Η Porsche βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις λόγω της χαμηλής ζήτησης για το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Taycan.
Γεγονός που την οδήγησε να διακόψει την παραγωγή στο εργοστάσιο Zuffenhausen στη Γερμανία. Η μείωση της παραγωγής σε μία μόνο βάρδια αποτελεί άμεση απόκριση στη μείωση των πωλήσεων. Το 2023, η Porsche πούλησε πάνω από 40.000 μονάδες Taycan, αλλά το 2024 οι πωλήσεις υποχώρησαν αισθητά.
Ωστόσο, αυτή η πτώση δεν αποδίδεται τόσο στο τέλος των κρατικών επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα στη Γερμανία το 2023, αν και οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μειώθηκαν κατά 16,4% το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Η τάση αυτή υποδηλώνει ότι οι πρώτοι καταναλωτές έχουν ήδη κάνει τις αγορές τους, αφήνοντας την αγορά με μειωμένη ζήτηση.
Επιπλέον, το Taycan αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά. Εκεί, τα τοπικά παραγόμενα, φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα (EV) είναι πιο δημοφιλή, ενώ οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τα πολυτελή γερμανικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αυτή η τάση δυσκολεύει την Porsche να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της στην Κίνα, όπου οι τοπικές εταιρείες έχουν το πλεονέκτημα. Παρά τις δυσκολίες, η Porsche παραμένει αισιόδοξη για το μέλλον του Taycan. Οι πρόσφατες αναβαθμίσεις του μοντέλου αναμένεται να ενισχύσουν την πορεία του.
Παράλληλα, η εισαγωγή της Macan Electric, η οποία είναι πιο προσιτή από το Taycan και στοχεύει κυρίως την κινεζική αγορά, αναμένεται να συμβάλει στην αντιστάθμιση των μειωμένων πωλήσεων του Taycan.
Η Porsche βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις με το τοπικό εργοστασιακό συμβούλιο σχετικά με τις αλλαγές στην παραγωγή. Παρά τις αλλαγές, δεν αναμένονται απώλειες θέσεων εργασίας, καθώς η εταιρεία επιδιώκει να διαχειριστεί την κατάσταση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τους εργαζομένους της.
Η κατάσταση αυτή υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν τη ζήτηση σε μια δυναμικά μεταβαλλόμενη αγορά.