Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Dekra και του ινστιτούτου Ipsos, πάνω από τους μισούς Γερμανούς οδηγούς πιστεύουν ότι οι επισκευές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο δαπανηρές σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, μια πιο λεπτομερής ανάλυση των πραγματικών ζημιών και των σχετικών επισκευών αποκαλύπτει ότι οι διαφορές στο κόστος δεν είναι τόσο μεγάλες όσο πιστεύουν πολλοί.
Η Dekra, αφού ανέλυσε πάνω από 200.000 περιστατικά ζημιών, διαπίστωσε ότι οι επισκευές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατά μέσο όρο ελαφρώς πιο ακριβές. Αυτή η διαφορά όμως δεν είναι τόσο μεγάλη.
Σύμφωνα με τον Bernd Grüninger, πραγματογνώμονα της Dekra, η σύγκριση μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων μπορεί να θεωρηθεί εν μέρει δικαιολογημένη. Και αυτό επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γενικά πιο σύγχρονα και πολύπλοκα και συχνά εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, τα οποία ανεβάζουν το κόστος επισκευής, όπως αναφέρει και η ιστοσελίδα firmenauto.de.
Για να γίνει μια πιο ακριβής σύγκριση, η Dekra εξέτασε αυτοκίνητα ηλικίας έως τριών ετών. Σε αυτή την κατηγορία, το κόστος επισκευής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν περίπου 10% υψηλότερο σε σχέση με τα συμβατικά. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι πολύ μικρότερο από τις διαφορές του 30% ή 40% που συχνά αναφέρονται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ένας από τους βασικούς λόγους για το υψηλότερο κόστος είναι ότι οι επισκευές στα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις, ενώ οι συνεργάτες συχνά χρεώνουν υψηλότερες ωριαίες αμοιβές για εργασίες σε αυτά τα αυτοκίνητα. Επίσης, τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν ειδικές διαδικασίες, όπως η αποσύνδεση των συστημάτων υψηλής τάσης πριν από την έναρξη των εργασιών.
Ο πιο σημαντικός παράγοντας αύξησης του κόστους είναι η επισκευή των εξαρτημάτων υψηλής τάσης, όπως η μπαταρία κίνησης. Αν, για παράδειγμα, μια μπαταρία υποστεί ζημιά, το κόστος επισκευής μπορεί να αυξηθεί σημαντικά, καθώς οι εργασίες είναι πολύπλοκες και απαιτούν συγκεκριμένες δεξιότητες.
Τελικά, η άποψη ότι οι επισκευές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι γενικά ακριβότερες ισχύει μόνο εν μέρει. Η πραγματικότητα είναι πιο σύνθετη και εξαρτάται από το είδος των ζημιών, την ηλικία του αυτοκινήτου και τα εξειδικευμένα εξαρτήματα που μπορεί να επηρεαστούν.
οταν περάσουν 5-6 χρονια και 80.000km τοτε θα μπορέσουμε να βγάλουμε συμπαρασματα , εγω πιστεύω πως η αγορα καινούργιο συμφέρει με την προϋπόθεση οτι θα το πούλησης γρήγορα και φυσικά ποτε δεν θα αγοραζα μεταχειρισμενο υβριδικό και ηλεκτρικό