PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mini Countryman C (1.5 170 PS) [test drive]

Πόσες ιδιαιτερότητες μπορεί να «χωρέσει» τελικά ένα Mini Countryman; Πολλές απαντάμε εμείς, βλέποντας την τρίτη γενιά του να συστήνεται με τον αέρα του πιο… στιλάτου SUV της αγοράς.

Εξαρχής βέβαια από το 2010 με την πρώτη του εμφάνιση, η ιδέα του υπερυψωμένου Mini με χώρους και SUV παρουσιαστικό, είχε δύο συγκεκριμένους σκοπούς. Να είναι το λιγότερο βαρετό crossover που θα συναντήσετε και να χωρέσει τους απανταχού φίλους του στιλ που αποκτούν οικογένεια και μπαγκάζια με το Mini Cooper του πέφτει ολίγον μικρό.

Στα χρόνια που πέρασαν φάνηκε ότι το Countryman όχι μόνο πέτυχε διάνα, αλλά κλήθηκε να ξεπεράσει τον εαυτό του σε τέτοιο βαθμό που στην σημερινή τρίτη του γενιά σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό όπως πέτυχε και πριν από 14 χρόνια.

Είναι λοιπόν το μεγαλύτερο σε μήκος Mini Countryman (4,44 μέτρα, +13 εκατοστά σε σχέση με τον προκάτοχο του), το ψηλότερο (+8 εκατοστά) και συνεπώς το πιο ευρύχωρο, μη έχοντας να ζηλέψει σε τίποτα ένα παραδοσιακό SUV με τις ίδιες διαστάσεις.

Μα θα πείτε… ένα κλασσικό SUV πατάει εκεί που δεν μπορεί ένα Mini. Αμ, δε. Έλα που η τρίτη γενιά Countryman απέχει 20 εκατοστά από το έδαφος, πολλά περισσότερα από την πλειοψηφία των αστικών οχημάτων ελευθέρου χρόνου που κυκλοφορούν στην Ευρώπη.    

Έχουμε και λέμε λοιπόν, το Countryman μεγάλωσε και ψήλωσε, απέκτησε χώρους για τους επιβάτες και πορτμπαγκαζ 450 λίτρων (πλατφόρμα FAAR, γνωστή από τις BMW X1 και Χ2). Τι γίνεται με την εμφάνιση; H αλήθεια είναι πως η Mini μας δεν μας έχει συνηθίσει σε ριζικές αλλαγές ανά των ετών. Συνήθως πατάει πάνω στο πετυχημένο ρετρό στοιχείο και απλώς εκσυγχρονίζει στα σημεία.

Στην τρίτη γενιά του Countryman όμως αποφάσισε να τολμήσει λίγο παραπάνω. Περισσότερες γωνίες, οκταγωνική μάσκα, γουστόζικες διχρωμίες, μοντέρνα φωτιστικά σώματα και πανέμορφες ζάντες αλουμινίου (20άρες στην έκδοση δοκιμής μας), δίνουν το στίγμα της αλλαγής χωρίς να χαθεί σε καμία περίπτωση η ταυτότητα Mini.

Αντίστοιχα στο εσωτερικό βλέπουμε μία τεράστια στρογγυλή ψηφιακή οθόνη να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, με διάμετρο 24 πόντους, υψηλή ανάλυση και ευκρίνεια αλλά και δεκάδες λειτουργίες. Η απουσία του πίνακα οργάνων (μονάχα γυάλινο head up display) κάνει την εντυπωσιακή οθόνη ακόμη πιο σημαντική, με τους φυσικούς διακόπτες από κάτω να έχουν τη δική τους ομορφιά.

Όλα γίνονται με στιλ. Το κουμπί για τις οδηγικές ρυθμίσεις (experiences), το πλήκτρο start engine (σαν κλειδί μόνιμο) και ο επιλογέας ταχυτήτων. Όλα με ρετρό φιλοσοφία αλλά και μοντέρνα αισθητική. Ένα πακέτο που δεν είναι το πιο εργονομικό του κόσμου, είναι όμως ένα από τα πιο καλαίσθητα που μπορεί να συναντήσει κανείς σε μοντέλο ευρείας παραγωγής.

Ακόμα και το τιμόνι δεν σε αφήνει αδιάφορο, με τη στεφάνη (αρκετά χοντρή για τα χέρια μας) να ενώνεται στο κάτω μέρος με ένα σικάτο κομμάτι ύφασμα. Η ίδια λογική φιγουράρει και κατά μήκος όλους του ταμπλό με τη χρήση υφάσματος να διακόπτεται μόνο για χάρη των κάθετων αεραγωγών. Κάθετες είναι και οι λαβές ανοίγματος της πόρτας (εμπρός και πίσω) με το ροζ χρυσό χρώμα να σου θυμίζει πως βρίσκεσαι πραγματικά σε κάτι μοναδικό και εκλεπτυσμένο.

Για τους διαθέσιμους χώρους πάνω κάτω τα είπαμε και στην αρχή και είναι κάτι που σε ενθουσιάζει στην περίπτωση του Countryman, γιατί μπορεί να μιλάμε για ένα SUV, ωστόσο δεν παύει να είναι Mini. Μία μάρκα που ποτέ δεν έφερε σε πρώτο πλάνο τους χώρους και την πρακτικότητα.

Ωστόσο, ήρθε η ώρα που λάνσαρε ένα μοντέλο που δεν του λείπει τίποτα από τα δύο. Μάλιστα τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα κατά 13 εκατοστά, σε μία κίνηση ματ για τους οδηγούς που… εργαλειοποιούν το αυτοκίνητο τους με πολλές χρήσεις μέσα στη χρονιά.

Η Mini εφοδιάζει με αρκετά πλούσια γκάμα κινητήρων το νέο Countryman, από 163 μέχρι 313 ίππους, δικίνητο, τετρακίνητο ή ηλεκτρικό για όλα τα γούστα. Στην περίπτωση μας δοκιμάζουμε την εισαγωγική έκδοση με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.499 κ.ε.κ. με απόδοση 170 ίππους, υποβοηθούμενο από mild hybrid 48V σύστημα που προσδίδει 19 ίππους.

Θεωρητικά το σύνολο ακούγεται ταπεινό για την περίπτωση του πανέμορφου SUV 1.602 κιλών, ωστόσο η τεχνολογία Twin Power με στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, σώζει την κατάσταση.

Για του λόγου του αληθές τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 212 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση καυσίμου μετά βίας ξεπερνά τα 8 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες.

Στον τομέα της οικονομίας συνεισφέρει βέβαια και το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με τις αλλαγές να γίνονται στρωτά και με γνώμονα τις χαμηλές στροφές του κινητήρα, με εξαίρεση το experience Go-Kart, όπου η φιλοσοφία αλλάζει λίγο ως προς το σπορ στοιχείο του Countryman.

Έτσι και αλλιώς η σχετική σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης σε βάζει στο κλίμα της οδηγικής ευχαρίστησης, χωρίς πάντως να καταργείται η άνεση στα δύσβατα περάσματα. Υπάρχει μία σχετική ισορροπία θα λέγαμε, με έμφαση στην ποιότητα κύλισης και στα ασφάλτινα περάσματα (οι 20άρες ζάντες δε βοηθούν ιδιαίτερα για τα χωμάτινα).

Το πακέτο πάντως του Countryman σε προϊδεάζει για να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη. Αν σκεφτούμε την άνοδο στις τιμές γενικότερα, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του μοντέλου δοκιμής μας, την premium υπογραφή των Βαυαρών και την πληρότητα σε χώρους και SUV σφραγίδα, θα περιμέναμε έναν αριθμό με μπροστάρη το «4».

Το Mini Countryman C ζητά 34.500 ευρώ στην περίπτωση της entry level έκδοσης, ποσό που δεν είναι ασήμαντο αλλά είναι αρκετά ικανό να δικαιολογήσει όλο τον premium και ιδιαίτερο χαρακτήρα ενός ρετρό SUV που δεν έχει αντίπαλο στην ελληνική αγορά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MINI

Mini Countryman C (1.5 170 PS) – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 125 kW (170 PS) / 4.700-6.500 rpm μαζί με το 48V mild hybrid
Ροπή 280 Nm (29,1 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3 sec
Τελική ταχύτητα 212 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 576 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 102 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 235/45 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.444 x 1.843 x 1.661 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.592/1.593 mm
Μεταξόνιο 2.692 mm
Χώρος αποσκευών 450-1.450 lt
Απόβαρο 1.620 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 34.500€
Φωτ.: Γιώργος Καραγιωργάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!