Η BMW δείχνει να επενδύει σημαντικά στο υδρογόνο ως εναλλακτική λύση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με στόχο να μπει δυναμικά στην αγορά το 2028.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται για την εμπορική κυκλοφορία του πρώτου της ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα κινείται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, σε συνεργασία με την Toyota.
Η συνεργασία αυτή εστιάζει στην εξέλιξη ενός μοντέλου το οποίο αναμένεται να βασίζεται στην επόμενη γενιά της X5, χρησιμοποιώντας την ίδια πλατφόρμα CLAR που ήδη φιλοξενεί βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητες και plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Αυτή η εξέλιξη θα διαφοροποιήσει την BMW από την Toyota, η οποία ήδη διαθέτει στην αγορά το Mirai, ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα υδρογόνου που παράγονται ευρέως.
Η BMW, ωστόσο, έχει ήδη κάνει δοκιμές με τον στόλο των iX5, εξοπλισμένο με κινητήρα υδρογόνου 402 ίππων και δύο δεξαμενές υδρογόνου από ανθρακονήματα.
Αυτές οι δεξαμενές προσφέρουν αυτονομία που υπερβαίνει τα 500 χιλιόμετρα και μπορούν να ανεφοδιαστούν μέσα σε μόλις τρία έως τέσσερα λεπτά, παρέχοντας μια εντυπωσιακή πρακτικότητα για καθημερινή χρήση.
Παρά την προοπτική της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου, η υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου παραμένει περιορισμένη. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα, η BMW και η Toyota επενδύουν σε πρωτοβουλίες για την επέκταση του δικτύου ανεφοδιασμού, το οποίο είναι απαραίτητο για την επιτυχία των αυτοκινήτων υδρογόνου σε ευρύτερη κλίμακα.
Η επιτυχία αυτής της τεχνολογίας εξαρτάται κυρίως από τη δημιουργία της απαιτούμενης υποδομής, ώστε τα αυτοκίνητα υδρογόνου να μπορέσουν να καθιερωθούν ως βιώσιμη λύση για το μέλλον της αυτοκίνησης.