NEAPINED

VW: Ορατό το ενδεχόμενο να μπουν λουκέτα σε εργοστάσια στη Γερμανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει στην εξοικονόμηση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2026, ενώ το ενδεχόμενο κλείσιμο εργοστασίων ακούγεται για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της VW.

Η Volkswagen βρίσκεται αντιμέτωπη με μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις στην ιστορία της, καθώς δεν αποκλείει το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να εξοικονομήσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ από τον προϋπολογισμό της.

Αυτές οι εξελίξεις απειλούν να τερματίσουν ένα πρόγραμμα που παρείχε εγγυήσεις για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας έως το 2029 και μπορεί να οδηγήσουν σε αναγκαστικές απολύσεις για πρώτη φορά στην 87ετή ιστορία της εταιρείας.

Σύμφωνα με το συμβούλιο εργασίας της VW, η εταιρεία θεωρεί ένα μεγάλο εργοστάσιο κατασκευής οχημάτων και ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων στη Γερμανία ως παρωχημένα. Η πιθανότητα κλεισίματος αυτών των εργοστασίων έχει προκαλέσει την οργή των ισχυρών εργατικών ενώσεων, με την IG Metall να υπόσχεται «σφοδρή αντίσταση» στα σχέδια της διοίκησης.

«Το διοικητικό συμβούλιο παρουσίασε ένα ανεύθυνο σχέδιο που κλονίζει τα θεμέλια της Volkswagen και αποτελεί τεράστια απειλή για τις θέσεις εργασίας και τα εργοστάσια», δήλωσε ο Thorsten Groeger, εκπρόσωπος της IG Metall.

Οι προσπάθειες της VW να εξοικονομήσει 10 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2026 εντείνονται, καθώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η πτώση της καταναλωτικής δαπάνης δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο την επίτευξη των στόχων.

Η κατάσταση περιπλέκεται περαιτέρω από την απώλεια μεριδίων αγοράς στην Κίνα και την αύξηση του ανταγωνισμού από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αρχίζουν να επεκτείνονται και στην Ευρώπη.

Ο CEO της VW, Oliver Blume, δήλωσε ότι η οικονομική κατάσταση έχει γίνει ακόμα πιο δύσκολη και ότι νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά, καθιστώντας αναγκαία την περαιτέρω εξοικονόμηση. Ο Blume αντιμετωπίζει μια σημαντική πρόκληση, καθώς ενδεχόμενη εργατική σύγκρουση θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την καριέρα του, όπως συνέβη και με προηγούμενους διευθύνοντες συμβούλους της VW.

Η εταιρεία, η οποία απασχολεί περίπου 650.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, από τους οποίους σχεδόν 300.000 βρίσκονται στη Γερμανία, βρίσκεται υπό αυξημένη πίεση να μειώσει το κόστος και να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους της, καθώς τα κόστη logistics, ενέργειας και εργασίας συνεχίζουν να αυξάνονται.

Αναλυτές έχουν επισημάνει στο παρελθόν ότι τα εργοστάσια της VW στο Osnabrueck και τη Δρέσδη είναι πιθανά για κλείσιμο, ενώ οι τελευταίες περικοπές που ανακοίνωσε η εταιρεία περιλαμβάνουν και το ενδεχόμενο κλεισίματος του εργοστασίου στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει το ηλεκτρικό Audi Q8 e-tron.

Η επικεφαλής του συμβουλίου εργασίας, Daniella Cavallo, κατηγόρησε τη διοίκηση της VW για πολλές λανθασμένες αποφάσεις τα τελευταία χρόνια και επέκρινε τις προθέσεις της εταιρείας να μειώσει την πολυπλοκότητα και να εκμεταλλευτεί τις συνέργειες στα εργοστάσια του ομίλου.

Οι προκλήσεις αυτές και οι πιθανές συγκρούσεις με τις εργατικές ενώσεις αναμένεται να καθορίσουν το μέλλον της VW και την ικανότητά της να ανταπεξέλθει στον αυξανόμενο ανταγωνισμό και στις αλλαγές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!