Η Volvo εγκαταλείπει τον στόχο της για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, αναγνωρίζοντας τη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, μετά τη μείωση ή την κατάργηση των επιδοτήσεων σε χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία.
Αντί για αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Volvo θα συνεχίσει να προσφέρει υβριδικά plug-in οχήματα, καθώς και αυτοκίνητα με ήπιους υβριδικούς κινητήρες.
Ο στόχος της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πλέον το 90% των πωλήσεων της έως το 2030 να αποτελείται από plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το υπόλοιπο 10% θα αφορά μοντέλα με ήπιους υβριδικούς κινητήρες, που βασίζονται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, δήλωσε πως, αν και η εταιρεία παραμένει αφοσιωμένη στο ηλεκτρικό μέλλον, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι γραμμική, καθώς οι αγορές και οι καταναλωτές κινούνται με διαφορετικούς ρυθμούς υιοθέτησης.
Η ψυχρότερη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη έχει οδηγήσει και άλλες εταιρείες, όπως η Mercedes-Benz και η Volkswagen, να επανεξετάσουν τους φιλόδοξους στόχους τους για την ηλεκτροκίνηση. Η VW μάλιστα σκέφτεται ακόμα και το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία για να μειώσει τα κόστη.
Η Volvo, που ανήκει στην κινεζική Geely, επηρεάζεται επίσης από τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, εξαιτίας των δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων. Κατασκευάζει μοντέλα στην Κίνα, τα οποία πλήττονται από τους δασμούς στις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Τον Ιούλιο, η Volvo αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις αυτοκινήτων το 2023 λόγω των ευρωπαϊκών δασμών, ενώ είχε αναβάλει τις αποστολές του EX30 SUV προς τις ΗΠΑ λόγω των δασμών που υπερβαίνουν το 100%.
Η εταιρεία εναποθέτει τις ελπίδες της στο ηλεκτρικό EX90, το οποίο έχει αρχίσει να παραδίδεται σε αντιπροσώπους στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται έως το τέλος του μήνα.