάτων με solid state μπαταρίες που φορτίζονται σε λιγότερο από 10 λεπτά.
Καινοτομίες επίσης εμφανίζονται στην κατασκευή του αμαξώματος, με τη χρήση υλικών που εξαλείφουν την ανάγκη βαφής (π.χ. με έτοιμα πάνελ ρητίνης). Ταυτόχρονα η αυτοματοποιημένη συναρμολόγηση και μεταφορά των οχημάτων ενισχύει την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας παραγωγής, μειώνοντας ταυτόχρονα τον ανθρώπινο παράγοντα.
Συγκεκριμένα, στην τελική φάση της συναρμολόγησης, η Toyota εφαρμόζει αυτοματοποίηση μέσω μιας γραμμής όπου τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) κινούνται αυτόνομα εντός του εργοστασίου. Αυτό είναι δυνατό χάρη σε τεχνολογία που ελέγχεται με ραδιοσήματα, ενώ για την ασφάλεια και την ακριβή κίνηση των αυτοκινήτων χρησιμοποιούνται κάμερες και αισθητήρες.
Επιπλέον, ρομποτικά περονοφόρα και αυτοματοποιημένες παλέτες είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά των εξαρτημάτων, ενώ σύγχρονα ρομπότ αναλαμβάνουν την τελική συναρμολόγηση, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι εργατικές ανάγκες και να βελτιώνεται η ευελιξία της διαδικασίας.
Για τη μεταφορά των τελικών οχημάτων, χρησιμοποιούνται εξειδικευμένα ρομπότ που φορτώνουν τα αυτοκίνητα σε μεταφορείς, εξαλείφοντας την ανάγκη για ανθρώπινους οδηγούς.
Με αυτές τις εξελίξεις, η Toyota ελπίζει να κυκλοφορήσει τα νέα της ηλεκτρικά οχήματα το 2026, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη ευελιξία, μείωση κόστους και αυξημένη παραγωγικότητα.