H ιταλική φίρμα ανακοινώνει ένα ενεργητικό σύστημα ελέγχου που μεταβάλλει δυναμικά τις γωνίες κάμπερ και σύγκλισης των τροχών.
Η Lamborghini επαναπροσδιορίζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός σπορ μοντέλου με την πρωτοποριακή τεχνολογία Active Wheel Carrier.
Πρόσφατα δοκιμάστηκε σε πρωτότυπη μορφή στην Huracán στην πίστα δοκιμών της Porsche στο Nardò, ένα το σύστημα που προσφέρει έλεγχο σε πραγματικό χρόνο στις ρυθμίσεις της γεωμετρίας της ανάρτησης, συγκεκριμένα στις γωνίες κάμπερ και σύγκλισης, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση.
H γεωμετρία της ανάρτησης περιλαμβάνει συμβιβασμούς, με ρυθμίσεις σύγκλισης και κάμπερ που είναι κατάλληλες για την πίστα να προκαλούν πρόωρη φθορά των ελαστικών στο δρόμο.
Το Active Wheel Carrier της Lamborghini στοχεύει να εξαλείψει αυτούς τους συμβιβασμούς παρέχοντας ενεργητικό έλεγχο σε δύο επίπεδα: στη γωνία σύγκλισης του τροχού σε σχέση με την κατεύθυνση της κίνησης, και στη γωνία κάμπερ, σε σχέση με το έδαφος.
Σε πρώτη φάση το ΑWC, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τους πίσω τροχούς σε μια πρωτότυπη Huracán, εισάγει τον ενεργητικό έλεγχο των πίσω τροχών, ουσιαστικά ένα σύστημα διεύθυνσης του πίσω μέρους που μπορεί να προσαρμόζεται δυναμικά.
Επιπλέον, ο ενεργός έλεγχος κάμπερ ανταποκρίνεται στα φορτία των στροφών, μετριάζοντας τις επιπτώσεις της συμπίεσης της ανάρτησης και της ανομοιόμορφης κατανομής της πίεσης στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού.
Η Lamborghini ισχυρίζεται ότι αυτή η καινοτομία επιτρέπει στο ελαστικό να παράγει έως και 25% περισσότερη πρόσφυση στις στροφές. Οι δοκιμές της εταιρείας έδειξαν ότι χάρη στο AWC ένας γύρος στο Nardo έγινε κατά 2,5 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα, κατά 2,2 δλ. πιο γρήγορα στην Imola και περίπου 5 δλ. πιο γρήγορα στο Nordschleife.
Το Active Wheel Carrier μπορεί να μοιάζει με μία μεγάλη συναρμογή πλήμνης, αλλά οι δύο περιστρεφόμενες φλάντζες του, που κινούνται με γρανάζια από ηλεκτροκινητήρες 48 volt, επιτρέπουν ρυθμίσεις τόσο στο κάμπερ όσο και στο πέλμα.
Με δυνατότητα προσαρμογής έως και 6,6 μοίρες σύγκλισης και μεταξύ 2,5 μοίρες θετικού και 5,5 μοίρες αρνητικού κάμπερ, το σύστημα μπορεί να κάνει αλλαγές με γρήγορο ρυθμό έως και 60 μοίρες ανά δευτερόλεπτο.
Αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες και εικόνες για αυτό το πολύ ενδιαφέρον σύστημα. Μέχρι τότε δείτε το παρακάτω βίντεο που μας δίνει το αμερικανικό Car and Driver.