Η Renault παρουσιάζει το ZFlexEVan, ένα νέο concept που σηματοδοτεί την αναβίωση του θρυλικού Estafette και αποτελεί το πρώτο μοντέλο από τη συνεργασία της γαλλικής εταιρείας με τη Volvo Trucks μέσω της νεοσύστατης εταιρείας Flexis.
Αυτό το επαγγελματικό βαν φιλοδοξεί να ηγηθεί της Flexis στην ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικών οχημάτων, με στόχο να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία και να κυριαρχήσει.
Ο CEO της Renault Group, Luca de Meo, κατά την ανακοίνωση της συνεργασίας με τη Volvo Trucks τον Απρίλιο, περιέγραψε το ZFlexEVan ως το «Tesla των επαγγελματικών οχημάτων», τονίζοντας τη σημαντικότητα του εγχειρήματος για την εταιρεία.
Το ZFlexEVan διατηρεί τα χαρακτηριστικά στοιχεία του πρωτότυπου Estafette του 1959, όπως τα δίδυμα στρογγυλά φώτα και τις απαλές καμπύλες, ενώ η σύγχρονη σχεδίασή του συνδυάζεται με ένα εντυπωσιακό γκρι και κίτρινο χρώμα, δίνοντας ζωντάνια στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων. Σύμφωνα με τον Sandeep Bhambra, κύριο σχεδιαστή των concept αυτοκινήτων για την ηλεκτρική θυγατρική της Renault, Ampere, τα νέα βαν δεν θα είναι πλέον ανώνυμα σχήματα, αλλά θα γίνουν πιο εκφραστικά και εντυπωσιακά.
Με μήκος 4,87 μέτρα, το ZFlexEVan είναι μακρύτερο από μια BMW 3, ενώ το ύψος του φτάνει τα 2,59 μέτρα, επιτρέποντας στον οδηγό να περπατήσει άνετα από το πιλοτήριο μέχρι το χώρο φόρτωσης χωρίς να σκύψει. Ο κύκλος στροφής του είναι αντίστοιχος με αυτόν του Renault Clio, καθιστώντας το εξαιρετικά ευέλικτο για την πόλη.
Το εσωτερικό του φορτηγού έχει σχεδιαστεί με έμφαση στην τεχνολογία και την εργονομία. Διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, οθόνη αφής 12 ιντσών για εφαρμογές λογισμικού και κάθετες οθόνες 10 ιντσών που λειτουργούν ως καθρέφτες. Επιπλέον, η πίσω πόρτα ανοίγει πλήρως για εύκολη φόρτωση, ενώ οι συρόμενες πλευρικές πόρτες έχουν σχεδιαστεί για πιο ομαλή λειτουργία, μειώνοντας την καταπόνηση του οδηγού.
Αν και η Renault δεν έχει δώσει συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το σύστημα κίνησης του ZFlexEVan πέραν του ότι θα είναι ηλεκτρικό, έχει επιβεβαιώσει ότι θα είναι το πρώτο της βαν που ορίζεται από το λογισμικό. Αυτό σημαίνει ότι, όπως ένα smartphone, μπορεί να προσαρμοστεί και να βελτιστοποιηθεί μέσω του ενσωματωμένου λειτουργικού συστήματος. Για παράδειγμα, ένα βαν εξοπλισμένο με ψυγεία θα μπορούσε να έχει τον πίνακα οργάνων του προγραμματισμένο ώστε να εμφανίζει τη θερμοκρασία των ψυγείων.
Επιπλέον, το βαν θα μπορεί να ενημερώνεται με την πάροδο του χρόνου, βελτιώνοντας την αυτονομία, τα συστήματα ασφάλειας και τη συνδεσιμότητα (όπως τα συστήματα διαχείρισης στόλου), κάνοντάς το 30% φθηνότερο στη χρήση για τις εταιρείες σε σύγκριση με τα υπάρχοντα μοντέλα.
Το ZFlexEVan αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή σε δύο χρόνια και είναι πιθανό να υιοθετήσει το ιστορικό όνομα Estafette, το οποίο συμβολίζει την ανανέωση της σειράς επαγγελματικών οχημάτων της Renault. Αυτή η αναβίωση αναμένεται να προσφέρει μια νέα προοπτική στον χώρο των αστικών μεταφορών, συνδυάζοντας το ρετρό στυλ με τη σύγχρονη τεχνολογία.