Και όμως, πριν από ένα αιώνα υπήρχε στις ΗΠΑ ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο με αυτονομία που έφτανε τα 130 χλμ. Και δεν μιλάμε για όποιο και όποιο, αλλά για το Detroit Electric…
Η αλήθεια είναι πως παρόλο που δεν υπάρχει η ίδια αποτελεσματικότητα -τουλάχιστον στην αυτοκινητοβιομηχανία- στις ΗΠΑ υπήρχε οργασμός καινοτομιών. Για παράδειγμα, το πρώτο καταγεγραμμένο αξιόλογο ηλεκτροκίνητο όχημα εμφανίσθηκε το 1894 και ήταν το Electrobat, αν και ορισμένες αναφορές θέλουν τον Thomas Parker να παρουσιάζει το πρώτο πρακτικό EV στο Λονδίνο το 1884. Όπως και να έχει το θέμα, τα επόμενα χρόνια ακολουθούν διάφορες απόπειρες πάνω στην ηλεκτροκίνηση.
Το 1911 η εταιρία Anderson Carriage μετονομάζεται σε Detroit Electric (ίσως να έχετε ακούσει για το πολυδιαφημισμένο σύγχρονο που βασίζεται σε Lotus) και ξεκινά να κατασκευάζει εντυπωσιακά αποδοτικά ηλεκτροκίνητα με μπαταρίες νικελίου-σιδήρου (ήταν περίπου 130 κιλά ελαφρύτερες από τις μολύβδου-οξέως). Και όταν λέμε αποδοτικά, μιλάμε για οχήματα που μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 32 χλμ./ώρα που αποτελούσε μία καλή επίδοση για εκείνη την εποχή (τιμές για το μοντέλο του 1916 καθώς υπήρχαν και νωρίτερα άλλα ηλεκτροκίνητα της εταιρίας).
Το πιο εντυπωσιακό από όλα όμως ήταν η αυτονομία των 130 χλμ. αν σκεφτεί κανείς σήμερα πως το Nissan Leaf έχει στα 135 χλμ. και το BMW i3 στα περίπου 150 χλμ. Μην μας θεωρήσετε κακεντρεχείς αλλά αν αυτή είναι η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης μέσα σε 75 χρόνια, τότε δικαιολογημένα διατηρούμε τις όποιες επιφυλάξεις μας απέναντι στα μπαταριοκίνητα ισχυριζόμενοι πως για τουλάχιστον 2-3 δεκαετίες θα υπερισχύουν τα συμβατικά οχήματα με τα fuel cells να κερδίζουν έδαφος.
Άξιο προσοχής είναι το γεγονός πως το Detroit Electric κατασκευάστηκε μέχρι το 1939 με την παραγωγή του να φτάνει τις 13.000 μονάδες. Μάλιστα, ήταν τόσο high tech για την εποχή του που το απέκτησαν διάσημα πρόσωπα, από τον Thomas Edison έως τον John D. Rockefeller. Αρκετά ενδιαφέρον είναι το βίντεο που ακολουθεί παρακάτω.