Καταδικασμένο να πρωταγωνιστεί σε μια από τις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες, αυτή των supermini, είναι το Corsa της Opel.
Με το μήκος του πλέον να φτάνει τα 4,060 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,538 μέτρα, το Corsa της εποχής μας είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες μιας οικογένειας, που δεν θέλει να δώσει μια περιουσία (έτσι όπως γίνει τα πράγματα σήμερα) για ένα αυτοκίνητο.
Με τιμή εκκίνησης τα 19.500 ευρώ το ανανεωμένο Corsa 1.2 100 PS AT8 που βρίσκεται ήδη στην 6η γενιά του βρίσκεται στην ωριμότερη φάση του. Καλύπτει ένα ευρύ φάσμα αναγκών, με μια ελκυστική σιλουέτα, ως αποτέλεσμα της φιλοσοφίας που εκπέμπει στα μέλη της η κοινοπραξίας Stellantis.
Θα έλεγε κανείς ότι ειδικά στην Opel, η Stellantis έχει προσθέσει αυτό που χρειαζόταν η Opel για να αποτινάξει από πάνω της την εικόνα των συντηρητικών και άχρωμων αυτοκινήτων.
Δεν είναι η πρώτη φορά που στο γκαράζ του Caroto φιλοξενούμε το Corsa (εδώ η δοκιμή του χειροκίνητου Corsa), ωστόσο είναι η πρώτη φορά που το έχουμε με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και το απολαύσαμε τόσο εντός και εκτός πόλης.
Με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 100 ίππων αποδείχθηκε “οικονομικός σύντροφος” για όσο διάστημα κινηθήκαμε, αφού πετύχαμε και κατανάλωση 5,4 λίτρων στον αυτοκινητόδρομο με 110 χλμ σταθερά και επιλεγμένη την 8η σχέση (μεταξύ μας, έτσι χαλαρά κινούμαστε και με τα EV’s για να μην μείνουμε από ρεύμα).
Προτού βάλουμε το κλειδί στη μίζα, να πούμε ότι εξωτερικά το φρεσκαρισμένο Opel Corsa θα το ξεχωρίσετε από τη μάσκα που φέρει την επωνυμία Opel Vizor. Ναι, αυτή με τη μαύρη ενιαία επιφάνεια που καλύπτει το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και ενσωματώνει και τη γρίλια με το λογότυπο της εταιρίας.
Έτσι, σχεδιαστικά πλέον όλα τα μοντέλα της φίρμας έχουν την ίδια σχεδιαστική ταυτότητα. Την ίδια στιγμή, ο ψαγμένος θα παρατηρήσει αλλαγές στις εισαγωγές του αέρα στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Ανάλογα, ωστόσο με τις εκδόσεις, τα φώτα LED αποτελούν ιδιαίτερο… αξεσουάρ, όπως επίσης και η διχρωμία με τη μαύρη οροφή, που όπως και να έχει και τα δυο αυτά στοιχεία δίνουν μια διαφορετική πρώτη εικόνα.
Σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό κόσμο του Corsa, αυτός δεν θα σας εκπλήξει με τις καινοτομίες του αλλά ούτε και με την προχωρημένη σχεδίαση του. Ωστόσο, η χρήση ποιοτικών υλικών είναι εμφανής, όπως επίσης και η εξαιρετική συναρμογή τους.
Η πρακτικότητα είναι κάτι που αναγνωρίζεται εύκολα και είναι βέβαιο ότι δεν θα χαθείτε στο χάος των διακοπτών, που μπορεί να συναντήσει κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα, ενώ και η οθόνη των 10,0 ιντσών ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για το γεγονός ότι η Opel σε αυτή τη γενιά του Corsa ενσωματώνει την πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies. Τι σημαίνει αυτό; Κορυφαία γραφικά και τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για μια πλήρη ψηφιακή εμπειρία στον χρήστη.
Με το Opel Corsa, μια οικογένεια 4 ατόμων θα κινηθεί άνετα, καθώς οι χώροι του είναι επαρκείς για 2 ενήλικες και 2 παιδιά, ενώ το βαθύ πορτμπαγκάζ με τα 309 λίτρα χωρητικότητας δεν είναι ευκαταφρόνητο μέγεθος.
Δεν πρέπει να παραβλεφθεί το γεγονός ότι άνετη μετακίνηση σημαίνει και ασφαλή συνάμα. Και σε αυτό τον τομέα το Opel Corsa παίρνει άριστα, αφού ακόμα και στη βασική του έκδοση διαθέτει πλήθος από ηλεκτρονικά βοηθήματα, μεταξύ των οποίων η προειδοποίηση για εμπρόσθια σύγκρουση, που ενεργοποιείται με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης αλλά και η δυνατότητα αναγνώρισης πεζών κλπ. Μέχρι και αναγνώριση κούρασης του οδηγού διαθέτει το Corsa, όπως και ηχητικό σήμα, π.χ. αν οδηγείς με το ένα χέρι…
Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν αυτό με τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 1,2 λίτρων με τους 100 ίππους. Μάλιστα έφερε αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής, μέσω των paddles στο τιμόνι. Πρόκειται για 8άρι κιβώτιο με μετατροπέα ροπής που πραγματικά κάνει άριστα τη δουλειά του και στο Corsa. Για τους λάτρεις της τεχνολογίας ρίξτε μια ματιά στο συνδέσμου του Caroto για να δείτε πως λειτουργούν τα κιβώτια ταχυτήτων.
Παραμένοντας στο μηχανικό σύνολο του Corsa, να υπενθυμίσουμε πως πρόκειται για το δοκιμασμένο σε πολλά μοντέλα της Stellantis που σε πολλές περιπτώσεις θα το δείτε και με 130 ίππους, αλλά στην περίπτωση του Corsa αποδίδει 100 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 230 Νm στις 1.750 στροφές.
Βάζοντας το κλειδί στη μίζα, με τον παραδοσιακό τρόπο, και όχι πατώντας κουμπί εκκίνησης, όπως γίνεται σε ανταγωνιστικά μοντέλα, θα διακρίνεις την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας, που δεν αφήνει το κροτάλισμα του τρικύλινδρου κινητήρα να γίνει ενοχλητικός.
Το Corsa με το 8άρι κιβώτιο και επιλεγμένο το προφίλ οδήγησης Eco εκκινεί γλυκά, χωρίς τα απότομα ξεκινήματα των αυτοκινήτων που διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που απαιτούν μια προσαρμογή στο γκάζι.
Η φιλικότητα του Corsa προς τον χρήστη είναι διάχυτη σε κάθε χιλιόμετρο προσφέροντας τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις. Το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει με ακρίβεια τι συμβαίνει στο οδόστρωμα, ενώ και τα φρένα με τη σπογγώδη αίσθηση στο πεντάλ έχουν καλή απόδοση.
Το Corsa… πατάει σαν Γάλλος στους ελληνικούς δρόμους. Στιβαρό, άνετο με καλή κατευθυντικότητα στον αυτοκινητόδρομο είναι ένα πακέτο που θα κάνει τη δουλειά σε κάθε περίπτωση. Θα κινηθεί εντός πόλης με άνεση και οικονομία, ενώ και στον αυτοκινητόδρομο θα κινηθεί με υψηλή ταχύτητα με ασφάλεια.
Η επιτάχυνση 0-100 km/h θα έλθει σε 10,8 sec και η τελική ταχύτητα θα φτάσει τα 192 km/h. Το Corsa προφανώς δεν είναι για να το τελικιάζεις, αλλά για να απολαμβάνεις ήσυχες και άνετες διαδρομές. Το σετάρισμα της ανάρτησης είναι προσανατολισμένο στην άνεση και όχι στη σφιχτή και γρήγορη οδήγηση.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να κινηθούμε την προηγούμενη εβδομάδα στον ομφαλό του κόσμου, τους Δελφούς και πραγματικά εκτιμήσαμε το γεγονός ότι ένα supermini μπορεί να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο. Αλλά και ξεκούραστα για οδηγό και συνεπιβάτες. Το δε 8άρι κιβώτιο με τον μετατροπέα ροπής είναι εξαιρετικός σύμμαχος.
Με επιλεγμένη την 8η και 130 χλμ./ώρα στο οδόμετρο η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα. Ενώ με 110 σταθερά είδαμε κατανάλωση στα 5,7 λίτρα. Ούτε ήπια υβριδικό δεν πετυχαίνει τέτοιες τιμές. Στον αστικό ιστό η κατανάλωση έφτασε τα 6,4 λίτρα, με προσεκτική ωστόσο οδήγηση.
Εν κατακλείδι το Opel Corsa του 2023 δεν είναι το κορσάκι…του παρελθόντος. Είναι ένα all around αυτοκίνητο που προσπαθεί να απαντήσει σε πολλές ανάγκες ταυτόχρονα. Και όλα αυτά σε δελεαστική τιμή εκκίνησης, τα 21.600 ευρώ για το manual, από 23.100 ευρώ για το αυτόματο της δοκιμής μας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Opel Corsa 1.2 100 PS AT8 |
Κινητήρας | 1.199 κ.εκ., τρικύλινδρος με υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό |
Ισχύς, Ροπή | 101 ίπποι, 205 Nm 1.750 |
0-100, Τελική | 10,8 δλ., 194 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής | 5,7 lt/100 km /6,7 lt/100 km |
Εκπομπή CO2 | 122 γραμμ./χλμ. |
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) | 4.061 / 1.765 / 1.435 χλστ. |
Χώρος αποσκευών | 309 λίτρα |
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής | Από 23.100€ |