NEA

Ελαττωματικές αναρτήσεις σπάνε σε Tesla

Τους οδηγούς και ιδιοκτήτες των Tesla που έχουν βγάλει σοβαρές ζημιές κατηγορεί η αμερικανική εταιρία προκειμένου να απαντήσει στις καταγγελίες τους στο Reuters, περί ελαττωματικών αυτοκινήτων.

Δεκάδες χιλιάδες είναι οι πελάτες που κατηγορούν την Tesla για μια σειρά από αστοχίες ανταλλακτικών σε αυτοκίνητα με λίγα χιλιόμετρα.

Τροχοί αποκολλώνται σε υψηλές ταχύτητες και οι αναρτήσεις καταρρέουν σε ολοκαίνουργια αυτοκίνητα Tesla. Άξονες που σπάνε κατά την επιτάχυνση είναι μερικά από τα σχόλια των πελατών της φίρμας. Την  ίδια στιγμή η εταιρία του Musk κάνει λόγο για κακή χρήση των αυτοκινήτων από τους οδηγούς τους.

Οι χρόνιες βλάβες, πολλές σε σχετικά νέα οχήματα, χρονολογούνται πριν από τουλάχιστον επτά χρόνια και αφορούν σε όλη την γκάμα μοντέλων της Tesla και σε όλο τον κόσμο.

Από την Κίνα έως τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, σύμφωνα με τα αρχεία και τις συνεντεύξεις με περισσότερους από 20 πελάτες και εννέα πρώην Διευθυντές και τεχνικούς της αμερικανικής φίρμας όπως λέει το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων.

Η έρευνα που διενήργησε το Reuters πέρυσι το Δεκέμβριο ρίχνει φως σε σημαντικά ζητήματα με εξαρτήματα ανάρτησης και διεύθυνσης στα οχήματα της Tesla, αποκαλύπτοντας ένα μοτίβο αποτυχιών και τον χειρισμό των ελαττωμάτων αυτών από την Tesla. Ακολουθούν τα βασικά σημεία που επισημαίνονται στην έκθεση:

  • Συχνότητα των βλαβών: Χιλιάδες ιδιοκτήτες Tesla παγκοσμίως έχουν βιώσει πρόωρες βλάβες εξαρτημάτων ανάρτησης ή διεύθυνσης, ορισμένες από τις οποίες συνέβησαν σε σχετικά νέα οχήματα. Οι αστοχίες χρονολογούνται τουλάχιστον επτά χρόνια πριν και καλύπτουν όλη τη γκάμα μοντέλων της Tesla και τις παγκόσμιες αγορές.
  • Γνώση της Tesla: Η Tesla γνώριζε αυτά τα συστημικά προβλήματα εδώ και χρόνια, όπως προκύπτει από εσωτερικά έγγραφα και αναφορές επισκευών από τα κέντρα σέρβις της Tesla παγκοσμίως. Η εταιρεία παρακολούθησε και ανέλυσε εκτενώς τις βλάβες, αλλά δεν αποκάλυψε την πλήρη έκταση των ελαττωμάτων στους καταναλωτές και στις ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας.
  • Απόρριψη και επίρριψη ευθυνών: Παρά τη γνώση της συχνότητας και της έκτασης των ελαττωμάτων, η Tesla αρνήθηκε ορισμένα προβλήματα στις ρυθμιστικές αρχές και στους πελάτες και προσπάθησε να κατηγορήσει τους οδηγούς για τη “κατάχρηση” του οχήματος. Η στρατηγική αυτή περιελάμβανε την άρνηση κάλυψης επισκευών και τη χρέωση των πελατών για αντικαταστάσεις εξαρτημάτων που οι μηχανικοί της Tesla αναγνώριζαν εσωτερικά ως ελαττωματικά.
  • Τύποι αστοχιών: Διάφορα εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένων βραχιόνων ανάρτησης, συνδέσμων, ημιαξόνιων και ραγών τιμονιού, ήταν επιρρεπή σε αστοχίες. Αυτές οι αστοχίες έχουν οδηγήσει σε σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας του ελέγχου του τιμονιού, της κατάρρευσης του τροχού και των διακοπών του συστήματος διεύθυνσης ισχύος.
  • Ανακλήσεις και έρευνες: Ενώ η Tesla ξεκίνησε ανακλήσεις για ορισμένα εξαρτήματα στην Κίνα υπό την πίεση των ρυθμιστικών αρχών, αντιστάθηκε στις ανακλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, αποδίδοντας τις αστοχίες στην κατάχρηση των οδηγών. Ωστόσο, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA) έχει ξεκινήσει έρευνες σχετικά με θέματα ανάρτησης και διεύθυνσης στα οχήματα της Tesla.
  • Επιπτώσεις στον πελάτη: Οι πελάτες που επλήγησαν από αυτές τις αστοχίες αντιμετώπισαν σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών εξόδων επισκευής και των ασφαλίστρων. Ορισμένοι έχασαν την εμπιστοσύνη τους στα οχήματά τους και κατέφυγαν στην πώλησή τους με ζημία.
  • Πρότυπο συμπεριφοράς: Ο χειρισμός των καταγγελιών για τις αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης αντικατοπτρίζει ένα ευρύτερο μοτίβο σε όλα τα εταιρικά εγχειρήματα του Elon Musk, το οποίο αφορά την απόρριψη των ανησυχιών για την ασφάλεια που εκφράζονται από πελάτες και εργαζόμενους, ενώ δίνει προτεραιότητα στην ταχεία κυκλοφορία των προϊόντων και στα μέτρα περικοπής κόστους.

Συνολικά, η έρευνα υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Tesla όσον αφορά τη διασφάλιση της αξιοπιστίας και της ασφάλειας των οχημάτων της, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τη διαφάνεια και τη λογοδοσία της εταιρείας όσον αφορά την αντιμετώπιση γνωστών ελαττωμάτων.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!