PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με BMW i5 eDrive40 στην παραθαλάσσια Φωκίδα [on the road]

Απόδραση από την πρωτεύουσα με ένα… εναλλακτικό αυτοκίνητο σε έναν εναλλακτικό προορισμό. Γιατί μη μου πείτε ότι είναι και το πιο συνηθισμένο να ξεκινάς για ένα όμορφο οδοιπορικό με ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο…

Και όμως, στο Caroto μας αρέσουν αυτές οι μικρές προκλήσεις, ειδικά αν πρόκειται να γράψουμε εκατοντάδες χιλιόμετρα με την καινούργια BMW 5, έστω και στην ηλεκτρική της εκδοχή. Την πρώτη μάλιστα έπειτα από 8 ολόκληρες γενιές που μπαίνει μπροστά το γράμμα i, δείχνοντας την αμιγώς ηλεκτρική του φύση και παράλληλα το τι μέλλει γενέσθαι την επόμενη ημέρα.

Τι χρειάζεσαι λοιπόν για να πραγματοποιηθεί με επιτυχία ένα ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Κατά την ταπεινή μας άποψη δύο πράγματα: γεμάτη μπαταρία και ένα μικρό πλάνο από το πρώτο μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Ευτυχώς, η τεχνολογία βοηθά αρκετά ώστε να μάθουμε μέσω γνωστών εφαρμογών που βρίσκονται σταθμοί φόρτισης και έπειτα αν είναι κατειλημμένοι ή όχι.

Στην περίπτωση μας κυκλώσαμε μέρες πριν τον ταχυφορτιστή DC 180 kW (η i5 υποστηρίζει φόρτιση μέχρι 205 kW) σε γνωστό βενζινάδικο της Αράχοβας. Αφενός μεν γιατί βρίσκεται στα 2/3 της διαδρομής μας από Αθήνα μέχρι την Ερατεινή και αφετέρου γιατί είναι ο ταχύτερος της περιοχής και θα μας γλιτώσει από αρκετή αναμονή σε σχέση με αυτούς των 60 kW.

O πρώτος στόχος λοιπόν εφικτός και χωρίς άγχος αυτονομίας, αφού απέχει 170 χλμ. από την αφετηρία μας και το πλάνο δείχνει πως θα φθάσουμε με τουλάχιστον 50-53% μπαταρία χωρίς ιδιαίτερη οικονομία στο δρόμο.

Φορτώνουμε λοιπόν την κομψή i5 με τέσσερα άτομα, γεμίζουμε και τα 490 λίτρα του χώρου αποσκευών (κρυφός χώρος για τα καλώδια) και με τον κλιματισμό στο φουλ λόγω καύσωνα, ξεκινάμε στην Αθηνών-Λαμίας.

Κατευθείαν στα βαθιά δηλαδή, για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που όσο και αν αγαπάει τα ταξίδια (εξαιρετική πλατφόρμα CLAR 400V και αερανάρτηση πίσω), βλέπεις πως η αυτονομία πέφτει ραγδαία όταν ξεπεράσεις τα 110-120 χλμ./ώρα.

Για περισσότερα από 100 χλμ. μέχρι τη Θήβα κινηθήκαμε σε αυτές τις ταχύτητες με το φιλόξενο περιβάλλον της i5 eDrive40 να κάνει το ταξίδι παιχνιδάκι. Ψηφιακές οθόνες 12,3 και 14,9 ιντσών (Curved Display) αντίστοιχα, κορυφαία ανάλυση, άψογη πληροφόρηση και κρυστάλλινος ήχος των harman/cardon, συνθέτουν μαζί με τα πολλά συστήματα άνεσης και ασφάλειας ένα σκηνικό που χαίρεσαι να ταξιδεύεις.

Δεν χρειάζεται να αγχώνεσαι λοιπόν για τίποτα απολύτως εκτός από το πόσο θα κρατήσει η μπαταρία χωρητικότητας 83,9 kWh (καθαρή 81,2 kWh).

Όλα καλά λοιπόν μέχρι την Αράχοβα, η οποία ήταν γεμάτη κόσμο τέλη Ιουνίου, δείχνοντας πως δεν αποτελεί μονάχα έναν χειμερινό προορισμό. Ευτυχώς ο DC της NGR ήταν κατά το ήμισυ απασχολημένος, οπότε ξεκινήσαμε τη φόρτιση με συνοπτικές διαδικασίες.

Μέχρι να ξεπιαστεί λίγο η φαμίλια, να πάρουμε ένα σνακ και να απαντήσουμε στις απορίες των φίλων σχετικά με την όμορφη ηλεκτρική «5άρα» των 340 ίππων, πέρασαν γρήγορα 33 λεπτά της ώρας που χρειάστηκαν για να φθάσουμε στο 100% της μπαταρίας.

20 ευρώ στοίχησαν οι 38 kWh (τιμή 0,53 ευρώ/ kWh), με τον AC λίγα χλμ. παρακάτω να ζητά 0,10 ευρώ λιγότερα για κάθε kWh. Μικρή διαφορά αν αναλογιστεί κανείς ότι κάναμε μία στάση που θα διαρκούσε πάνω κάτω τον ίδιο χρόνο σα να σταματούσαμε απλά για ένα σνακ ή για να χαζέψουμε λίγο τη φύση της περιοχής.  

Ακάθεκτοι λοιπόν για μία ακόμη ώρα μέχρι την παραλία του Αγίου Νικολάου μετά την Ερατεινή, αυτή τη φορά με πλήρη φόρτιση και κανένα άγχος, αφού γνωρίζουμε πως πολύ δύσκολα δεν θα μας καλύψει η μπαταρία για να μετακινηθούμε το διήμερο και να επιστρέψουμε στη βάση.

Πάντα βεβαίως υπάρχει και η επιλογή του Efficient mode στην ακραία του μορφή, η οποία κάνει εξαιρετική οικονομία στο ρεύμα, καταργεί πλήρως τις ανέσεις όπως ο κλιματισμός και δεν σου επιτρέπει να ξεπεράσεις τα 90 χλμ./ώρα. Αυτό βέβαια είναι κάτι που δεν το προτιμήσαμε καθώς από την περιοχή περνούν πολλά φορτηγά που θα πρέπει κάποιος συχνά να προσπεράσει με σβελτάδα (την είχαμε με το παραπάνω με 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα, χρήση Boost για 10 δευτερόλεπτα), αλλά και οι 35 βαθμοί κελσίου ζητούν απεγνωσμένα τη χρήση κλιματισμού.

Αφήνουμε λοιπόν για λίγο στην άκρη την όμορφη πισωκίνητη i5 και πιάνουμε τις παραλίες του βόρειου κορινθιακού και τις πιο δημοφιλείς ψαροταβέρνες τους. Άγιος Νικόλαος, Ερατεινή, Ιτέα και Άγιοι Πάντες, αποτελούν εναλλακτικές επιλογές σε σχέση με το δημοφιλές αλλά γραφικό Γαλαξίδι, το οποίο απέχει μόλις 21 χλμ. από τη βάση μας.

Το ψαροχώρι της Ερατεινής λοιπόν χρονολογείται μόλις από το 1870-1880, όταν και φτιάχτηκαν τα πρώτα δύο πανδοχεία, το τελωνείο και μία αποβάθρα για να υποδέχονται τα καραβάκια που εκτελούσαν το δρομολόγιο Πάτρα-Δωρίδα ή Πειραιάς-Δωρίδα, με ενδιάμεσο σταθμό το Χάνι όπως ήταν τότε η ονομασία της Ερατεινής.

Μετά το 1893 οι κάτοικοι το ονόμασαν Ερατεινή για να το τιμήσουν, μέχρι να καταστραφεί εξολοκλήρου με το σεισμό του 1908 και να χτιστεί από την αρχή. Σύμφωνα με μύθους μία πλούσια αρχόντισσα που ονομαζόταν Ερατώ θέλησε να δώσει το όνομα της στο γραφικό χωρίο, ενώ μία άλλη εκδοχή θέλει απλά να προέρχεται από τη λέξη «φωτεινή».

Όπως και να έχει οι 800 περίπου μόνιμοι κάτοικοι αντιστέκονται στο να μετακομίσουν στο χάος μίας μεγαλούπολης. Ασχολούνται με τον τουρισμό, το ψάρεμα ή την κτηνοτροφία και συντηρούν ένα χωριό με σχολεία που το χειμώνα μοιάζει με πόλη φάντασμα από την ερημιά. Τουλάχιστον το τρίμηνο του καλοκαιριού το μέρος είναι ζωντανό χωρίς να υπάρχει κοσμοσυρροή, κάτι που συμβαίνει στο Γαλαξίδι, τη Ναύπακτο (45 χλμ. απόσταση) ή την Άμφισσα (48 χλμ.).  

Έπειτα από μικρές μίνι αποδράσεις στα γύρω χωριά, διπλές επισκέψεις στις παραλίες κάθε  μέρα και άλλες τόσες στις γραφικές ταβερνούλες, φθάνει η ώρα της επιστροφής. Με 75% μπαταρία και 262 χιλιόμετρα μπροστά μας δε χρειάζεται να αγχωνόμαστε καν για στάση φόρτισης στο γυρισμό.

Η κατανάλωση της i5 eDrive 40 κυμαίνεται από 16,5 kWh μέχρι 23 kWh/100 χλμ., κάτι που σημαίνει πως και στο πιο ακραίο σενάριο θα πάμε κατευθείαν στο σπίτι για φόρτιση. Αντιθέτως, τρείς ώρες αργότερα και με τον κλιματισμό και πάλι σε λειτουργία (120-130 χλμ./ώρα στην εθνική οδό), φθάσαμε στο σπίτι με 19% υπολειπόμενη μπαταρία.

Τόσο γιατί δε χρειάστηκε αυτή τη φορά να περάσουμε από την Αράχοβα (μεγαλύτερη διαδρομή και ανηφορική), όσο και γιατί οι διαδρομές μέχρι την είσοδο μας στο μεγάλο αυτοκινητόδρομο είναι πολύ οικονομικές για την i5 (μέχρι 80-90 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, ανάκτηση στις κατηφόρες).

Το εξαιρετικό στήσιμο του βαυαρικού μοντέλου κρύβει τα 2.205 κιλά στις κλειστές διαδρομές, με την αίσθηση του τιμονιού και τη θέση οδήγησης να δημιουργούν ένα ταξιδιάρικο κλίμα με έξτρα δόσεις οδηγικής απόλαυσης.

Σίγουρα όταν θες να ξεκινήσεις για μία διαδρομή 600 και πλέον χιλιομέτρων μπορεί η i5 των 400 χλμ. αυτονομίας (περίπου) να μη φαντάζει ως η ιδανική επιλογή, όμως στην πραγματικότητα η μοναδική «θυσία» είναι 30 λεπτά διαλείμματος αντί για 15 που ενδεχομένως να χρειαστεί ένας ταξιδιώτης θερμικού μοντέλου όταν είναι βιαστικός.

Από την άλλη πλευρά έχουμε συνολικά 110 kWh (οι 40 έναντι 20 ευρώ και οι υπόλοιπες στο σπίτι με 0,11 ευρώ/kWh, δηλαδή με 8-9 ευρώ) συνεπώς 30 ευρώ για 600 χλμ.

Αυτό δεν μπορείς να το πετύχεις ούτε με μοντέλο που καίει LPG ή είναι πολύ χαμηλού κυβισμού. Πόσο μάλλον να το καταφέρεις με μία σικάτη μπερλίνα 5 μέτρων με υψηλό βαθμό πολυτέλειας μέσα και έξω, 340 ίππους, εκρηκτικότητα και (για όσους αναρωτούνται) τιμή που ξεκινά από 75.100 ευρώ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

Τεχνικά χαρακτηριστικά   BMW i5 eDrive40  
ΚινητήραςΣύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μονίμου μαγνήτη
Ισχύς, Ροπή340 ίπποι, 430 Nm
0-100, Τελική6,0 δλ., 193 χλμ./ώρα
Κατανάλωση δοκιμής18,3 kWh/100 km
Εκπομπή CO20 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)5.060 / 1.900 / 1.515 χλστ.
Χώρος αποσκευών490 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 75.100€
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Ένα σχόλιο

  1. Αγαπητοί μου ήμαρτον με την ηλεκτροκινηση κ τις λοιπές παπατζες….. 30€ για 600 χιλιόμετρα κ το διαφημίζεται κινούμενος με 110-120χιλιομετρα για αυτοκίνητο 75k κ να ψάχνω να φορτίσω στη μέση του πουθενά κ αν λειτουργεί? Σιγά τα ωά….. Με αυτά τα χρήματα παίρνεις μυδραλιοβολο κ στις στροφές της Ανάβασης από το ξύλινο έξω από την Λειβαδια μέχρι την Αραχωβα κατεβαίνουν 3 πόντοι λάστιχο κ χαμογελάς τρώγοντας παιδάκια στον Καπλανη….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!