Η Volkswagen βρίσκεται σε μια δύσκολη κατάσταση, καθώς αντιμετωπίζει χαμηλή ζήτηση για τα αυτοκίνητά της και εξετάζει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Arno Antlitz, τόνισε πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν έχουν ανακάμψει από την πανδημία, με τη διαφορά να ανέρχεται σε περίπου 2 εκατομμύρια λιγότερα οχήματα από το ανώτερο επίπεδο που είχε καταγραφεί στο παρελθόν. Αυτό έχει αφήσει την εταιρεία με πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, που ισοδυναμεί με περίπου δύο εργοστάσια.
Κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης εργαζομένων στην έδρα της VW στο Wolfsburg, οι επικεφαλής της εταιρείας αντιμετώπισαν έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους. Ο Antlitz ανέφερε ότι η VW έχει χάσει περίπου 500.000 πωλήσεις αυτοκινήτων, γεγονός που ισοδυναμεί με την παραγωγή δύο εργοστασίων, προσθέτοντας ότι πρέπει να αυξηθεί η παραγωγικότητα και να μειωθούν τα κόστη για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της εταιρείας.
Οι εργαζόμενοι αντέδρασαν με αποδοκιμασίες και ειρωνικά σχόλια, καθυστερώντας την ομιλία του Antlitz. Παρά τις αντιδράσεις, ο Antlitz προειδοποίησε ότι οι πωλήσεις δεν αναμένεται να ανακάμψουν σύντομα και ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτεί περαιτέρω μείωση κόστους και προσαρμογή της παραγωγής. Ανέφερε επίσης ότι η VW έχει περίπου ένα έως δύο χρόνια για να ανατρέψει την κατάσταση.
Η πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων της VW, Daniela Cavallo, δήλωσε ότι θα πολεμήσει κάθε σχέδιο για κλείσιμο εργοστασίων, κατηγορώντας τη διοίκηση για λάθη που έχουν επιβαρύνει την απόδοση της εταιρείας, ειδικά στην αγορά των ΗΠΑ. Πρόσθεσε ότι τα κόστη εργασίας στη Γερμανία δεν είναι ο κύριος λόγος για τα προβλήματα της VW, αλλά η έλλειψη στρατηγικής από τη διοίκηση.
Η VW αντιμετωπίζει πίεση λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ειδικά μετά τη μείωση των κρατικών επιδοτήσεων στη Γερμανία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Η κατάσταση αυτή έχει αναγκάσει κατασκευαστές όπως η VW, η Stellantis και η Renault να λειτουργούν εργοστάσια σε επίπεδα που θεωρούνται μη κερδοφόρα.
Η Cavallo ζήτησε επίσης από τον CEO της VW, Oliver Blume, να εξηγήσει γιατί η εταιρεία επενδύει 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε συνεργασία με την αμερικανική start-up Rivian, αντί να προστατεύει τις θέσεις εργασίας στη Γερμανία. Από την πλευρά του, ο Blume έχει προκαλέσει αντιδράσεις καθώς φαίνεται να ακολουθεί σκληρή γραμμή απέναντι στα συνδικάτα, μια απόφαση που θεωρείται αλλαγή πλεύσης σε σχέση με τη μέχρι τώρα στάση του.
Οι αναλυτές πιστεύουν ότι οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα δεν θα είναι εύκολες, αλλά αναγνωρίζουν ότι η VW πρέπει να λάβει άμεσες αποφάσεις για το πώς θα μειώσει το κόστος και θα προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες της αγοράς.