Η Renault υπέγραψε συμφωνία για την παραγωγή του νέου ηλεκτρικού Twingo χαμηλού κόστους στο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Νόβο Μέστο της Σλοβενίας.
Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2026, σύμφωνα με το μνημόνιο που υπογράφηκε από τον Πρωθυπουργό Ρόμπερτ Γκολόμπ και στελέχη της Renault στις 24 Ιουλίου 2024.
Το νέο Twingo θα βασιστεί σε μια εκδοχή της πλατφόρμας AmpR Small που υποστηρίζει και το νέο Renault 5. Το μοντέλο αναμένεται να έχει σχεδιαστικά στοιχεία από την πρώτη γενιά, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών προβολέων.
Η τιμή του νέου Twingo αναμένεται να είναι κάτω από 20.000 ευρώ, σύμφωνα με τον CEO της Renault, Λούκα ντε Μέο. Θα αντικαταστήσει το τρέχον μοντέλο που εξελίχθηκε με τη Smart και περιλάμβανε εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικές, οι οποίες δεν παράγονται πλέον.
Η ετήσια παραγωγή θα ξεκινήσει με 150.000 οχήματα, διασφαλίζοντας τη διατήρηση των 1.400 υπαρχόντων εργαζομένων στο εργοστάσιο του Νόβο Μέστο, το οποίο παράγει αυτήν τη στιγμή το Renault Clio.
Η Renault θα συνεργαστεί με μια κινεζική εταιρεία για την εξέλιξη του Twingo, επιταχύνοντας τον χρόνο και μειώνοντας το κόστος ανάπτυξης. Το σχεδιαστικό και το προχωρημένο τεχνολογικά κομμάτι του πρότζεκτ πραγματοποιούνται στη Γαλλία. Ο στόχος της Renault είναι να πετύχει χρόνο παραγωγής κάτω των 10 ωρών για το Twingo.
Η εξέλιξη νέου Twingo θα ολοκληρωθεί σε «χρόνο ρεκόρ», μόλις δύο ετών, για να ανταγωνιστεί τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων, σύμφωνα με τον ντε Μέο. Περιέγραψε το νέο Twingo ως «¨μία ασημένια σφαίρα για βιώσιμη αστική κινητικότητα», συγκρίνοντάς το με τα ιαπωνικά kei cars, τα χαμηλού κόστους αστικά οχήματα με μικρούς βενζινοκινητήρες.
Η Renault δήλωσε ότι το Wings θα έχει μηνιαίο κόστος χρονομίσθωσης μικρότερο των 100 ευρώ και την καλύτερη στην κατηγορία κατανάλωση ενέργειας 10 kWh/100 χλμ, περίπου 50% καλύτερη από τα τρέχοντα μικρά ηλεκτρικά οχήματα.
Ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει το νέο Citroen e-C3, με έκδοση μικρότερης αυτονομίας που θα κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ, και μελλοντικά χαμηλού κόστους μοντέλα της VW Group. Επίσης, περιλαμβάνεται το T03 της Leapmotor, σε συνεργασία με τη Stellantis και πιθανώς θα συναρμολογείται στην Ευρώπη, καθώς και το Seagull της BYD, που πωλείται κάτω από 10.000 ευρώ στην Κίνα αλλά μπορεί να αντιμετωπίσει υψηλούς δασμούς στην Ευρώπη.