Η Ιταλία ζητά να επανεξεταστεί νωρίτερα από το προγραμματισμένο η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, σύμφωνα με δηλώσεις Ιταλών αξιωματούχων.
Ο Υπουργός Ενέργειας της Ιταλίας, Gilberto Pichetto Fratin, κατά τη διάρκεια του επιχειρηματικού φόρουμ TEHA στο Τσερνόμπιο, ανέφερε πως η απόφαση της ΕΕ είναι «παράλογη» και καθοδηγείται από μια «ιδεολογική προσέγγιση» στη χάραξη πολιτικής.
Ο Fratin τόνισε πως η απαγόρευση χρειάζεται αλλαγές ώστε να αντικατοπτρίζει τις διαφορετικές συνθήκες της αγοράς, ιδιαίτερα εν μέσω της επιβράδυνσης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στο ίδιο κλίμα, ο Υπουργός Βιομηχανίας, Adolfo Urso, πρότεινε ότι η ενδιάμεση αξιολόγηση για την πορεία προς την εφαρμογή των νέων κανόνων, που είναι προγραμματισμένη για το 2026, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί στις αρχές του επόμενου έτους.
Η ιταλική κυβέρνηση υπό την Giorgia Meloni υποστηρίζει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να επιτρέψει στα κράτη-μέλη μεγαλύτερη ελευθερία επιλογής όσον αφορά την τεχνολογία που θα χρησιμοποιήσουν για την επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης. Παράλληλα, τονίζουν πως δεν είναι αντίθετοι με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά πιστεύουν ότι πρέπει να υπάρξει μια πιο ευρεία ποικιλία τεχνολογιών.
Οι Ιταλοί αξιωματούχοι ανησυχούν ιδιαίτερα για τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και για τη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Oliver Blume, ανέφερε ότι η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται, ενώ οι ασιατικοί ανταγωνιστές ενισχύουν την παρουσία τους. Αυτό έχει οδηγήσει την VW να εξετάζει κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, κάτι πρωτόγνωρο στην ιστορία της.
Ο Luca de Meo, CEO της Renault, προειδοποίησε ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να βρεθούν αντιμέτωπες με πρόστιμα ύψους έως και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, εάν δεν καταφέρουν να επιτύχουν τους φιλόδοξους κλιματικούς στόχους της ΕΕ, ειδικά μετά την επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.