NEAPINED

Αυξάνεται η ζήτηση για τα plug-in υβριδικά

Οι μεγαλύτερες μπαταρίες των νέας γενιάς PHEV δελεάζουν όσους θέλουν να έχουν ηλεκτροκίνηση και τις καθημερινές τους μετακινήσεις και βενζίνη για τα ταξίδια. Δίχως το άγχος της αυτονομίας.

Κάτι αξιοσημείωτο είναι ότι η ποσοστιαία ζήτηση για υβριδικά plug-in (PHEV) στην Ευρώπη έχει ξεπεράσει τους τελευταίους μήνες τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Η τάση αυτή έχει ωθήσει τόσο τους κατασκευαστές αυτοκινήτων όσο και τους καταναλωτές να επανεκτιμήσουν το ρόλο των PHEV, μιας και τα νέας γενιάς εφοδιάζονται με μπαταρία που προσφέρει 7-100 χιλιόμετρα αυτονομίας.

To Φεβρουάριο τα BEV είχαν ένα ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων στο 12% και τα PHEV στο 7,3%. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις PHEV στην Ευρώπη σημείωσαν ισχυρή αύξηση 12% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023, φτάνοντας συνολικά τις 72.376 μονάδες.

Τα plug-in υβριδικά οχήματα με τις περισσότερες πωλήσεις τον Φεβρουάριο ήταν το Volvo XC60, με 4.277 πωλήσεις, η Porsche Cayenne με 3.596 πωλήσεις, η Mercedes GLC με 3.399 πωλήσεις, το Ford Kuga με 2.984 πωλήσεις και η BMW X1 με 2.570 πωλήσεις.

Αντίθετα, οι πωλήσεις BEV σημείωσαν συγκριτικά μέτρια αύξηση 10,3% κατά την ίδια περίοδο. Αυτή η άνοδος των πωλήσεων PHEV ξεπέρασε τον ρυθμό ανάπτυξης της συνολικής αγοράς, υποδεικνύοντας μια αξιοσημείωτη μετατόπιση στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Η αύξηση των πωλήσεων PHEV έρχεται σε μια εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται όλο και περισσότερο σε αυτά τα οχήματα για να επιτύχουν τους αυστηρούς στόχους για τις εκπομπές CO2.

Με την πρόοδο της τεχνολογίας, τα τελευταία μοντέλα PHEV διαθέτουν εντυπωσιακές εκπομπές WLTP μόλις 19 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, σε συνδυασμό με σημαντικές αυτονομίες που ξεπερνούν τα 100 χιλιόμετρα.

Ωστόσο, οι επικριτές προειδοποιούν ότι τα PHEV μπορεί να μην αποδίδουν πάντα τα υποσχόμενα περιβαλλοντικά οφέλη τους, καθώς οι εκπομπές στον πραγματικό κόσμο μπορεί να διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με τη συμπεριφορά του χρήστη, ιδίως όσον αφορά τις συνήθειες φόρτισης.

Για να αντιμετωπιστεί αυτή η ανησυχία, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκινήσει μέτρα παρακολούθησης για τα PHEV και ενδέχεται να επανεξετάσει τις ελαφρύνσεις και τα κίνητρα για την απόκτησή τους.

Παρά τις προκλήσεις αυτές, τα στελέχη κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών παραμένουν αισιόδοξα για το μέλλον των PHEV.

Ο επικεφαλής πωλήσεων της BMW, Jochen Goller, προβλέπει σταθερές πωλήσεις PHEV το 2024, με προοπτική ανάπτυξης των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων. Ομοίως, ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Dollner, τονίζει τη σημασία της διατήρησης της ευελιξίας μεταξύ των ηλεκτρικών, υβριδικών και μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να προσαρμόζονται στις διακυμάνσεις της αγοράς.

Απηχώντας αυτό το συναίσθημα, ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes Ola Kallenius επιβεβαιώνει τη συνεχή σημασία των PHEV στο αυτοκινητικό τοπίο. Το συναίσθημα αυτό αντικατοπτρίζεται από την απόφαση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας BYD να εισαγάγει στην ευρωπαϊκή αγορά μια plug-in έκδοση του μεσαίου SUV Seal.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!